More stories

Meer MBO-opleidingen beginnen lessen e-commerce

Een kleine tweeduizend scholieren op het MBO krijgen dit jaar les in e-commerce. Gisteren werd het boek Webshopheld uitgereikt aan Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org. Hij gaat kijken hoe de lesstof van nut kan zijn voor zijn achterban.

E-commerce

Klarna begin 2015 naar Amerika

Het Zweedse betaalbedrijf Klarna maakt zich op voor betreding van de Amerikaanse markt. Dat zou begin volgend jaar moeten plaatsvinden. De onderneming hoopt het verschil te maken met een feilloos werkende kassa op mobiele sites van webwinkels.

E-commerce

Nieuw mobiel loyaltyprogramma winkeliers Hengelo

Meer dan vijftig winkeliers uit Hengelo hebben sinds kort een laagdrempelig loyaltysysteem in gebruik. Dat werkt via een app op smartphones. Gespaarde punten kunnen worden ingeruild bij cultuur en sportief georiënteerde gelegenheden in de omgeving.

Customer Loyalty

Meubelwinkel MADE opent Nederlandse site

Online meubelwinkel MADE.com heeft een Nederlandstalige webwinkel gelanceerd. Bijzonder daaraan is dat de site consumenten direct koppelt aan ontwerpers en fabrikanten. Door deze aanpak liggen de prijzen tot zeventig procent lager dan bij reguliere meubelretailers.

E-commerce

Denen komen met API om logistiek te bundelen

Het Deense Shipbeat ontwikkelt een API om de ‘backoffice’ van webwinkels beter te integreren met koeriers als UPS, Fedex, Royal Mail, Deutsche Post en DHL. Door het gebrek aan standaarden komt van die integratie maar weinig terecht.

E-commerce
Premium

Het kan: winkelen in Instagram

Dat Instagram is ontdekt door boetieks en andere retailers is geen geheim meer. Net als Pinterest is Instagram vooral een visueel middel om consumenten te leiden met foto’s van mooie producten. Maar nu kun je ook kopen vanuit Instagram. Via een omweg.

E-commerce

Ook Groupon Nederland profileert zich met brede dealsite

Groupon Nederland lanceert vandaag een compleet vernieuwde website, evenals updates van de apps voor iPhone, Android en iPad. Het markeert de start van een nieuwe koers, die in de VS al eerder was ingezet. De koopjes blijven, maar daar komt directe verkoop bij.

E-commerce

Wat Twitters nieuwe timeline voor marketeers betekent

Twitter heeft de timeline op het mobiele platform aangepast. Favoriete tweets van mensen die je volgt kunnen in jouw timeline worden geplaatst. Wat betekent dit voor marketeers?

Conversie

Vermoedelijk dit jaar koopknop op Twitter

Twitter introduceert mogelijk nog dit jaar een koopknop, samen met betaalverwerker Stripe. Vermoedelijk hoeven gebruikers voor het afwikkelen van transacties Twitter niet eens te verlaten.

E-commerce

‘Ik geloof in de perfecte executie’

Kledingbedrijf MS Mode wil zijn online omzet de komende vijf jaar fors laten groeien. Dat kan alleen als de ondernemerszin in de werknemer wordt aangewakkerd, aldus Noor de Bruijn (38), directeur marketing & e-commerce. “Als je mensen voorspiegelt wat je gezamenlijk kunt bereiken, willen ze graag meewerken aan dat succes.”

Conversie

Vier misverstanden over cloud POS

Ook point of Sales systemen (POS) verhuizen zo langzamerhand naar de cloud. Dat is door de opkomst van tabletkassa’s eigenlijk ook niet meer dan logisch, want daar kun je immers veilig al je klantgegevens opslaan. Toch zijn er nog altijd veel misverstanden over cloudgebaseerde POS. Shane Paul Neil van The Huffington Post noemt er vier.

E-commerce

Amazon breidt dronesdivisie uit

Amazon Prime Air, de divisie die drones wil inzetten voor de bezorging van pakketjes, breidt uit. Amazon heeft diverse nieuwe werknemers in dienst genomen, waaronder voormalig Microsoft onderzoeker Paul Viola. Die bemoeide zich in het verleden onder meer met het advertentieteam van Bing.

E-commerce

Betaalbedrijf Square biedt analytics

Betaalbedrijf Square verrijkt zijn platform met analytics. Retailers krijgen informatie over welke tijden van de dag de meeste verkopen worden gerealiseerd en of bestaande dan wel nieuwe klanten bijdragen aan de omzet.

Analytics

Onlinekanaal Estee Lauder fors gegroeid

Cosmeticabedrijf Estee Lauder verkoopt steeds meer via het web. Dat blijkt uit de recente kwartaalcijfers. Een belangrijke bijdrage leverde de winkel die de onderneming opende op Tmall, waardoor de verkopen in China sterk stegen.

E-commerce

Marc Koster (Create2Fit) naar Beate Uhse

Erotiekconcern Beate Uhse heeft Marc Koster aangesteld als directeur omnichannel. Koster gaat de onderneming in de huidige omnichannel strategie begeleiden en op een hoger niveau brengen. Samen met Tom Coronel richtte Marc Koster Create2Fit op, dat vijf jaar geleden verkocht werd aan Wehkamp.nl.

E-commerce