More stories

IBM dieper in personalisatiemarketing

IBM gaat zijn Smarter Commerce-activiteiten fors uitbreiden. Op zijn eerste Europese marketingcongres in Madrid werden dinsdag verschillende nieuwe e-commerce producten gelanceerd.

E-commerce

IBM bouwt nieuwe webwinkel voor C&A

IBM gaat een nieuwe webwinkel voor kledingketen C&A ontwikkelen. Dat maakte het bedrijf gisteren bekend in Madrid. De cross channel-formule moet nu echt gestalte krijgen.

E-commerce platforms

Vijf tips voor een succesvolle social commerce-strategie

De omzet van social commerce, op basis van user generated content, loopt naar verwachting in 2015 op naar 30 miljard dollar. Ook hier is multichannel het toverwoord. Vijf tips voor succes in social commerce.

E-commerce

‘Talpa wil gesprekspartner van Facebook zijn’

Voor velen buiten de mediabranche is Pim Schmitz, CEO Talpa Holding, een relatief onbekende. Toch is hij al sinds 2003 John de Mols rechterhand en onder meer verantwoordelijk voor het mediabedrijf, de overname van SBS en het realiseren van Talpa’s digitale ambities.

E-commerce

Multichannel biedt nieuwe kansen aan retail

Businessmodellen van retailers veranderen doordat het aankoopgedrag van consumenten verandert. Het groeiende gebruik van mobiel internet op smartphones en tablets en de steeds sterker wordende invloed van social media hebben grote invloed. Hoe speel je hier als retailer optimaal op in?

E-commerce

Gat tussen bricks en clicks moet kleiner

“Winkels in de huidige vorm redden het niet tot het jaar 2020”. Hoe dan wel? De Bricks & Clicks Markt Monitor ziet bedreigingen én kansen voor zowel fysieke als digitale winkels.

E-commerce

Computerwebshop kopje onder na klachten

Vebe Beheer, het bedrijf achter een reeks van computerverkoopsites, is na een groot aantal klachten en het royement door de Stichting Thuiswinkel Certificaat, bankroet verklaard.

E-commerce

Customer journey begint bij eind door digitalisering

De hoge mate van internettoegang van de bevolking heeft grote impact op het koopproces van consumenten. Van de eerste oriëntatie tot de feitelijke aankoop en de loyaltyprogramma’s. Eén conclusie kan snel getrokken worden: the path to purchase is niet meer zo rechttoe rechtaan als het ooit was.

Conversie

Consumenten kunnen niet zonder multichannel bij aankopen

De digitalisering van de samenleving heeft er vooral in het afgelopen decennium voor gezorgd dat het aanbod aan klantcontactkanalen voor consumenten sterk is uitgebreid. Maar hoe gunstig is deze verruiming van keuze nu echt?

E-commerce

“Met een houten kop kan je geen deal maken”

Bernd Damme (21) was vijftien toen hij een zakcentje wilde verdienen. “Ik dacht aan vakkenvullen bij een supermarkt, dat was in de buurt.” Nog geen jaar later startte hij uit persoonlijke frustratie met de online verkoop van zonnebrillen. Dat blijkt een schot in de roos. Inmiddels heeft ‘de zonnebrilkoning’ een klein imperium opgebouwd.

E-commerce

Consument winkelt online niet anders dan offline

De Nederlandse consument vertoont online geen ander winkelgedrag dan offline. De kwaliteit, betrouwbaarheid en het assortiment van de winkel bepalen waar iemand gaat winkelen. Daarbij maakt het niet uit of iemand vaak of bijna nooit online aankopen doet.

E-commerce

[Video] Sponsoren nog huiverig voor sport 2.0

Gijsbrecht Brouwer, expert op het gebied van nieuwe media en sport, merkt op dat sponsoren en grote sportbonden nog de kat uit de boom kijken als het gaat om sport 2.0. “Ze zetten nog steeds liever een bord langs de kant van het sportveld.”

Conversie

Google-gadget verbindt pc met tv

Met een nieuwe applicatie probeert Google de huiskamers binnen te komen. Het bedrijf heeft een nieuwe applicatie gelanceerd die content van de pc als foto’s, muziek en video’s afspeelt op de televisie.

Conversie

Patent van Apple voor ‘iGlasses’

Compacte gadgets zijn dan misschien de norm van de dag, een film kijken op het kleine scherm van de iPhone is geen sinecure. De twee patenten die Apple donderdag heeft ingediend maken daar misschien een einde aan.

Conversie

Belgen betalen online met pinpas

Het Belgische Banksys introduceert deze herfst het online betalen met een pinpas en een kaartlezer. Met de Protonkaart van dit bedrijf konden al kleinere betalingen worden gedaan via Internet. Banksys werkt nauw samen met de Nederlandse bankenorganisatie nterpay , maar Interpay denkt voorlopig niet aan betalingen met pinpas en chipkaartlezer.

Payment