More stories

Premium

Oprichters van Home lanceren influencermarketingbureau Combo

Met focus op maatschappelijke waarden en communities lanceren de ondernemers echt socialbureau Home (oud-Hammerfest) het influencermarketingbureau Combo.

Influencer marketing

Pernod Ricard kiest na pitch voor Storyboard

Storyboard gaat aan de slag voor Pernod Ricard in zowel Nederland als België. Het bureau zal deze zomer een campagne lanceren met een centrale rol voor influencer marketing. Het eerste resultaat van deze samenwerking zal al in het voorjaar te zien zijn.

Marketing

John Meulemans vertrekt bij Endeavour

Strategy Director John Meulemans vertrekt bij digitaal marketingbureau Endeavour. Hij zoekt nieuwe uitdaging in het opkomende domein dat influencermarketing en kunstmatige intelligentie combineert.

Digital Agencies

Meeste Belgische influencers vermelden reclame niet

Maar liefst 90 procent van de Belgische influencers geeft niet aan of ze worden betaald voor reclameboodschappen, blijkt uit een onderzoek van de economische inspectie.

Influencer marketing

Belgische influencers hoeven ondernemingsadres niet rechtstreeks meer te delen op sociale media

Belgische influencers hoeven niet langer hun ondernemingsadres rechtstreeks te delen op sociale media, zo schrijft De Standaard. Ze mogen nu ook verwijzen naar een website waar dat adres kenbaar wordt gemaakt.

Influencer marketing

Creator Commerce: slim inspringen op de revolutie van online verkoop

Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.

Influencer marketing
Premium

Scooperz opent vestiging in Amsterdam

Social media en influencers bureau Scooperz kondigt de opening aan van een nieuwe vestiging in Amsterdam.

Influencer marketing
Premium

Paris Hilton sluit live shopping-deal met Twitter

Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.

Influencer marketing
Premium

Somention koopt marktplaats voor influencers

Socialmediabureau somention neemt Influentials.com over, een marktplaats voor makers van socialmedia. Ze gaan investeren in de zelfstandige groei van het platform.

Venture
Premium

Influencers aarzelend met ‘groene postings’

Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.

Influencer marketing
Premium

Amerikaanse adverteerders: ‘Liever tv-talent dan influencers’

Adverteerders wenden zich steeds vaker tot tv-bedrijven om met hun presentatoren te werken dan met influencers. Die laatsten blijken niet altijd even professioneel.

Marketing
Premium

Derde van jongeren koopt producten door influencers

Influencermarketing op sociale media wordt steeds groter. Vooral jongeren tussen de 15 tot 21 jaar zien vaak reclame van influencers voorbijkomen. En deze vorm van adverteren blijkt ook nog eens effectief, want een derde van alle jongeren geeft aan producten te kopen door influencers. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende Grote Jongerenonderzoek van Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest.

Influencer marketing
Premium

Alexandra Legro (Hunkemöller): ‘Het aandeel social commerce in performance marketing neemt toe’

Meer focus op het merk dan op het product. Dat is de grote verandering waar Alexandra Legro, Global Marketing & Communications Director Hunkemöller, de komende tijd aan werkt. Door een platform te creëren waar ook maatschappelijk uitdagende onderwerpen bespreekbaar worden. “Het gaat niet meer om mooie plaatjes laten zien, maar het bouwen van community’s.”

Marketing
Premium

Digital Marketing Live!: Een bom onder influencer marketing?

Influencers moeten transparant zijn over hun commerciële samenwerkingen. Dat was al jaren zo. Maar sinds vorig jaar vallen (grote) influencers onder de Mediawet. Hiermee komen er verschillende nieuwe regels op het bordje van influencers, merken en bureaus.

Influencer marketing
Premium

Amazon nestelt influencervideo’s in shopping-app

Een nieuwe manier van reclame maken nestelt zich in de shopping-app van Amerikaanse klanten van Amazon. De e-commercegigant wil hen verleiden met TikTok-achtige korte video’s.

Influencer marketing