More stories

Vivendi wil deel van belang in Universal Music verkopen

Mediaconcern Vivendi trekt zich gedeeltelijk terug uit het muziekbedrijf Universal Music. De helft van de aandelen wil Vivendi verkopen voor nieuwe overnames.

Media

NetEase participeert in Improbable

Het Chinese NetEase, onder meer een grote maker van spellen, neemt een belang in de toeleverancier van de gamesindustrie Improbable. Het gaat helpen met strategische distributie in het Verre Oosten.

Venture

Line neem gamestudio over

De Japanse berichtenapp Line heeft een belang genomen in gamestudio NextFloor en een eigen gamebedrijf Line Games uit de grond gestampt.

Entertainment

Spotify heeft 83 miljoen betalende gebruikers

Muziekdienst Spotify blijft flink groeien. Het tweede kwartaal werd afgesloten met 180 miljoen actieve maandelijkse gebruikers en 83 miljoen betalende gebruikers, een stijging van resp. 30 en 40 procent.

Entertainment

Muziekdiensten gedijen goed in Nederland

Streaming muziekdiensten als Spotify, Deezer, Napster, Apple Music en Google Play Music gedijen goed op de Nederlandse markt. Het percentage Nederlandse gebruikers dat betaalt voor streaming muziekdiensten ligt boven het wereldwijde gemiddelde, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Entertainment

Sonos zoekt 250 miljoen dollar met beursgang

Speakermaker Sonos wil rond de 250 miljoen dollar ophalen met zijn beursgang, waarvan de exacte datum nog niet bekend is.

Venture

Abonnementsmodellen: wat doe je tegen afhakers?

Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?

Customer Engagement

Netflix start radiozender in de VS

Netflix gaat een samenwerking aan met radiostation Sirius XM voor een eigen digitale zender. Daarop is enkel comedy te horen.

Entertainment

Niantic koopt Seismic Games

Niantic, het bedrijf achter Pokémon GO, heeft na Escher Reality en Matrix Mill eerder dit jaar weer een bedrijf overgenomen, […]

Entertainment

‘Online aanbod van games en kansspelen strikt van elkaar scheiden’

Het online aanbod van games en kansspelen strikt van elkaar scheiden. Beperkingen van de mogelijkheden tot het maken van reclame voor games met daarin kansspelelementen. Het zijn enkele maatregelen die Kansspelautoriteit wil voorstellen om gaming en gambling in te perken.

Media

Groei Netflix hapert voor het eerst sinds vijf kwartalen

De koers van Netflix kelderde zojuist 13 procent na tegenvallende kwartaalcijfers. De omzet over het tweede kwartaal was weliswaar beter dan verwacht, maar de groei van het aantal abonnees blijft met 5,1 miljoen ronduit teleurstellend. Analisten hadden op 1 miljoen meer gerekend.

Entertainment

Radio 538 steviger op YouTube

Radio 538, onderdeel van Talpa Radio, gaat zich nog meer profileren via YouTube. Woensdag werden twee nieuwe YouTube-kanalen aangekondigd.

Entertainment

Channel 4 zet AI in voor tv-reclame

De Britse tv-zender Channel 4 doet een proef met kunstmatige intelligentie om reclame inhoudelijk beter aan te sluiten op de programma’s.

Artificial Intelligence

Tencent Music in de VS naar de beurs

De Chinese internetreus Tencent wil zijn muziektak in de VS naar de beurs brengen.

Entertainment

Facebook verwerft live uitzendrechten Premier League

Facebook mag voor 200 miljoen pond van 2019 tot en met 2022 jaarlijks 380 voetbalwedstrijden uit de Engelse Eredivise live gaan uitzenden. In zuid-oost Azië.

Entertainment