More stories

Emerce Update: ‘Succes op Instagram is het creëren van herkenning’

Bram van Houtum van Instagram Nanny stopte enkele jaren terug met zijn succesvolle ondernemingen in de dance om zich toe te leggen op sociale media, en dan met name Instagram. Via verschillende accounts bereikt hij 2,7 miljoen volgers. Gisteren sprak hij op Emerce Update Instagram. “Ik deel niets dan niet dicht bij mijzelf staat”.

Influencer marketing

Emerce Update: Instagram ideaal voor de synthetische generatie

bol.com vreest de komst van Amazon.nl niet. Voor het eerst reageerde de retailer bij monde van Tom Hensen (manager social & content marketing) gisteren bij Emerce Update Instagram op de komst van de Amerikaanse internetreus naar Nederland. “Ik denk dat we de Nederlandse en Vlaamse consument wat beter begrijpen. Wij weten wat Koningsdag is en wat de Gentse Feesten zijn.”

Influencer marketing

Infographic: zo benader je Instagram influencers

Influencer marketing beperkte zich vroeger tot YouTube, maar gaat steeds meer richting Instagram. In hoeverre verschilt de rol van Instagram ten opzichte van YouTube in hun communicatiemix? En wat kunnen merken hiervan leren? In een interactieve fireside chat, gemodereerd door influencer marketing manager Jeanine van Dommele, geven influencers Govert Sweep en Rianne Meijer een antwoord op deze vragen tijdens Emerce Update #5: Instagram op 12 november in Amsterdam. Daarbij past ook deze infographic van iFluenz: hoe benader je als marketeer een Instagram influencer?

Influencer marketing

‘Nederland is influencermoe’

Het grootste deel van de influencers wordt niet vertrouwd. Het online publiek wordt moe van alle gesponsorde producten. Daarnaast worden ze steeds meer bewust van het feit dat influencers worden betaald om producten van merken te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van de Reputatiefabriek onder 1018 respondenten.

Influencer marketing

Zo herken je in vijf eenvoudige stappen iedere fake influencer

De afgelopen jaren is er flink wat negatieve berichtgeving rond frauduleuze influencer marketing geweest. Verhalen over fake followers en fake engagement volgen elkaar ook nu nog altijd in rap tempo op in de media. Logisch ook, want er is inmiddels een flinke business mee gemoeid. In een nieuw grootschalig onderzoek is uitgerekend dat fake influencing de globale markt jaarlijks bijna 1,2 miljard euro kost.

Influencer marketing

Blogs, vlogs of posts: welk kanaal past het best bij je doeleinden?

Als je aan de slag wilt met influencer marketing, dan zijn er een paar vragen waar je tegenaan loopt. Wat gaat hij of zij voor je maken, en verspreiden? En wat zijn de verschillende types content die influencers voor je kunnen maken? Per onderdeel worden de voor- en nadelen besproken, zodat je een weloverwogen keuze kunt maken. 

Influencer marketing

Mondelez introduceert nieuwe Oreo-smaak met Amazon Alexa

Fabrikant Mondelez zet influencermarketing en Amazon Alexa in om een nieuwe Oreo-smaak op de Amerikaanse markt te introduceren.

Marketing

Sterren op het podium bij Emerce Update: YouTube

Er is geen betere manier om te leren werken met influencers dan naar hen te luisteren en met hen te spreken. Op donderdag 19 september gaat de Emerce Update over YouTube en geven enkele van de grootste YouTubers acte de présence.

Media

Influencer platform Join treedt zelf op tegen sluikreclameinfluencers

Influencerplatform Join wil sluikreclame op YouTube zelf gaan aanpakken. ‘Onze missie is om influencer marketing transparant te maken voor adverteerder […]

Influencer marketing

Stichting Reclame Code tegen lakse influencers

De Stichting Reclame Code (SRC) begint een mediacampagne richting influencers om sluikreclame op internet tegen te gaan.

Influencer marketing

PlayStation Benelux lanceert gaming toernooi met influencers op YouTube

PlayStation Benelux lanceert For The Win: Knock Out, een online gaming toernooi op het YouTube-kanaal PlayStation – For The Players. De serie is ontwikkeld door het content label van MediaCom, MediaCom Beyond Advertising (MediaCom) en online videobedrijf Divimove (RTL Group).

Influencer marketing

Wat is het belang van reads (quality views) in influencer content?

Jarenlang waren views (impressies) en bereik de belangrijkste metrics voor het meten van de impact van content. Sinds 2016 heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Adverteerders zoeken naar betere metrics om het succes van branded content te herkennen en vergelijken. 

Influencer marketing

Nieuwe features maken Instagram interessant voor data driven influencer marketing

Influencermarketing op Instagram is vaak niet meer dan iemand met veel volgers betalen voor een digitale shout-out voor je merk of product. Hoe maak je nu echt goed gebruik van influencers?

Influencer marketing

David Dekker, Join: ‘Micro-influencers zijn authentieker’

Een micro-influencer heeft misschien minder volgers, voor de rest is hij veel interessanter dan de van televisie bekende namen. Dat betoogt David Dekker van Join, een influencerplatform voor die kleinere influencers.

Influencer marketing

Hoe de belastingdienst jaagt op influence-minded Nederland

Als je een influencer via Instagram of YouTube inzet om een product of dienst te promoten is dit vaak eenmalig. Een influencer staat namelijk niet bij jou op de loonlijst en is ook géén ondernemer. Toch vragen zij in de meeste gevallen om geld wanneer je gebruik wilt maken van hun diensten. Maar hoe handel je dit soort uitbetalingen administratief af?

Legal