More stories

Alibaba verkoopt ruimtereizen

Marktplaats Taobao van Alibaba is begonnen met het verkopen van ruimtereizen van Michiel Mols Space Expedition Corporation (SXC). Dat meldt The Wall Street Journal.

E-commerce

Ziggo stopt met muziekdienst

Kabelaar Ziggo stopt per 1 augustus met haar muziekdienst Ziggo Muziek, die slechts twee jaar heeft gedraaid. Abonnees krijgen binnenkort bericht. Dat meldt de kabelaar op haar website.

E-commerce

EU-landen komen tot waarborg voor e-commerce

Kopen bij een buitenlandse webwinkel wordt makkelijker nu vijftien landen besluiten een gezamenlijk waarborg te maken.

E-commerce

E-commerce goed voor twee miljoen banen in Europa

De Europese e-commercesector biedt werkgelegenheid aan ruim twee miljoen mensen bij nu zo’n 650.000 webshops. Internethandel op de consumentenmarkt draagt voor 2,2 procent aan het Europees Binnenlands Product.

E-commerce

Marc Koster verlaat Create2Fit

Marc Koster vertrekt per 31 augustus als algemeen directeur van Create2Fit, het bedrijf van Tom Coronel. Koster heeft het bedrijf samen met Coronel in 2006 opgericht.

E-commerce

Centrale vraag op eTravel: Wie helpt de online reiziger?

Online een reis boeken makkelijk? Nou nee, dat is duidelijk niet het geval als we de sprekers tijdens eTravel mogen geloven. In zijn presentatie op Emerce eTravel sprak Andy Owen Jones (BD4Travel) over 72 zoekopdrachten die een gemiddelde ‘online reiziger’ doet alvorens tot een boeking over te gaan.

E-commerce

ING Bank wil zich meer richten op directe betalingen

ING Bank wil al zijn inspanningen richten op mobiel bankieren en mobiel betalen. Dat hebben CEO Ralph Hamers en Roland Boekhout, CEO van de Duitse ING-dochter DiBa, verklaard tegenover Finchannel. ‘Onze IT systemen worden aangepast voor real time transacties en we gaan online bankieren meer gebruiksvriendelijk maken.’

E-commerce

‘Wees niet bang voor omnichannel, omarm het’

“Angst is je slechtste raadgever”, zegt Francine van Dierendonck tegen collega-retailers. “Wees niet bang en omarm omnichannel”, en integreer de fysieke en digitale kanalen van de winkels.

E-commerce

Detailhandel en e-tailers vinden weg omhoog

De omzet van de postorderbedrijven en internetwinkels was in april ruim 13 procent hoger in vergelijking met april 2013. Daarmee nam de omzet sterker toe dan in het eerste kwartaal van dit jaar. De groei in deze branche houdt onder andere aan doordat internetwinkels hun assortiment blijven uitbreiden, aldus het CBS.

E-commerce

Alibaba opent online winkelcentrum 11 Main

De Chinese e-commercegigant Alibaba opent in Amerika een platform dat op termijn moet concurreren met eBay en Amazon. 11Main.com is een platform waar webwinkeliers hun handel kunnen uitstallen en verkopen.

E-commerce

Expedia accepteert betalingen met Bitcoin

Expedia is een van de eerste mondiale e-commercebedrijven die Bitcoin accepteren als betaalmiddel.

E-commerce

Multichannelaanpak Marks & Spencer lijkt te werken

Ruim vijftig procent van kleding besteld bij de webwinkel van winkelketen Marks & Spencer wordt in de winkel opgehaald. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde jaarcijfers van het Britse winkelconcern.

E-commerce

Disruptie in de bedrijfskolom: de ConsuTailer

De ConsuTailer is een ondernemende consument, die zijn of haar producten – semi-beroepsmatig – verkoopt via diverse kanalen. ConsuTailers hebben alle vrijheid om hun producten vrijwel overal aan te bieden. Deze flexibiliteit en handelingsvrijheid maakt de ConsuTailer tot een geduchte concurrent van de traditionele retail. De ConsuTailer heeft de bedrijfskolom gewijzigd zonder dat de logistieke sector zich daarvan bewust was.

E-commerce

Amazon sluit zijn beoogd ‘Zalando-killer’

Javari moest de schoenenwinkel worden waarmee Amazon wel eens zou laten zien dat het de directe concurrentie met Zalando wel aankon. Na drie jaar gooit Amazon de handdoek in de ring.

E-commerce

Brengt Fresh Commerce het nieuwe Uber voort?

Investeerders zijn altijd op zoek naar de volgende digitale groeibriljant als Uber of Airbnb. Recente financieringsrondes in de regio San Francisco geven een goed beeld in welke hoek investeerders de volgende grote disruptie verwachten: Fresh Commerce. De digitale verkoop en bezorging van verswaren staat een enorme groei te wachten, althans dat is een gedeelde verwachting in de Bay Area. De verklaring? Tijd voor een overzicht van de beoogde ‘Ubers’ van morgen.

E-commerce