40 miljoen betalende abonnees bij Spotify
Spotify heeft inmiddels 40 miljoen betalende abonnees, alleen al in het afgelopen half jaar zijn er 10 miljoen bijgekomen. Dat meldt medeoprichter Daniel Ek in een tweet.
Spotify heeft inmiddels 40 miljoen betalende abonnees, alleen al in het afgelopen half jaar zijn er 10 miljoen bijgekomen. Dat meldt medeoprichter Daniel Ek in een tweet.
Ziggo klanten kunnen via de Horizon Box straks ook naar Netflix kijken. Daartoe heeft het moederbedrijf Liberty Global een contract met Netflix gesloten.
VR-bedrijf Jaunt heeft een nieuwe CEO. George Kliavkoff van uitgeverij Hearst gaat het Amerikaanse bedrijf leiden. Oprichter en interim CEO Arthur van Hoff wordt weer CTO, oftewel chef technologie.
De digitale audiomarkt in Nederland is verder toegenomen tot 44 miljoen euro, een stijging van 41,1 procent. De digitale markt bedraagt daarmee 61,5 procent van de totale markt. De fysieke markt steeg licht met 2.4 procent door de aanhoudende populariteit van vinyl.
De muziekmarkt in België groeit gestaag door het succes van streamingdiensten. Tijdens de eerste zes maanden van 2016 groeide de markt met 6,5 procent tot een omzet van 53,93 miljoen euro. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van de Belgian Entertainment Association (BEA).
Erotiekbedrijf Beate Ushe is Tintl gestart, een Netflix voor erotische films tegen een vaste prijs. De naam moest op het laatste moment worden veranderd, omdat Netflix niet wilde dat ‘Sexflix’ werd gebruikt.
Een jaar na de lancering heeft de vierde generatie Apple TV flink wat marktaandeel moeten inleveren. Apple eindigt in de VS op een derde plaats, achter het bedrijf Roku. De grote winnaar is Googles Chromecast.
Na jaren treuzelen is online gokken binnenkort dan eindelijk legaal in Nederland. Met een hoge belastingafdracht lijkt het speelveld voorlopig vooral aantrekkelijk voor grote spelers, maar verdere liberalisering kan de markt openbreken.
Het aantal tv-aansluitingen in Nederland loopt terug, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper. Digitale tv is gegroeid naar een aandeel van 90 procent van de Nederlandse tv-markt, maar analoge tv lijkt in hoog tempo te worden afgeschakeld.
Spotify overweegt opnieuw om via de gratis versie van zijn dienst niet langer de nieuwste muziek aan te bieden. Dat meldt de Financial Times op basis van ingewijden.
De meeste kabelbedrijven in Nederland zijn inmiddels akkoord met FOX Sports over de doorgifte van het Eredivisie pakket. Alleen het Zeeuwse Delta is nog in gesprek met de aanbieder.
Stichting BREIN heeft een nieuw bestuur en verandert haar domeinnaam en e-mailadressen in stichtingbrein.nl. De vorige domeinnaam en adressen verwijzen door naar de nieuwe.
Samsung Nederland gaat een samenwerking aan met INsight TV, onderdeel van het TV Entertainment & Reality Network (TERN). Samen komen ze met een Video on Demand applicatie voor Samsungs UHD televisies en toestellen met HDR.
Ziggo Sport en AD gaan een samenwerking aan rond digitale sport video’s. Ziggo Sport en de Persgroep Nederland, uitgever van het AD, sluiten daarvoor een overeenkomst.
Omroepen lopen achter met het aanbieden van 4K content. Dat zegt Kostas Vouzas, senior Director Business EMEA van TP Vision (Philips), in een gesprek met Emerce op IFA in Berlijn. “De toestellen zijn er geschikt voor, maar alleen onlinediensten als Netflix investeren flink in 4K.”