HelloSparkle start label voor foodmerken
Influencer bureau HelloSparkle start het nieuwe label House of Foodies, gericht op foodinfluencers en -merken.
Influencer bureau HelloSparkle start het nieuwe label House of Foodies, gericht op foodinfluencers en -merken.
Influo, het grootste Vlaamse platform voor influencermarketing, is gestopt. Het bedrijf werkte voor onder meer Veritas, JBC, Colruyt, Zalando, Bel&Bo, Van Haren en Nestlé.
27 mei 2024
Albert Heijn, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé Nederland, Vrumona en VTech gaan uitsluitend werken met gecertificeerde influencers
Judith van der Rijt (Prime Video/Netflix) start een nieuw influencer marketing bureau: Kuzco. Het bureau wordt gelanceerd onder de vlag van social agency Monkeys & Bananas, dat onlangs nog een tweede kantoor opende in Amsterdam.
Geen van de elf grootste techbedrijven geeft voldoende transparantie in zijn reclame-activiteiten. Ze zijn daar onder de Europese wet DSA wel toe verplicht.
Social1nfluencers, de influencer agency van Talpa Network, gaat samenwerken met vooraanstaand multi-platform brand Supergaande van het creatorsduo Qucee en Nesim. Ook 538-dj’s Julia van Reyendam, Jordi Warners en muzikaal talent William Hunswijk tekenen een exclusieve overeenkomst met het mediabedrijf.
Instagram realiseerde in 2021 een omzet van 32 miljard dollar, omgerekend 27 procent van de totaalomzet van moederbedrijf Meta.
Niet één, maar twee vernieuwde reclamecodes zijn per 1 april 2024 in werking getreden. Naast de al langer bestaande Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA), bestaat er nu ook een reclamecode voor alle alcoholvrije dranken: de Reclamecode voor Alcoholvrije Varianten van Alcoholhoudende dranken (RvAVA).
Influencerplatform The Cirqle begint een partnerprogramma voor media- en marketingbureaus. Bovendien koppelt het Nederlandse bedrijf met Youtube en Shopify.
Met focus op maatschappelijke waarden en communities lanceren de ondernemers echt socialbureau Home (oud-Hammerfest) het influencermarketingbureau Combo.
Storyboard gaat aan de slag voor Pernod Ricard in zowel Nederland als België. Het bureau zal deze zomer een campagne lanceren met een centrale rol voor influencer marketing. Het eerste resultaat van deze samenwerking zal al in het voorjaar te zien zijn.
Strategy Director John Meulemans vertrekt bij digitaal marketingbureau Endeavour. Hij zoekt nieuwe uitdaging in het opkomende domein dat influencermarketing en kunstmatige intelligentie combineert.
Maar liefst 90 procent van de Belgische influencers geeft niet aan of ze worden betaald voor reclameboodschappen, blijkt uit een onderzoek van de economische inspectie.
Belgische influencers hoeven niet langer hun ondernemingsadres rechtstreeks te delen op sociale media, zo schrijft De Standaard. Ze mogen nu ook verwijzen naar een website waar dat adres kenbaar wordt gemaakt.
Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.