More stories

Tweede OKay Direct strijkt neer in Lennik

OKay opent in het Belgische Lennik, op de parkeerplaats van de bestaande OKay-winkel, een tweede OKay Direct. Dat is een innovatieve winkelformule waar klanten dag en nacht hun boodschappen kunnen doen dankzij door Colruyt Group ontwikkelde technologie.

E-commerce
Premium

Nog eens 400 man weg bij Delivery Hero

Maaldtijbezorger Delivery Hero trekt de broekriem nog een keer aan. In Duitsland verliest 156 man zijn baan, bij het Spaanse label Glovo schrapt men nog eens 250 banen wereldwijd.

Food
Premium

Boodschappen Flink in 4 steden te bestellen bij Uber Eats

Inwoners van Alkmaar, Haarlem, Leiden en Rotterdam kunnen sinds kort boodschappen bij flitsbezorger Flink bestellen bij Uber Eats. Binnenkort wordt dit in meer steden mogelijk.

Logistics
Premium

Restaurantplatforms Formitable en Zenchef bundelen krachten

Het Amsterdamse groeiplatform voor restaurants Formitable en de Parijse ontwikkelaar van restauranttechnologie Zenchef gaan de krachten bundelen. Dankzij hun samenwerking kunnen beide partijen naar eigen zeggen efficiënter innoveren en hun eigen marktpositie in Europa verstevigen

E-commerce
Premium

Delhaize in zee met online supermarkt Kazidomi

Delhaize gaat op de Belgische markt samenwerken met Kazidomi, een online supermarkt die zich richt op gezonde en duurzame producten. De best verkopende producten van Kazidomi worden voortaan aangeboden in zes winkels van Delhaize en op Delhaize.be.

Food
Premium

Crisp neemt maaltijdbox De Krat over

App-only supermarkt Crisp neemt maaltijdbox De Krat over om, zo heet het, gezond eten mogelijk te maken voor meer mensen. […]

Food
Premium

Starbucks en DoorDash gaan samenwerking uitbreiden

Starbucks en DoorDash breiden hun samenwerking uit in Noord-Californië, Texas, Georgia, Florida en andere geselecteerde markten. In maart moet de dienst in alle vijftig staten beschikbaar zijn.

E-commerce
Premium

Zwarte cijfers voor Just Eat Takeaway

In de laatste zes maanden van 2022 boekte Just Eat Takeaway een aangepaste EBITDA van circa 150 miljoen euro. Dit was in de eerste zes maanden nog een verlies van 134 miljoen euro. Dat blijkt uit voorlopige cijfers.

Food
Premium

Just Eat en Sainsbury’s samen in boodschappenbezorging

Just Eat heeft een nieuwe samenwerking met Sainsbury’s aangekondigd. Vanaf eind februari levert het bezorgbedrijf bestellingen van 175 winkels op locaties zoals Londen, Edinburgh en Bristol, met plannen om in 2023 naar veel meer steden uit te rollen.

Food
Premium

Delhaize wil logistiek e-centrum bouwen in Vorst

Delhaize heeft plannen om in het Belgische Vorst een nieuw distributiecenter te vestigen voor onlinebestellingen. Er zullen bestellingen verdeeld worden voor thuisbezorging. Ophalen is ook mogelijk.

Logistics
Premium

Online omzet Plus en Coop gedaald

Het online-kanaal van de nieuwe coöperatie Plus en Coop behaalde in 2022 een omzet van 218 miljoen euro, veel minder dan de 244 miljoen euro van het jaar ervoor. De consumentenomzet kwam uit op 4,7 miljard euro en het marktaandeel zit op ruim 10 procent.

Food

Traditionele Duitse supers pakken marktaandeel flitsbezorgers terug

Terwijl nieuwe uitdagers zoals Gorilla’s zich weer terugtrekken uit veel Duitse steden, proberen traditionele ketens hun plek in te nemen.

Food
Premium

Kassaloze Aldi in Utrecht lijkt flop

De kassaloze Aldi die in juli in centrum van Utrecht werd geopend is een half jaar na lancering geen succes. Op doordeweekse dagen is er vrijwel nooit iemand in de winkel te zien, op een handjevol personeel na, meldt RTV Utrecht.

Food

Consumentenmarkt smaakt naar meer voor cocktailgigant Bols

’s Werelds oudste gedistilleerde-drankenmerk betreedt met nieuwe website op Shopify-platform en ready-made cocktails de B2C-markt Bols is al eeuwenlang een […]

Web-design
Premium

Picnic zet in op parallelimport

Picnic gaat van een aantal A-merken in het buitenland ingekochte varianten verkopen. Daarmee wil de websuper lagere prijzen voor A-merken realiseren.

E-commerce