More stories

Adidas wil klant ‘voelen’

Sportkledingfabrikant Adidas verzamelt en analyseert klantdata vooral via smartphones en tablets van klanten. En de inzichten worden bij voorkeur gedeeld met partners. Zo kan sneller worden ingespeeld op marktbehoeftes. Dat vertelde Michael Voegele, vice president IT van Adidas, op het congres MicroStrategy World in Barcelona.

Analytics

Aantal locaties AH-afhaalpunt.nl fors uitgebreid

Het aantal Albert Heijn-vestigingen met een afhaalpunt wordt dit jaar verdrievoudigd. Dat zegt Rob Geraets, oprichter van AH-Afhaalpunt.nl, tegen Distrifood.

E-commerce

Recordomzet koeriers door internet

De omzet van de koeriersbedrijven steeg in het eerste kwartaal van 2014 met ruim 9 procent vergeleken met een jaar eerder. Dit is de hoogste omzetgroei voor de koeriersdiensten in het eerste kwartaal ooit. Volgens CBS komt dat door het internet.

E-commerce

Online budgetten volgende VS-verkiezingen naar 1 miljard

Internetreclame zal bij de komende Amerikaanse presidentsverkiezingen een grote spelen. Acht procent van het totale budget zal bij die verkiezingsstrijd bij digitale kanalen worden besteed.

Conversie

Opkomend in e-commerce: reserve-onderdelen en tuinspullen

Nieuwe cijfers van dataleverancier Icecat laten zien dat de fabrikanten en consumenten nieuwe interesses bevredigen bij webwinkels. De belangrijkste daarin: reserve-onderdelen en tuinspullen en persoonlijke verzorging.

Analytics

Docdata vereenvoudigt verkopen via marktplaatsen

Fulfilmentspecialist Docdata biedt een nieuwe dienst aan waardoor webwinkeliers en fabrikanten eenvoudig hun bereik kunnen vergroten door te gaan verkopen op marktplaatsen.

E-commerce

Catalonië pakt Airbnb aan

Airbnb wordt door Catalonië beboet voor 30.000 euro omdat het reclame maakt voor kamers die zich niet hebben geregistreerd bij het bureau voor toerisme, wat volgens de lokale wetgeving al twee jaar verplicht is.

Conversie

Problemen website drukken resultaat Marks & Spencer

De migratie naar een nieuwe website drukken de online omzet van Marks & Spencer in het afgelopen kwartaal.

E-commerce

Coolblue: omzet dit jaar 350 miljoen euro

Online retailer Coolblue heeft de omzet over het eerste halfjaar met 55 procent stijgen ten opzichte van dezelfde periode in 2013, beter dan verwacht. Daar waar Coolblue eerder sprak over een verwachte omzet van meer dan 300 miljoen, gaat men nu uit van 350 miljoen euro omzet in 2014.

E-commerce

Treatz start proef met gifting app in Amsterdam

Treatz start een proef met een zogenoemde gifting app in het centrum van Amsterdam. Deelnemers kunnen met die app een uitgestippelde shoproute doorlopen en worden verrast met exclusieve kortingen wanneer ze in de buurt zijn van een aangesloten Treatz winkel.

Conversie

Onrust onder drukkers door startup Drukwerkveiling.nl

Ondanks het slechte economische vooruitzicht verzet een aantal drukkerijen in Nederland zich tegen leadgenerator Drukwerkveiling.nl.

E-commerce

Google breidt bezorgdienst uit naar heel Amerika

Google zou een half miljard dollar hebben gereserveerd om bezorgdienst Shopping Express naar het hele land uit te breiden.

E-commerce

Privéjets landen op verhuursite Zoef.com

De marktplaats voor huurartikelen Zoef.com heeft al een breed assortiment, maar daar staan nu – tot verbazing van eigenaar Niels Duijvestijn – zelfs privéjets bij.

E-commerce

Review: mobiel boeken, Ryanair versus Virgin

Onlangs hebben twee grote luchtvaartmaatschappijen nieuwe websites gelanceerd. Virgin America en Ryanair. Wij waren benieuwd naar de mobiele aanpak van deze totaal verschillende bedrijven. En die is, nouja: inderdaad totaal verschillend. Bij wie zou jij liever op je smartphone boeken? Lees verder ter lering en vermaak.

Conversie

Nederlandse bingowebsite Bingocams in Oostenrijkse handen

De in Malta gevestigde Nederlandse bingosite Bingocams.com is voor een onbekend bedrag verkocht aan het Oostenrijkse Greentube, de internettak van Novomatic.

E-commerce