Selfie tegen lege winkelschappen
Een nieuwe app van Datacrowd moet zorgen dat schappen in winkel niet leeg blijven. Klanten kunnen een ‘selfie’ maken van een leeg schap en het label daaronder, waarna winkels het schap kunnen aanvullen.
Een nieuwe app van Datacrowd moet zorgen dat schappen in winkel niet leeg blijven. Klanten kunnen een ‘selfie’ maken van een leeg schap en het label daaronder, waarna winkels het schap kunnen aanvullen.
De Nederlandse e-commerce wetgeving is op zijn zachtst gezegd nogal ingewikkeld aan het worden. Je moet klanten informeren over je verzendkosten, over de betaalopties inclusief betaalmogelijkheid achteraf, over je identiteit maar je moet ook een versleutelde verbinding en retouren aanbieden. Dat is nogal wat. Voldoet de overheid eigenlijk wel aan al die regeltjes?
Eigenlijk was het niet eens bedoeld als serieuze bron van inkomsten, maar de webwinkel Evernote Market levert al wel een omzetbijdrage van 12 miljoen dollar.
Een jaar na de introductie ervan is de app van Westwing nu een miljoen keer gedownload. Mobiel verkeer is goed voor veertig procent van de omzet.
Retailers die met de feestdagen niet zorgen dat ze klaar zijn voor mobiel, gaan de gevolgen daarvan zeker merken. Die waarschuwing gaf de Nederlander Martijn Bertisen mee op een e-commercecongres in Londen. Bertisen is hoofd retail voor Google in Engeland.
Een tiende van de bestedingen binnen de sector Home & Garden wordt door de consument online uitgegeven. Dat blijkt uit onderzoek van GfK dat zojuist op het congres Emerce eHome & Deco in Amsterdam werd gepresenteerd.
PostNL huurt nu het volledige Districenter van 18.500 vierkante meter op bedrijventerrein De Hoef in Amersfoort. Het bedrijf huurde daar sinds 2013 al 10.000 vierkante meter.
Warenhuis Selfridges trekt 40 miljoen pond uit voor een digitaal vijfjarenplan. De multichannelstrategie omvat een nieuwe website, een app en een click & collect-dienst.
Vente-Exclusive, een dezer dagen onderscheiden als Logistieke Website van het Jaar, komt naar Emerce eFulfilment, dat woensdag 29 oktober in Utrecht wordt gehouden.
Internetbureau Redkiwi bouwt de nieuwe webshop van NRC. Dat wordt gerealiseerd met de webshop Magento Enterprise. Dit najaar gaat de webwinkel live.
Mary Carol Harris gaat Apple Pay in Europa promoten. Zij werkt al jaren voor Visa Europa en heeft ook ervaring met Near Field Communication (NFC), de technologie die nu voor het eerst in nieuwe iPhones zit.
De Amerikaanse koerier Shyp gaat na San Francisco ook in New York van start, met Miami als de volgende stad. Shyp maakt via een app uitsluitend gebruik van fietskoeriers.
Online meubelverkoper Fab.com lanceert een nieuw merk Hem, dat zich specifiek richt op de verkoop van Scandinavische meubels. De onlineportal zal meteen in dertig landen live gaan.
Henk Teunissen is CEO en oprichter van woonwinkelketen Rivièra Maison, die nu tientallen winkels, twee outletstores en ruim 150 verkooppunten met ruim 3000 in eigen beheer ontwikkelde producten omvat. Hij spreekt op komende donderdag op Emerce eHome en Deco over omnichannel. Want die bestaat volgens Teunissen niet.
Retailer John Lewis investeert 100.000 pond in een Austalische iBeacon startup Localz. De bakens moeten het click & collect proces bespoedigen.