More stories

Zes stappen voor een succesvolle lancering van digitale producten

Een productlancering is een belangrijk moment waarbij soms jaren van werk op het spel staan. Vroeger draaiden campagnes om fysieke […]

Influencer marketing

The Cirqle automatiseert optuigen influencercampagnes

Het Nederlandse influencermarketingplatform The Cirqle kondigt zijn AI-oplossing voor influencercampagnes aan. Het stelt adverteerders in staat om campagnes te creëren zonder ooit een campagnebrief te hoeven schrijven.

Influencer marketing

[Podcast] Shaping the Future: influencer marketing bij Coca-Cola

Eind april lanceerden DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’.

Influencer marketing

HelloSparkle start label voor foodmerken

Influencer bureau HelloSparkle start het nieuwe label House of Foodies, gericht op foodinfluencers en -merken.

Influencer marketing

Grootste Vlaamse platform voor influencermarketing kopje onder

Influo, het grootste Vlaamse platform voor influencermarketing, is gestopt. Het bedrijf werkte voor onder meer Veritas, JBC, Colruyt, Zalando, Bel&Bo, Van Haren en Nestlé.

Influencer marketing
Premium

Albert Heijn, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé Nederland, Vrumona en VTech gaan uitsluitend werken met gecertificeerde influencers

27 mei 2024
Albert Heijn, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé Nederland, Vrumona en VTech gaan uitsluitend werken met gecertificeerde influencers

Influencer marketing

Judith van der Rijt start influencer marketing bureau

Judith van der Rijt (Prime Video/Netflix) start een nieuw influencer marketing bureau: Kuzco. Het bureau wordt gelanceerd onder de vlag van social agency Monkeys & Bananas, dat onlangs nog een tweede kantoor opende in Amsterdam.

Influencer marketing
Premium

Reclame-biebs van techgiganten niet op orde

Geen van de elf grootste techbedrijven geeft voldoende transparantie in zijn reclame-activiteiten. Ze zijn daar onder de Europese wet DSA wel toe verplicht.

Online advertising

Talpa Network breidt social influencer portfolio uit

Social1nfluencers, de influencer agency van Talpa Network, gaat samenwerken met vooraanstaand multi-platform brand Supergaande van het creatorsduo Qucee en Nesim. Ook 538-dj’s Julia van Reyendam, Jordi Warners en muzikaal talent William Hunswijk tekenen een exclusieve overeenkomst met het mediabedrijf.

Influencer marketing

Instagram goed voor 27% Meta’s omzet

Instagram realiseerde in 2021 een omzet van 32 miljard dollar, omgerekend 27 procent van de totaalomzet van moederbedrijf Meta.

Online advertising
Premium

Strengere regels voor alcoholreclame door influencers en op sociale media

Niet één, maar twee vernieuwde reclamecodes zijn per 1 april 2024 in werking getreden. Naast de al langer bestaande Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA), bestaat er nu ook een reclamecode voor alle alcoholvrije dranken: de Reclamecode voor Alcoholvrije Varianten van Alcoholhoudende dranken (RvAVA).

Influencer marketing
Premium

The Cirqle met partnerprogramma voor bureaus

Influencerplatform The Cirqle begint een partnerprogramma voor media- en marketingbureaus. Bovendien koppelt het Nederlandse bedrijf met Youtube en Shopify.

Influencer marketing
Premium

Oprichters van Home lanceren influencermarketingbureau Combo

Met focus op maatschappelijke waarden en communities lanceren de ondernemers echt socialbureau Home (oud-Hammerfest) het influencermarketingbureau Combo.

Influencer marketing

Pernod Ricard kiest na pitch voor Storyboard

Storyboard gaat aan de slag voor Pernod Ricard in zowel Nederland als België. Het bureau zal deze zomer een campagne lanceren met een centrale rol voor influencer marketing. Het eerste resultaat van deze samenwerking zal al in het voorjaar te zien zijn.

Marketing

John Meulemans vertrekt bij Endeavour

Strategy Director John Meulemans vertrekt bij digitaal marketingbureau Endeavour. Hij zoekt nieuwe uitdaging in het opkomende domein dat influencermarketing en kunstmatige intelligentie combineert.

Digital Agencies