More stories

Brengt Fresh Commerce het nieuwe Uber voort?

Investeerders zijn altijd op zoek naar de volgende digitale groeibriljant als Uber of Airbnb. Recente financieringsrondes in de regio San Francisco geven een goed beeld in welke hoek investeerders de volgende grote disruptie verwachten: Fresh Commerce. De digitale verkoop en bezorging van verswaren staat een enorme groei te wachten, althans dat is een gedeelde verwachting in de Bay Area. De verklaring? Tijd voor een overzicht van de beoogde ‘Ubers’ van morgen.

E-commerce

V&D: Focus op omnichannel in 2014

V&D ziet het verlies over afgelopen boekjaar verdubbelen tot 42 miljoen. Dat deert de nieuwe topman niet. Jacob de Jonge kreeg nieuw werkkapitaal van investeerder Sun en zet vol in op het opbouwen van een digitale, omnichannel organisatie.

Customer Experience

Selektvracht wordt DHL Parcel

Pakkketbezorger Selektvracht verandert zijn naam in DHL Parcel. Vanuit dit internationale merk wil moederbedrijf Deutsche Post DHL zijn innovatieve diensten over heel Europa uitsmeren.

E-commerce

NL-webwinkelier aan zet bij Amazon

Amazon werft actief Nederlandse webwinkels voor zijn e-commerceplatform. Om meerdere redenen een mooie kans voor de webwinkelier.

E-commerce

My Deck: omnichannel voor het winkelcentrum

Het Nederlandse bedrijf Mall-Connect introduceert een nieuw omnichannel marketing platform voor winkelcentra: MyDeck. Winkelcentra kunnen met MyDeck een klantenbestand opbouwen met data die wordt verzameld vanuit enquêtes, in-store beacons en WiFi trackers. “Winkelcentra willen zich onderscheiden van de moordende concurrentie. Wij helpen hen om een ‘preferred shopping destination’ te worden”, stelt directeur Jasper de Vreugt.

E-commerce

Nominaties Europese E-commerce Awards bekend

Thuiswinkel.org en diens zusterorganisaties maken de nominaties bekend voor Europa’s beste webwinkels. G-Star is het enige Nederlandse bedrijf in de toplijst.

E-commerce

KLM opent eigen affiliatenetwerk

KLM staakt de samenwerking met Affilinet en opent een eigen affiliatenetwerk. De luchtvaartmaatschappij krijgt hierdoor wereldwijd meer controle over zijn indirecte verkoopkanalen en inzage in de resultaten.

E-commerce

TUI Travel: Digitale omslag boekt succes

De Europese reisorganisatie TUI Travel begint de vruchten te plukken van de digitale omslag. In de grootste regio’s, Engeland en Scandinavië, vindt meer dan de helft van de verkopen plaats via directe digitale verkoopkanalen.

E-commerce

Webshops Praxis en Formido mogelijk in de etalage

Maxeda DIY Group stelt J.P. Morgan en Citibank aan om de strategische opties voor de toekomst te onderzoeken. Een verkoop van het moederbedrijf van onder meer Praxis en Formido is niet uitgesloten.

E-commerce

Kleding.nl lanceert Fashiola in Engeland

De Nederlandse fashionzoekmachine Kleding.nl opent na Duitsland nu ook een site voor de Engelse markt. Wat Google doet voor webpagina’s doet Fashiola voor kleding: vinden en doorsturen.

E-commerce

Hands-On: HTC One M8

Het Taiwanese HTC heeft tegenwoordig moeite om zich staande te houden tussen smartphones van de grote concurrenten, ondanks het feit dat het merk een topper levert: de HTC One. Daarvan is nu een nieuwe versie verschenen.

Conversie

Chef Buying & Merchandising bol.com naar Staples

bol.com raakt zijn chef Buying & Merchandising kwijt aan Staples Europe. Thomas Nowak gaat als chef marketing bij de Europese tak van de kantoorketen werken, waar hij rapporteert aan topman John Wilson.

E-commerce

Weer grote elektroketenfusie: Dixons Carphone Group

Elektroketens Carphone Warehouse en Dixons gaan mogelijk fuseren. Daarmee zou het het aantal vestigingen in Europa op 2000 uitkomen. Beide bedrijven zouden al sinds februari in gesprek zijn en de toezichthouder is op de hoogte.

E-commerce

Kwartaalomzet Zalando naar half miljard euro

Betere fulfillment en marketing hebben gezorgd voor een hoger bedrijfsresultaat van online retailer Zalando. De netto-omzet ging in het eerste kwartaal naar 501 miljoen euro, 35 procent meer dan een jaar geleden.

E-commerce

Nederlander gaat multichannelstrategie Media-Saturn aansturen

De Nederlander Pieter Haas (50) moet als kersverse vice-voorzitter van elektroketen Media-Saturn (MediaMarkt) meer sturing geven aan een multichannelstrategie. Dinsdag diende CEO Horst Norberg plotseling na 27 jaar zijn ontslag in.

E-commerce