More stories

Nederlander blijft komende vijf jaar met contant geld betalen

Het grootste deel van de Nederlanders denkt de komende vijf jaar te blijven betalen met contant geld. Wel voorziet bijna de helft van de ondervraagden in de toekomst minder contant af te rekenen dan nu. 21 procent van de ondervraagden, vooral de groep jongeren, denkt over vijf jaar volledige overgestapt te zijn op elektronisch betalen. Dat blijkt uit onderzoek van DNB.

Financials

5 redenen waarom corporate startups falen

Met zijn bedrijf Aimforthemoon helpt Leonard Bukenya om innovatie binnen grote bedrijven te versnellen. Dat gebeurt in de vorm van corporate startups: nieuwe bedrijven binnen een bestaand bedrijf, waar ondernemerschap de hoofdrol speelt. Zulke corporate startups zijn niet altijd succesvol. Leonard deelt 5 redenen waarom ze falen en wat je kunt doen om dat te voorkomen.

Corporate startups

Succes met B2B spareparts draait om digitalisering en customer experience

Het is niet verwonderlijk dat steeds meer partijen die C-parts en MRO-artikelen verkopen de stap naar e-commerce en digitalisering zetten. De verkoopkosten zijn relatief hoog en klanten verwachten een hoge servicegraad. Digitalisering van processen en dienstverlening is een logische manier om die kosten naar beneden te krijgen. En dan is er ook nog de algemene trend, dat B2B-inkopers een B2C-beleving verwachten.

B2B online

Bitcoin passeert 7800 dollar

De Bitcoin lijkt eindelijk uit zijn dal te kruipen. Maandag steeg de koers voor het eerst sinds maanden weer eens naar 7400 dollar.

Financials

Gerco van Leeuwen, Würth: ‘We halen de online shop uit de anonimiteit’

De sleutel om een traditionele organisatie om te vormen tot digitaal, innovatief bedrijf zit in het enthousiasmeren van de sales force, zegt Gerco van Leeuwen, e-commerce specialist bij Würth. Zo is het bedrijf omgebogen tot een organisatie waarin de vertegenwoordigers de kansen die e-commerce biedt, volledig benutten.

B2B online

Rotterdam krijgt internationale Mobility City Campus

Rotterdam krijgt een internationale Mobility City Campus. Dit moet dé plek worden waar internationale bedrijven en andere belangrijke spelers samenwerken aan mobiliteitsconcepten van de toekomst.

Innovatie

King of the Jungle? Zo word je jager in plaats van prooi binnen digitale transformatie

In 1937 zet Jan Romein, vermaard hoogleraar en Nederlands Kunsthistoricus het op papier. In zijn Essay “De dialectiek van de vooruitgang”, bespreekt hij – voor het eerst- “De wet van de Remmende Voorsprong”. In het kort beschrijft deze “wet” het volgende: Een voorsprong in een bepaald domein, resulteert vaak in een verlaagde stimulans om verdere verbeteringen of vooruitgang op te zoeken en en deze door te voeren.

Strategy

TNW: een meikermis voor geeks

Het was de eerste editie van The Next Web op de NDSM werf en meer dan ooit deed het jaarlijkse techfestival in Amsterdam de afgelopen twee dagen denken aan een meikermis. Met dank aan sponsor Porsche die een reuzenrad had besteld, pal naast een al even opmerkelijke pitchtoren.

Innovatie

Minister Ollongren leidt innovatiemissie over ‘Smart Cities’

Minister Ollongren van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) leidt van 12 tot 15 mei een innovatiemissie naar de Smart Cities-conferentie in New York. Op die conferentie worden ervaringen uitgewisseld en de zakelijke kansen verkend van innovaties die bijdragen aan de ontwikkeling van slimme steden. De Nederlandse delegatie bestaat uit vijftig bedrijven, instellingen en gemeenten.

Innovatie

Marco van der Werf, co-founder Bit: ‘Van de tien AI-projecten stoppen er acht al na drie weken’

Om van de voordelen van kunstmatige intelligentie te kunnen profiteren, moeten bedrijven intern veel meer gaan samenwerken, zegt Marco van der Werf, co-founder van Bit, een bedrijf dat futuristische prototypes in AI bouwt. Tijdens B2B Digital gaat hij in op de rol van AI binnen bedrijven.

Artificial Intelligence

Innovatie is maakbaarder dan je denkt

Dat innovatie en structuur niet samengaan is een misvatting. Een goede structuur helpt je juist om een oplossing te vinden voor een job to be done. Duizenden start-ups en innovatieteams van corporates zijn je voorgegaan, de code is gekraakt.

Innovatie

ABN AMRO stopt vermogensbeheer in app Kendu

Enkele weken geleden introduceerde ABN AMRO de beleggingsapp Kendu. Ongeveer een jaar werkte een multidisciplinair team in ABN AMRO’s Digital House – waar ook Tikkie het levenslicht zag – aan deze vermogensbeheer app. Met Kendu wil ABN AMRO het voor consumenten eenvoudig maken om te werken aan hun financiële ambities. 

Financials

Cryptodiefstal blijft verontrustend hoog

In het eerste kwartaal van 2019 is voor 1,2 miljard dollar aan cryptogeld gestolen, volgens een een dezer dagen verschenen rapport van CipherTrace. Even opvallend is dat steeds meer cryptogeld in de VS naar buitenlandse bestemmingen verdwijnt, wat mogelijk het gevolg is van maatregelen om witwassen tegen te gaan.

Bitcoin

Chabuduo in retail en customer loyalty: dit zijn de lessen uit China

De Chinese economie is om uiteenlopende redenen de afgelopen twintig jaar geëxplodeerd. Ik ging naar China om met eigen ogen te zien en te ervaren wat dit nou zo bijzonder maakt. Wat kunnen we leren van onbemande winkels, QR-codes (jawel), gezichtsherkenning, betaalsystemen en Chinees retailtainment? En wat is eigenlijk Chabuduo?

Customer Loyalty

Kirsten Brandt (RMMBR): ‘Wij bouwen digitale leeroplossingen voor organisaties’

Volvo biedt kopers van hun nieuwste vrachtwagens een app aan. Daarmee kunnen chauffeurs leren hoe zij efficiënter en veiliger kunnen rijden. “Op het moment dat ze de sleutel krijgen krijgen ze ook een app. Daarmee kunnen zij vragen beantwoorden en tips & tricks krijgen om het beste uit de vrachtwagen te halen”, aldus Kirsten Brandt, oprichter en algemeen directeur bij RMMBR bij Top Names. De app is een mooi voorbeeld van het werk van RMMBR: een bedrijf komt met een leervraag en RMMBR maakt een oplossing op maat. “RMMBR is een digital learning agency. Dat wil zeggen wij ontwerpen, ontwikkelen, schrijven en bouwen digitale leeroplossingen voor organisaties.”

Customer Experience