More stories

‘Tinder voor influencers en bedrijven’ naar Nederland

De Belgische start-up Connus breidt zijn diensten uit naar de Nederlandse en Franse markt. In mei lanceerden de drie jonge Gentse ondernemers achter Connus een gloednieuwe versie van hun platform om influencer marketing voor bedrijven efficiënter, budgetvriendelijker en authentieker te maken.

Influencer marketing

Insta schuift naar video, influencers lijden

Influencers die werken voor de reisindustrie zeggen dat ze hun bereik aanzienlijk zien dalen. Facebook zou zijn algoritmes wegsturen van foto’s richting video’s. Hieraan ligt de rappe opkomst van TikTok ten grondslag.

Influencer marketing

Nederlands eerste virtuele influencer verkoopt (echte) kleding

De virtuele influencer Esther Olofsson opent een kledingwinkel op The Next Closet en verkoopt daar meer dan honderd kledingstukken en accessoires.

Fashion

Inkomsten genereren met je content anno 2022

Kwalitatieve content is pas het begin als aan je content wilt verdienen. Het gaat om bereik, samenwerking met grote mediabedrijven en nieuwe technologie. 

Publishing

Heineken, Coca-Cola voor eerlijker vergoeding influencers

Drieëntwintig grote merken en dertien influencerbureaus in Engeland beloven hun actieve inzet om financiële discriminatie bij influencers tegen te gaan.

Influencer marketing

SocialReblz lanceert TikTok-managementbureau

Met de lancering van het label New Wave Reblz wil bureau SocialReblz zich beter op de nieuwe generatie creators op TikTok kunnen richten.

Influencer marketing

Ook strengere regels voor Belgische influencers

De Belgische staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers die online reclame willen maken.

Influencer marketing

Ogilvy stopt samenwerking ‘filterende’ influencers

Ogilvy wil niet meer samenwerken met influencers die hun foto’s en video’s oppoetsen, mooier laten lijken dan ze eigenlijk zijn.

Influencer marketing

Beleggers: stop freestylende finfluencers

Beleggersverening VEB wil dat de minister een einde maakt aan de activiteiten van influencers die zonder vergunning financiële producten aanbieden. Het gevaar voor een ‘waterbed-effect’ is anders levensgroot.

Influencer marketing

De vijf belangrijkste influencertrends voor 2022

Influencermarketing is volwassen geworden. Lees hier de vijf belangrijkste trends zijn ingezet en die zich dit jaar verder gaan ontwikkelen.

Influencer marketing

Spanje gaat crypto advertenties reguleren, verbod in Singapore

Spanje gaat ongebreidelde reclame voor crypto-activa strenger aanpakken. De toezichthouders willen dat beleggers zich bewust zijn van de risico’s.

Influencer marketing

Discovery-marketing wordt steeds belangrijker blijkt uit cijfers en trends

Discovery-marketing wordt steeds belangrijker. Dat blijkt uit groeicijfers en uit trends als live-stream shopping, social commerce en influencer-marketing.

Online marketing

AFM wijst ‘finfluencers’ op regels

Finfluencers zijn een snelgroeiend fenomeen. Het onderstreept de toegenomen belangstelling voor beleggen onder vooral jongeren. Finfluencers houden zich alleen niet altijd aan de regels, bijvoorbeeld omdat ze onzorgvuldige aanbevelingen doen en beleggingsadvies geven.

Influencer marketing

Postillion Hotels houdt campagne met virtuele influencer

Postillion Hotels uit Rotterdam houdt in het halfjaar tot maart 2022 een promotiecampagne via de virtuele influencer Esther Olofsson.

Influencer marketing

Flinke groei aantal vloggers

In het KVK Handelsregister staan eind 2021 bijna 1000 vloggers en influencers ingeschreven. Afgezet tegen de bijna 13 miljoen Nederlandse YouTube- en Instagramgebruikers is dat slechts een fractie, maar het aantal groeit snel.

Influencer marketing