More stories

Premium

Noor Veenhoven (Impactbytes): ‘Duurzame mode vraagt om data’

De vraag naar duurzame kleding neemt toe, maar echt duurzame producten vinden blijft een uitdaging. Want wat maakt iets nu echt duurzaam? Er is een centrale database nodig, stelt Noor Veenhoven, medeoprichter van Impactbytes. “Als het niet makkelijk vindbaar is, geven mensen het op.”

E-commerce
Premium

De nieuwe socials: go niche or go home

Mensen over de wereld met elkaar verbinden en makkelijker laten communiceren. Deze basisbelofte lijken (grote) sociale media steeds lastiger waar te kunnen maken. Reden voor kleinere, gerichtere media om in dit gat te springen. Wat betekent de opkomst van nichespelers? En welke zijn goed om te kennen?

Media
Premium

Annemarie de Munnik (LEGO): ‘We zijn steeds meer een uitgever van content’

LEGO kan leunen op een groot merkbewustzijn onder consumenten en laat regelmatig zien dat ze digitale experimenten niet schuwt. Ondertussen valt er online nog veel terrein te winnen en vloeit er steeds meer marketinggeld naar conversie, stelt Director Marketing Benelux Annemarie de Munnik. Zonder angst voor kanaalconflicten. ‘De merkaffiniteit en behoeften tussen shoppers verschilt flink.’

Marketing
Premium

Colin Cornwell (VanMoof): ‘We sturen niet te veel op data’

Een hoog-technisch product op een menselijke manier in de markt zetten. VanMoof benadrukt hoe zijn ‘riders’ hun leven inrichten, de […]

Marketing
Premium

Column: waarom geen abonnementen als NFT’s?

Inmiddels hangt om NFT’s een zweem van hypes, onzin en bedrog. Jammer, want écht nuttige toepassingen zijn er wel degelijk: zoals digitale abonnementen.

Digital Transformation
Premium

DAO’s: de decentraal en autonoom opererende bouwers van het nieuwe internet

Digital native organisaties die de snelheid, het bereik en de transparantie van het internet gebruiken met zo min mogelijk handmatige handelingen. Vele Decentralized Autonomous Organizations bouwen mee aan Web3. Hoe steken zij in elkaar? Waar ligt hun meerwaarde? En welke toepassingen zijn er?

Tech
Premium

Hoe het ‘real world metaverse’ alvast vorm krijgt

Niet jezelf afsluiten van de buitenwereld en de metaverse instappen, maar juist de deur uitgaan om de realiteit met digitale aanvullingen te beleven. Mede door nieuwe ontwikkelingen in locatiegebaseerde augmented reality komt dit een stap dichterbij. Grote spelers als Snap en Niantic zetten er vol op in en ook Google doet een duit in het zakje. En dat brengt nieuwe businessmodellen met zich mee.

Marketing
Premium

Jorn Eiting van Liempt (Seenons): ‘Grondstofschaarste vergroot onze meerwaarde’

In 2050 wil Europa een volledig circulaire economie hebben en technologie kan daarbij helpen. Het Nederlandse Seenons bouwde een platform om afvalstromen en producenten te koppelen. “Er valt veel inefficiëntie weg te nemen”, aldus medeoprichter en CCO Jorn Eiting van Liempt.

Tech