More stories

Transportspecialist Wuunder koopt Paazl

Wuunder neemt voor een onbekend bedrag Paazl over. De twee kunnen transport- en bezorgdiensten gaan combineren voor webwinkels van de checkout tot de voordeur.

Logistics

1000 elektrische bestelwagens in bpost-kleuren

bpost blijft investeren in een ecologische vloot. Vorige week heeft bpost de symbolische mijlpaal van 1.000 e-vans bereikt. De duizendste elektrische bedrijfswagen werd geleverd in het distributiecentrum van Namen.

E-commerce

Nederlander gelooft in duurzame bezorging

Veel Nederlanders zien het belang van duurzamere bezorging en willen daar actief aan meewerken. Zo kiezen ze de producten die ze online kopen zorgvuldig uit, zodat ze die niet retour hoeven te sturen, blijven ze thuis om een pakket aan te nemen omdat ze denken dat dat duurzamer is of laten ze het liever bezorgen bij een afhaalpunt en/of pakketautomaat, als dat duurzamer is dan aan huis bezorgen.g

Logistics

Transformeer je supply chain: presteren in tijden van onzekerheid

De supply chain is te complex om constante verstoringen op te vangen. Weinig bedrijven hebben hun hoofd gebogen over de revisie die nodig is.

Logistics

Deutsche Post wil 1000 poststations openen

Deutsche Post DHL wil fors meer zogenoemde poststations bouwen in Duitsland. In totaal zijn het er 1000, waarvan 900 daarvan nu al in gebruik zijn, en er komen nog eens 900 bij, zowel op het platteland als in stedelijke gebieden.

Logistics

Bezorgchaos bij PostNL door vakantiegeld

PostNL kan de drukte momenteel niet aan. Bij Klacht.nl en Klachtenkompas is sprake van een enorme klachtenregen, net als op sociale media. Op reviewsite Trustpilot staan sinds mei al ruim 857 klachten van consumenten die langer op hun pakket moeten wachten dan gebruikelijk.

Logistics

Belgische bezorgdienst Andy failliet

Andy, een dienst die in Vlaanderen dranken en andere zware producten aan huis bezorgde met elektrische bestelwagens, stopt ermee.

Logistics

DHL officieel van start met post voor zakelijke markt

Nadat DHL eerder dit voorjaar zijn consumententarieven voor het versturen van post bekendmaakte, gaat het nu officieel van start met postzendingen voor de zakelijke markt. Inmiddels verwerkt DHL een groeiend volume enveloppen en buspakjes van consumenten. Daar komen nu de enveloppen van webshops en andere zakelijke verzenders bij, waarbij de aantallen in de miljoenen gaan lopen.

Logistics

Amerikaanse luchtvaartautoriteit wil uniforme regels bezorgdrones

Amazon blijft sterk achter met bezorgingen per drone. De drones hebben slechts 100 keer gevlogen. Bij Walmart warenhuis zijn het er meer dan 100.000, bij Alphabet en Zipline nog meer.

E-commerce

Thuisbezorging boodschappen en bevoorrading winkels AH in centrum Rotterdam 100% elektrisch

Vanaf vandaag is de thuisbezorging van boodschappen en de bevoorrading van Albert Heijn-winkels in het centrum van Rotterdam 100% elektrisch. De steden Utrecht en Amsterdam volgen in de tweede helft van dit jaar.

Logistics

Lieferando gaat bestellingen Mediamarkt bezorgen

De bezorgdienst Lieferando en Mediamarkt testen in Berlijn een samenwerking voor de snelle levering van elektronische producten.

Logistics

Kwartaalresultaten PostNL boven eigen verwachting

PostNL ziet een verbetering in de volumeontwikkeling bij Pakketten, al loopt dat volume nog steeds terug, zelfs met 6,5 procent. Normale post daalde ook weer, met 10,8 procent (pdf).

Logistics

Prestaties bpost ‘iets boven plan’

De prestaties van Bpost lagen het afgelopen kwartaal iets boven plan. Uitdagende macro-economische omstandigheden werden verzacht door een sterke pakjesvolumes, prijsstijgingen en aanhoudende focus op productiviteit en kostenbeheersing.

Logistics

Teleurstellende resultaten voor DHL

Pakketbezorger DHL heeft in het eerste kwartaal aanzienlijk minder omzet gedraaid dan een jaar terug: zo’n 20,9 miljard euro tegen 22,6 miljard vorig jaar. Ook het handelsresultaat lag met 1,6 miljard euro 24,1 procent onder het resultaat van 2022. Het Duitse bedrijf spreekt van een uitdagende markt.

Logistics

Veel klachten over pakketbezorger GLS

Pakketbezorgers gaan nog altijd veelvuldig in de fout. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Bij een op de drie consumenten ging het afgelopen jaar iets mis. Vooral bij de kleinere pakketbezorgers is een flinke stijging van het aantal klachten te zien.

Logistics