Shopping komt naar YouTube Shorts
Net als bij TikTok wordt het ook bij YouTube Shorts mogelijk om vanuit de stream met korte video’s aankopen te doen bij webwinkels.
Net als bij TikTok wordt het ook bij YouTube Shorts mogelijk om vanuit de stream met korte video’s aankopen te doen bij webwinkels.
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft op 20 september 2022 een last onder dwangsom opgelegd aan een influencers omdat zij geen gehoor geeft aan informatieverzoeken van de AFM. De AFM wil onderzoeken in hoeverre de influencers de regels heeft overtreden van de Wet op het financieel toezicht (Wft). De dwangsom bedraagt 5.000 euro per dag tot een maximum van 50.000.
Infuencers verkiezen TikTok boven Facebook als platform, naast Instagram. Dat blijkt uit een analyse van Insider Intelligence (voorheen eMarketer).
Influencer marketing bureau Content Icons is vanaf vandaag onderdeel van Ace. Met de toetreding van Content Icons versterkt Ace naar eigen zeggen haar positie in het jongerendomein.
Het Amsterdamse New Kith bredt uit naar de Belgische markt. De influencer agency, die een divers portfolio aan Nederlandse influencers vertegenwoordigt, zet hiermee hun eerste stap over de grens.
Esther Olofsson, Nederlands eerste virtuele influencer, is haar fysieke lichaam verloren. Haar makers van bureau RauwCC laten het model als louter digitale render verder leven.
Influencers hebben niets aan livestreams op TikTok om spulletjes te verkopen. Engelse creators die hiermee experimenteerden zien er niets in, want het levert hen te weinig op.
De Belgische start-up Connus breidt zijn diensten uit naar de Nederlandse en Franse markt. In mei lanceerden de drie jonge Gentse ondernemers achter Connus een gloednieuwe versie van hun platform om influencer marketing voor bedrijven efficiënter, budgetvriendelijker en authentieker te maken.
Influencers die werken voor de reisindustrie zeggen dat ze hun bereik aanzienlijk zien dalen. Facebook zou zijn algoritmes wegsturen van foto’s richting video’s. Hieraan ligt de rappe opkomst van TikTok ten grondslag.
De virtuele influencer Esther Olofsson opent een kledingwinkel op The Next Closet en verkoopt daar meer dan honderd kledingstukken en accessoires.
Kwalitatieve content is pas het begin als aan je content wilt verdienen. Het gaat om bereik, samenwerking met grote mediabedrijven en nieuwe technologie.
Drieëntwintig grote merken en dertien influencerbureaus in Engeland beloven hun actieve inzet om financiële discriminatie bij influencers tegen te gaan.
Met de lancering van het label New Wave Reblz wil bureau SocialReblz zich beter op de nieuwe generatie creators op TikTok kunnen richten.
De Belgische staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers die online reclame willen maken.
Ogilvy wil niet meer samenwerken met influencers die hun foto’s en video’s oppoetsen, mooier laten lijken dan ze eigenlijk zijn.