Oprichters van Home lanceren influencermarketingbureau Combo
Met focus op maatschappelijke waarden en communities lanceren de ondernemers echt socialbureau Home (oud-Hammerfest) het influencermarketingbureau Combo.
Met focus op maatschappelijke waarden en communities lanceren de ondernemers echt socialbureau Home (oud-Hammerfest) het influencermarketingbureau Combo.
Storyboard gaat aan de slag voor Pernod Ricard in zowel Nederland als België. Het bureau zal deze zomer een campagne lanceren met een centrale rol voor influencer marketing. Het eerste resultaat van deze samenwerking zal al in het voorjaar te zien zijn.
Strategy Director John Meulemans vertrekt bij digitaal marketingbureau Endeavour. Hij zoekt nieuwe uitdaging in het opkomende domein dat influencermarketing en kunstmatige intelligentie combineert.
Maar liefst 90 procent van de Belgische influencers geeft niet aan of ze worden betaald voor reclameboodschappen, blijkt uit een onderzoek van de economische inspectie.
Belgische influencers hoeven niet langer hun ondernemingsadres rechtstreeks te delen op sociale media, zo schrijft De Standaard. Ze mogen nu ook verwijzen naar een website waar dat adres kenbaar wordt gemaakt.
Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.
Social media en influencers bureau Scooperz kondigt de opening aan van een nieuwe vestiging in Amsterdam.
Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.
Socialmediabureau somention neemt Influentials.com over, een marktplaats voor makers van socialmedia. Ze gaan investeren in de zelfstandige groei van het platform.
Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.
Adverteerders wenden zich steeds vaker tot tv-bedrijven om met hun presentatoren te werken dan met influencers. Die laatsten blijken niet altijd even professioneel.
Influencermarketing op sociale media wordt steeds groter. Vooral jongeren tussen de 15 tot 21 jaar zien vaak reclame van influencers voorbijkomen. En deze vorm van adverteren blijkt ook nog eens effectief, want een derde van alle jongeren geeft aan producten te kopen door influencers. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende Grote Jongerenonderzoek van Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest.
Meer focus op het merk dan op het product. Dat is de grote verandering waar Alexandra Legro, Global Marketing & Communications Director Hunkemöller, de komende tijd aan werkt. Door een platform te creëren waar ook maatschappelijk uitdagende onderwerpen bespreekbaar worden. “Het gaat niet meer om mooie plaatjes laten zien, maar het bouwen van community’s.”
Influencers moeten transparant zijn over hun commerciële samenwerkingen. Dat was al jaren zo. Maar sinds vorig jaar vallen (grote) influencers onder de Mediawet. Hiermee komen er verschillende nieuwe regels op het bordje van influencers, merken en bureaus.
Een nieuwe manier van reclame maken nestelt zich in de shopping-app van Amerikaanse klanten van Amazon. De e-commercegigant wil hen verleiden met TikTok-achtige korte video’s.