More stories

De snelle opkomst van livestream e-commerce: Wat marketeers nu moeten weten

De combinatie live stream en e-commerce zorgt in China al voor enorme omzetten. Blik op een trend die marketeers scherp in de gaten moeten houden.

Influencer marketing

We Are Era breidt consultingactiviteiten uit

We Are Era breidt zijn consultingactiviteiten uit met een zogeheten Social Intelligence Hub. Media- en marketingprofessionals vinden daar een bundeling van psychografische als demografische inzichten en analyses van online gebruikersgroepen.

Influencer marketing

OTTO test shoppen met videostreams

Na een succesvolle eerste proef organiseert de Duitse e-commercegigant OTTO vanavond zijn tweede live videostream van waaruit kijkers direct aankopen kunnen doen.

E-commerce

‘Merken en influencers worden selectiever op elkaar’

Steeds meer merken grijpen niet zomaar naar een influencer voor online reclame. Ze worden selectiever, zoeken langere samenwerkingsverbanden en sturen meer op performance.

Media

Bol.com en Tonny Media houden crossover-podcastcampagne

Bol.com laat vier titels van podcastuitgever Tonny Media een eigen product verzinnen en, als onderdeel van die campagne, gaat het ook op de markt brengen via zijn platform.

Campagnes

Non-fungible tokens: Hoe influencers en merken samen kunnen optrekken

De eerste tweet voor miljoenen verkocht: non-fungible tokens zijn hot. Een eerste blik op de kansen voor samenwerkingen tussen merken en influencers.

Digital Transformation

Influencermarketing versus PPC-advertenties: De voordelen van beide op een rij

Promotie in samenwerking met een influencer? Of gewoon een PPC-advertentiecampagne? De voordelen van beide opties op een rij.

Influencer marketing

Nieuwe leiding voor influencerbureau Femmefab

Bregje van Iperen (32) en Sanne Konings (30) vormen per 1 september de nieuwe directie van Femmefab, het bureau gespecialiseerd in influencer samenwerkingen voor de vrouwelijke doelgroep.

Influencer marketing

E-commerce: Trends en innovaties in fashion en retail

Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.

Online marketing

Negen Instagram-marketingtips om je business te laten groeien

Het belang van Instagram is groot: veel jonge gebruikers en groot actief gebruik. 9 adviezen om je marketing op Instagram naar een hoger plan te tillen.

Marketing

Infographic: De Top 50 Social Media Influencers

Cristiano Ronaldo, Justin Bieber, Ariana Grande, Selena Gomez en Taylor Swift behoren tot ’s werelds populairste influencers op sociale media, gemeten naar het aantal volgers. Visual Capitalist stelde onderstaande Top 50 samen.

Influencer marketing

Dolly van den Akker (MPG.Group): ‘De rol van influencers neemt af. Experts nemen het over’

Waar liggen kansen op het gebied van content marketing? Dolly van den Akker, CEO MPG.Group, runt een bedrijf dat focust op strategie, creatie en content.

Influencer marketing

Net echt of echt nep? Hoe verandert AI Influencer Marketing?

Influencers worden ingezet om een menselijk en authentiek gezicht aan je merk te geven, maar wat als we influencers kunstmatig genereren?

Artificial Intelligence

Twaalf tips voor meer Instagram-volgers

Bedrijven gebruiken Instagram als marketingtool. Volgers verwerven is daarom belangrijk. Ontdek twaalf tips voor meer volgers op Instagram. 

Marketing

Infographic: nano influencers

Bij het uitstippelen van een marketingstrategie voor influencers is de meest gebruikelijke benadering om voor de grootste namen te gaan, vanwege het grote bereik. Maar vergeet niet de waarde van vloggers of bloggers met een kleinere, maar mogelijk interessantere doelgroep. Deze kleinschalige influencers worden micro- of nano-influencers genoemd. Zij bereiken wellicht mensen die via de reguliere kanalen minder goed te benaderen zijn. De voordelen op een rijtje.

Influencer marketing