More stories

Premium

Scooperz opent vestiging in Amsterdam

Social media en influencers bureau Scooperz kondigt de opening aan van een nieuwe vestiging in Amsterdam.

Influencer marketing
Premium

Paris Hilton sluit live shopping-deal met Twitter

Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.

Influencer marketing
Premium

Somention koopt marktplaats voor influencers

Socialmediabureau somention neemt Influentials.com over, een marktplaats voor makers van socialmedia. Ze gaan investeren in de zelfstandige groei van het platform.

Venture
Premium

Influencers aarzelend met ‘groene postings’

Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.

Influencer marketing
Premium

Amerikaanse adverteerders: ‘Liever tv-talent dan influencers’

Adverteerders wenden zich steeds vaker tot tv-bedrijven om met hun presentatoren te werken dan met influencers. Die laatsten blijken niet altijd even professioneel.

Marketing
Premium

Derde van jongeren koopt producten door influencers

Influencermarketing op sociale media wordt steeds groter. Vooral jongeren tussen de 15 tot 21 jaar zien vaak reclame van influencers voorbijkomen. En deze vorm van adverteren blijkt ook nog eens effectief, want een derde van alle jongeren geeft aan producten te kopen door influencers. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende Grote Jongerenonderzoek van Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest.

Influencer marketing
Premium

Alexandra Legro (Hunkemöller): ‘Het aandeel social commerce in performance marketing neemt toe’

Meer focus op het merk dan op het product. Dat is de grote verandering waar Alexandra Legro, Global Marketing & Communications Director Hunkemöller, de komende tijd aan werkt. Door een platform te creëren waar ook maatschappelijk uitdagende onderwerpen bespreekbaar worden. “Het gaat niet meer om mooie plaatjes laten zien, maar het bouwen van community’s.”

Marketing
Premium

Digital Marketing Live!: Een bom onder influencer marketing?

Influencers moeten transparant zijn over hun commerciële samenwerkingen. Dat was al jaren zo. Maar sinds vorig jaar vallen (grote) influencers onder de Mediawet. Hiermee komen er verschillende nieuwe regels op het bordje van influencers, merken en bureaus.

Influencer marketing
Premium

Amazon nestelt influencervideo’s in shopping-app

Een nieuwe manier van reclame maken nestelt zich in de shopping-app van Amerikaanse klanten van Amazon. De e-commercegigant wil hen verleiden met TikTok-achtige korte video’s.

Influencer marketing
Premium

L’Oréal kiest Scooperz als influencer agency

L’Oréal Groupe heeft een meerjarige samenwerking aangekondigd met Scooperz, een influencer en social media agency, om alle influencer marketingactiviteiten voor […]

Influencer marketing
Premium

Creator Economy: ‘Influencer-markt gaat naar paid first’

Terwijl de creator economy stug doorgroeit, wordt er regelmatig geklaagd over lage verdiensten. De markt is dan ook scheef verdeeld, maar wordt ook niet altijd goed begrepen. Om eindelijk geld te gaan verdienen, zal het organisch bereik verder naar beneden geschroefd worden en moeten creators mee in paid first, terwijl adverteerders naar Amerikaans voorbeeld hogere resultaten willen zien. ‘Een ROAS van zes wordt hier ook de norm.’

Marketing
Premium

Alibaba bouwt leger van influencers

Alibaba bouwt een leger van 200.000 influencers die moeten worden ingezet voor live shopping. Taobao Live, het livestreamingplatform van het bedrijf, kondigde het plan vorige week aan.

Influencer marketing
Premium

Belgisch kwaliteitslabel voor influencers

BeCommerce, de Belgische federatie voor de e-commerce, heeft een nieuw kwaliteitslabel voor onlineveiligheid gelanceerd, dat zich specifiek richt op onlinereclame door influencers.

Influencer marketing
Premium

Esther Olofsson evolueert tot volledig AI-fotomodel

Nederlandse eerste virtuele influencer, het karakter Esther Olofsson, is omgekat in een volledig door AI gedreven fotomodel.

Artificial Intelligence
Premium

Shopping komt naar YouTube Shorts

Net als bij TikTok wordt het ook bij YouTube Shorts mogelijk om vanuit de stream met korte video’s aankopen te doen bij webwinkels.

Online advertising