More stories

Premium

AFM legt last onder dwangsom op aan influencer

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft op 20 september 2022 een last onder dwangsom opgelegd aan een influencers omdat zij geen gehoor geeft aan informatieverzoeken van de AFM. De AFM wil onderzoeken in hoeverre de influencers de regels heeft overtreden van de Wet op het financieel toezicht (Wft). De dwangsom bedraagt 5.000 euro per dag tot een maximum van 50.000.

Marketing
Premium

Influencers verkiezen TikTok boven Facebook

Infuencers verkiezen TikTok boven Facebook als platform, naast Instagram. Dat blijkt uit een analyse van Insider Intelligence (voorheen eMarketer).

Marketing
Premium

Influencer marketing expert Content Icons naar Ace

Influencer marketing bureau Content Icons is vanaf vandaag onderdeel van Ace. Met de toetreding van Content Icons versterkt Ace naar eigen zeggen haar positie in het jongerendomein.

Influencer marketing
Premium

Influencer marketing expert New Kith breidt uit naar België

Het Amsterdamse New Kith bredt uit naar de Belgische markt. De influencer agency, die een divers portfolio aan Nederlandse influencers vertegenwoordigt, zet hiermee hun eerste stap over de grens.

Influencer marketing
Premium

Esther Olofsson gedigitaliseerd, verlaat fysieke wereld

Esther Olofsson, Nederlands eerste virtuele influencer, is haar fysieke lichaam verloren. Haar makers van bureau RauwCC laten het model als louter digitale render verder leven.

Influencer marketing
Premium

Influencers teleurgesteld in live e-commerce op TikTok

Influencers hebben niets aan livestreams op TikTok om spulletjes te verkopen. Engelse creators die hiermee experimenteerden zien er niets in, want het levert hen te weinig op.

Influencer marketing
Premium

‘Tinder voor influencers en bedrijven’ naar Nederland

De Belgische start-up Connus breidt zijn diensten uit naar de Nederlandse en Franse markt. In mei lanceerden de drie jonge Gentse ondernemers achter Connus een gloednieuwe versie van hun platform om influencer marketing voor bedrijven efficiënter, budgetvriendelijker en authentieker te maken.

Influencer marketing
Premium

Insta schuift naar video, influencers lijden

Influencers die werken voor de reisindustrie zeggen dat ze hun bereik aanzienlijk zien dalen. Facebook zou zijn algoritmes wegsturen van foto’s richting video’s. Hieraan ligt de rappe opkomst van TikTok ten grondslag.

Influencer marketing
Premium

Nederlands eerste virtuele influencer verkoopt (echte) kleding

De virtuele influencer Esther Olofsson opent een kledingwinkel op The Next Closet en verkoopt daar meer dan honderd kledingstukken en accessoires.

Fashion

Inkomsten genereren met je content anno 2022

Kwalitatieve content is pas het begin als aan je content wilt verdienen. Het gaat om bereik, samenwerking met grote mediabedrijven en nieuwe technologie. 

Publishing
Premium

Heineken, Coca-Cola voor eerlijker vergoeding influencers

Drieëntwintig grote merken en dertien influencerbureaus in Engeland beloven hun actieve inzet om financiële discriminatie bij influencers tegen te gaan.

Influencer marketing
Premium

SocialReblz lanceert TikTok-managementbureau

Met de lancering van het label New Wave Reblz wil bureau SocialReblz zich beter op de nieuwe generatie creators op TikTok kunnen richten.

Influencer marketing
Premium

Ook strengere regels voor Belgische influencers

De Belgische staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers die online reclame willen maken.

Influencer marketing
Premium

Ogilvy stopt samenwerking ‘filterende’ influencers

Ogilvy wil niet meer samenwerken met influencers die hun foto’s en video’s oppoetsen, mooier laten lijken dan ze eigenlijk zijn.

Influencer marketing
Premium

Beleggers: stop freestylende finfluencers

Beleggersverening VEB wil dat de minister een einde maakt aan de activiteiten van influencers die zonder vergunning financiële producten aanbieden. Het gevaar voor een ‘waterbed-effect’ is anders levensgroot.

Influencer marketing