More stories

BREIN werkt met deurwaarders om niet betalende inbreukmakers achter de broek aan te zitten

Stichting BREIN werkt sinds kort samen met een deurwaarders en een incasso kantoor om niet betalende inbreukmakers achter de broek aan te zitten. Kennelijk is dat nodig.

Legal

WK Damesvoetbal, lust of last voor de adverteerder?

De NPO hoopt uiteraard op terugkeer van de euforie rondom het NL dameselftal van twee jaar geleden, toen de Oranje Leeuwinnen in eigen land het Europees Kampioenschap binnen haalden. Helaas zien we de dames op het WK in Frankrijk nog niet zo schitteren al gehoopt, waardoor het enthousiasme enigszins getemperd wordt.

Online advertising

Spotify voor klassieke muziek begint wereldwijde uitrol

Primephonic, de Spotify voor klassieke muziek, slaat de vleugels uit. Vanaf maandag opent het Amsterdamse bedrijf vestigingen in New York en Londen.

Entertainment

AD.nl: ‘400.000 streamstarts per uitzending’

Sinds een klein half jaar verzorgt AD.nl iedere ochtend live online ‘tv-nieuwsuitzendingen’ en die worden dagelijks honderdduizenden keren bekeken.

Media

Sociaal platform Bebo naar Twitch

Gameplatform Twitch heeft Bebo ingelijfd, een sociale tool waarmee gebruikers onderling met elkaar kunnen communiceren. Naar verluidt is voor de tien personeelsleden en het intellectueel eigendom zo’n 25 miljoen dollar neergeteld.

Entertainment

Mobiele versie Dr. Mario volgende maand uit

Nintendo brengt volgende maand, op 10 juli, Dr. Mario uit op iOS en Android. Het Japanse bedrijf had de mobiele versie van het bekende spel begin dit jaar al aangekondigd.

Entertainment

Amazon brengt IMDb TV naar Europa

Amazon voegt duizenden nieuwe titels toe aan IMDb TV en brengt de gratis videodienst voor het einde van 2019 ook in Europa uit.

Video

Al 79 belangstellenden voor online kansspelvergunning

79 partijen hebben tot nu toe aangegeven interesse te hebben in een online kansspelvergunning voor Nederland. De Kansspelautoriteit (Ksa) startte op 5 juni, tijdens het congres Gaming in Holland, de zogeheten belangstellingsregistratie.

Media

Nederland kijkt meer on demand tv dan live

Nieuw onderzoek van Multiscope laat zien dat het aandeel in kijkminuten voor video on demand groter is dan lineaire televisie. “Een kantelpunt in de mediawereld”, aldus John Kivit.

Video

Film1 informeert abonnees over beëindiging abonnement

Film1 heeft zijn abonnees nu formeel ingelicht over het stoppen van de activiteiten in Nederland op 1 augustus. Dat is inclusief het internetaanbod, waarover nogal wat verwarring bestond.

Entertainment

ProSiebenSat.1 brengt OTT-app uit met Discovery

De Duitse tv-zendergroep ProSiebenSat.1 brengt morgen zijn antwoord op Netflix uit in samenwerking met Discovery. De dienst Joyn biedt live en ondemand televisie, met ‘Die Läusemutter’ als een van de online exclusieve producties.

Video

Spotify begint met podcastreclame

Adverteerders kunnen reclameruimte gaan inkopen rondom podcasts die in Spotify worden beluisterd. De Zweden zetten vaart achter de uitrol van hun podcaststrategie.

Marketing

Vlaamse tv zenders schieten nieuwe dienst Proximus Pickx meteen lek

De belangrijkste Belgische tv-zenders zijn in het geweer gekomen tegen een nieuwe dienst van Proximus die een selectie maakt uit het totale Vlaamse tv-aanbod. De zenders zeggen dat zij hiermee nooit akkoord zijn gegaan.

Entertainment

Gaming op mobiel groeit fors

Tien procent van de tijd die consumenten besteden aan apps heeft betrekking op games, zo blijkt uit cijfers van App Annie. Dat gaat de komende tijd nog fors toenemen.

Entertainment

UEFA begint OTT-zender

De Europese voetbalbond UEFA is een online videozender begonnen onder de naam UEAFA.tv.

Media