More stories

Starbucks en DoorDash gaan samenwerking uitbreiden

Starbucks en DoorDash breiden hun samenwerking uit in Noord-Californië, Texas, Georgia, Florida en andere geselecteerde markten. In maart moet de dienst in alle vijftig staten beschikbaar zijn.

E-commerce

Zwarte cijfers voor Just Eat Takeaway

In de laatste zes maanden van 2022 boekte Just Eat Takeaway een aangepaste EBITDA van circa 150 miljoen euro. Dit was in de eerste zes maanden nog een verlies van 134 miljoen euro. Dat blijkt uit voorlopige cijfers.

Food

Just Eat en Sainsbury’s samen in boodschappenbezorging

Just Eat heeft een nieuwe samenwerking met Sainsbury’s aangekondigd. Vanaf eind februari levert het bezorgbedrijf bestellingen van 175 winkels op locaties zoals Londen, Edinburgh en Bristol, met plannen om in 2023 naar veel meer steden uit te rollen.

Food

Delhaize wil logistiek e-centrum bouwen in Vorst

Delhaize heeft plannen om in het Belgische Vorst een nieuw distributiecenter te vestigen voor onlinebestellingen. Er zullen bestellingen verdeeld worden voor thuisbezorging. Ophalen is ook mogelijk.

Logistics

Online omzet Plus en Coop gedaald

Het online-kanaal van de nieuwe coöperatie Plus en Coop behaalde in 2022 een omzet van 218 miljoen euro, veel minder dan de 244 miljoen euro van het jaar ervoor. De consumentenomzet kwam uit op 4,7 miljard euro en het marktaandeel zit op ruim 10 procent.

Food

Traditionele Duitse supers pakken marktaandeel flitsbezorgers terug

Terwijl nieuwe uitdagers zoals Gorilla’s zich weer terugtrekken uit veel Duitse steden, proberen traditionele ketens hun plek in te nemen.

Food

Kassaloze Aldi in Utrecht lijkt flop

De kassaloze Aldi die in juli in centrum van Utrecht werd geopend is een half jaar na lancering geen succes. Op doordeweekse dagen is er vrijwel nooit iemand in de winkel te zien, op een handjevol personeel na, meldt RTV Utrecht.

Food

Consumentenmarkt smaakt naar meer voor cocktailgigant Bols

’s Werelds oudste gedistilleerde-drankenmerk betreedt met nieuwe website op Shopify-platform en ready-made cocktails de B2C-markt Bols is al eeuwenlang een […]

Web-design

Picnic zet in op parallelimport

Picnic gaat van een aantal A-merken in het buitenland ingekochte varianten verkopen. Daarmee wil de websuper lagere prijzen voor A-merken realiseren.

E-commerce

Thuisbezorgd.nl en Makro bieden restaurants inkoopkorting

Thuisbezorgd.nl werkt samen met Makro om aan de aangesloten restaurants een ‘unieke inkoopkorting’ bij de groothandel te bieden. Meer dan 13.000 restaurantpartners kunnen kortingen krijgen tussen 3 en 5 procent bij alle 17 vestigingen van Makro in Nederland.

E-commerce

Ochama wil inzetten op samenwerking met derden

Websupermarktformule Ochama richt zich niet meer op eigen winkels, maar kiest voor afhaalpunten bij derden. Dat zegt een woordvoerder van moederbedrijf JD.com tegen RetailTrends.

Food

Wisselende reacties op geautomatiseerde McDonald’s

McDonald’s testrestaurant in de buurt van Fort Worth, Texas heeft geen menselijke werknemers meer die je bestellingen overhandigen bij de drive-thru, de bestellingen rollen van een automatische transportband. Het bestellen zelf gebeurt met een app.

E-commerce

Omzet Flink naar 400 miljoen in 2022

Flitsbezorger Flink verwacht eind 2024 winst te maken in Nederland en Frankrijk. Thuismarkt Duitsland kan al eind 2023 zwarte cijfers gaan schrijven, aldus de leiding. De jaaromzet over 2022 lag rond de 400 miljoen euro.

E-commerce

Amsterdamse plannen darkstores met flitsbezorging klaar voor de inspraak

Amsterdam lanceert een nieuw paraplubestemmingsplan voor flitsbezorging. Vanaf 5 januari 2023 ligt dat plan klaar voor inspraak.

E-commerce

Verlies websuper Crisp vorig jaar bijna verdubbeld

Onlinesupermarkt Crisp zag zijn verlies in 2021 bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening waaruit Retailnews citeert.

Food