More stories

Winkels vanHaren krijgen ‘fluisterende etalages’

vanHaren gaat in zijn vestigingen in Amsterdam en Breda experimenteren met sonar techniek. Daarbij kunnen via winkelruiten of andere oppervlakten reclameboodschappen worden weergegeven. Dat meldt Retailnews.

Conversie

Omzet Zalando tot nu toe ruim boven 1 miljard euro

E-tailer Zalando heeft in de eerste helft van 2014 een omzet gedraaid van ruim 1 miljard euro, tegen 809 miljoen vorig jaar over dezelfde periode. Het bedrijf meldt verder dat het winstgevend is, terwijl in het eerste kwartaal break-even werd gedraaid. Dat is op basis van het voorlopige bijgestelde bedrijfsresultaat (EBITDA).

E-commerce

Twitter stapt in sociale e-commerce

Twitter heeft het bedrijf CardSpring gekocht, een duidelijke aanwijzing dat het sociale netwerk serieuze plannen heeft met e-commerce. CardSpring maakt aankopen mogelijk op Twitter door het account aan een creditcard te koppelen.

E-commerce

Avontuur Superdirect kostte Sligro 1 miljoen euro

De deelname in de mislukte websupermarkt Superdirect heeft Sligro 1 miljoen euro gekost. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde jaarcijfers.

E-commerce

Smartphone domineert m-commerce

Nederlanders doen meer transacties met hun mobieltje dan via de tablet, maar geven met de smartphone wel minder uit dan op de platte computers. Dat laten cijfers van geldverwerker Adyen zien.

E-commerce

B2B-marketing: is LinkedIn het ideale platform?

In een zoektocht naar het juiste platform voor een nieuwe B2B-campagne vestigt de marketeer gevoelsmatig zijn hoop op LinkedIn. Op een zakelijk platform moet ongetwijfeld de doelgroep, de business professional, worden gevonden. Maar wat is de werkelijke potentie van dit netwerk?

B2B Digital

Invoer IBAN niet op orde bij kleine bedrijven

Enkele tienduizenden bedrijven zijn nog altijd niet klaar voor het nieuwe IBAN-rekeningnummer, ondanks uitstel van zes maanden. De Nederlandsche Bank (DNB) noemt de situatie bij zo’n 2500 bedrijven tegenover het AD zelfs ‘kritisch’.

E-commerce

‘Coolblue 800 miljoen dollar waard’

The Economist, niet de minste, schat de waarde van Coolblue op 800 miljoen dollar. Daarmee is speciaalzaakspecialist Nederlands grootste internetbedrijf.

E-commerce
Premium

Omzet Docdata valt 7 procent lager uit

Fullfilmentbedrijf Docdata heeft over het eerste halfjaar 2014 een 7 procent lagere omzet gerealiseerd. De onderneming merkt nog steeds het verlies van Zalando, die de fulfilmentactiviteiten steeds meer in eigen hand neemt, maar men sloot ook nieuwe klanten aan.

E-commerce

Kansspelautoriteit verjaagt illegale adverteerders

Sommige goksites en affiliates lijken zich nog maar weinig aan te trekken van de waarschuwingsactie die de Kansspelautoriteit is gestart naar aanleiding excessieve reclames rondom (inter)nationale (sport)evenementen zoals het WK Voetbal en de Tour de France.

E-commerce

Resultaten eBay beter dan verwacht

Veilinghuis eBay profiteert steeds meer van zijn e-commerce platform, waar derden producten kunnen aanbieden. De omzet ging mede als gevolg daarvan 13 procent omhoog naar 4,4 miljard dollar, de nettowinst eindigde op 676 miljoen. Toch neemt de concurrentie met Amazon steeds meer toe.

E-commerce

Amazon test Netflix voor boeken

Amazon wil een nieuwe dienst Kindle Unlimited lanceren, een soort Netflix voor boeken, waarbij gebruikers voor 9,99 dollar per maand ongelimiteerd elektronische boeken kunnen lezen. Intern wordt de dienst al getest, zo ontdekte de site GigaOm.

E-commerce

Fulfillment activiteiten Amazon tonen gezonde groei

Amazon verzorgt de fullfillment van bijna een derde van externe verkopers op zijn platform. Dat blijkt uit gegevens van ChannelAdvisor.

E-commerce

PayPal iOS-app ondersteunt loyaliteitsprogramma’s

De iOS app van PayPal biedt voortaan ondersteuning voor loyaliteitsprogramma’s, waarmee de app dezelfde functie krijgt als Apples Passbook.

Customer Loyalty

1DayFly.com koopt Waat?

1DayFly.com heeft een andere site voor dagaanbiedingen gekocht, Waat?, om zich beter te kunnen richten op vrouwen.

E-commerce