Spar en Coop willen PostNL-punten behouden
Supermarkten Spar en Coop willen de PostNL-punten behouden, zo laten beide ketens weten aan Levensmiddelenkrant. De pakketbezorger wil een groot aantal punten in winkels schrappen.
Supermarkten Spar en Coop willen de PostNL-punten behouden, zo laten beide ketens weten aan Levensmiddelenkrant. De pakketbezorger wil een groot aantal punten in winkels schrappen.
Pakketvervoerder TNT leed het afgelopen kwartaal een operationeel verlies van 1 miljoen euro op een omzet van 1,5 miljard. De omzet daalde met 2 procent, naar 1,6 miljard euro. Het nettoverlies kwam uit op 14 miljoen euro.
Kleertjes.com heeft een nieuw product: een abonnement waarmee klanten voor een tientje per jaar de bezorg- en retourkosten afkopen.
PostNL gaat nieuwe pakketbezorgers een vast contract aanbieden. Er komen geen nieuwe zelfstandigen meer bij. Dat zegt topvrouw Herna Verhagen van PostNL in een interview met de Volkskrant.
Opnieuw betreedt een vervoerdersstartup de Nederlandse markt. Sjipit wil vraag en aanbod voor goederenvervoer samenbrengen via een online platform. Het bedrijf afficheert zich als de online carpoolplaats voor spullen.
Binnen de e-commercebranche is nog veel ruimte om innovatiever en duurzamer om te gaan met verpakkingen. Daarom hebben Thuiswinkel.org, de Vereniging van Nederlandse Papier- en Kartonfabrieken en Partners for Innovation een interactieve handleiding opgesteld om webwinkels handvatten te geven om in te spelen op de ontwikkelingen met betrekking tot duurzaam verpakken.
E-commerce groeit, maar de logistiek blijft achter. Waar innovaties zich in het verleden voornamelijk hebben gericht op de uitbreiding van de thuisaflevering, staat de markt te springen om nieuwe alternatieve afleveropties. Welke vijf trends kunnen we verwachten?
Supermarktketen DekaMarkt heeft haar bezorgservice verder uitgebreid. Voortaan kunnen inwoners van Heemskerk, Beverwijk, Castricum, Assendelft, Krommenie, Uitgeest en Wijk aan Zee hun online bestelde boodschappen thuis laten bezorgen.
Deutsche Post (DHL) ziet het volume van de pakketbezorgingen dusdanig toenemen dat het robots wil gaan inzetten.
De Nederlandse consument heeft bij online aankopen vooralsnog weinig keus in pakketbezorgers en serviceopties. Dat stelt GfK. De logistieke partijen bieden dergelijke mogelijkheden volop, zoals aflevertijden next day, same day of bepaalde tijdslots. Maar nog geen kwart van de webwinkels geeft de consumenten een keuze hierin.
Ticketbedrijf Eventbrite heeft een kantoor in Amsterdam geopend om beter en nauwer contact met organisatoren van events te kunnen leggen en hen support te bieden.
Buurtinitiatief ViaTim lanceert een netwerk van buurtgenoten die elkaars pakketjes willen opvangen. Onder de noemer ‘Jouw pakket op jouw moment’ kan de consument zelf kiezen bij wie hij het pakketje laat bezorgen.
Bezorgingen binnen 24 uur zijn zo langzamerhand standaard geworden voor Amazon. De online retailer heeft het programma naar nog eens elf Amerikaanse steden uitgebreid.
Het bezorgen van pakketten door de crowd wint aan populariteit. Ook binnen de logistieke wereld wordt ermee geëxperimenteerd. Een proefballon of serieuze business?
Amazon is een van de partijen die geïnteresseerd is om de verlieslijdende luchthaven Frankfurt-Hahn te kopen.