Albert Heijn begint interactieve online zender
Albert Heijn begint vandaag onder de naam Appie Today een interactieve online zender met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers.
Albert Heijn begint vandaag onder de naam Appie Today een interactieve online zender met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers.
Electronic Arts Inc zag zijn omzet 7,4 procent toenemen in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar dankzij shooter games Battlefield 1 en Titanfall 2.
De Limburger stapt uit het digitale samenwerkingsproject 1Limburg. Haar samenwerkingspartner L1, de publieke omroep in Limburg, gaat zelfstandig verder met het nieuwsplatform (web en app).
De New York Times begint een dagelijks podcast met nieuws, waarin de luisteraar in maximaal vijftien minuten per werkdag wordt bijgepraat over actuele zaken.
Wayne Parker Kent voegt HP/De Tijd toe aan het portfolio. De samenwerking gaat in per 1 februari. Wayne Parker Kent en HP/De Tijd zullen onder andere samenwerken op het gebied van verkoop en ontwikkeling. Begonnen wordt met een redesign van de website.
De video-archieven van de publieke en commerciële omroepen worden vaker per telefoon en tablet bekeken dan vanaf een desktop of laptop.
De kans dat Pokémon Go opnieuw een hit wordt is niet zo groot meer. De teller van het aantal Pokémon Go installaties op Nederlandse smartphones bleef in december 2016 steken op 1,2 miljoen. Drie maanden eerder lag dit met bijna 1,8 miljoen, ongeveer 600.000 installaties hoger.
Dat John de Mol zich mengt in de strijd om TMG wekt volgens beleggersvereniging VEB weinig verbazing. Op een totale investering van 191 miljoen euro in aandelen TMG staat De Mol (via zijn bedrijf Talpa) op een verlies van 39 miljoen euro, zo blijkt uit eigen berekeningen van de vereniging.
NLkabel, de vereniging van kabelbedrijven, verandert haar naam in NLConnect. De organisatie wil zich gaan openstellen voor alle aanbieders van elektronische communicatiediensten zoals omroepdistributeurs en internetaanbieders en werkt daartoe de komende tijd een strategisch plan uit.
Femmetje de Wind gaat het Amsterdamse mediabedrijf Wayne Parker Kent versterken. Haar eigen bureau Wind Publishing blijft bestaan ‘in afgeslankte vorm’.
Vanaf januari 2017 gaan IDTV en Hot Pepper gezamenlijk YouTube programma’s ontwikkelen en produceren. Volgende maand zal naar verwachting het eerste YouTube kanaal gelanceerd worden.
Talpa Holding van John de Mol wil uitgeverij TMG kopen. De media ondernemer biedt 5.90 euro per TMG aandeel in cash. Dat is fors hoger dan het bod dat Mediahuis N.V. en VP Exploitatie N.V. op 14 december uitbrachten.
Alibaba heeft een contract gesloten met het IOC om tot 2028 cloud- en e-commerceleverancier te worden voor de Olympische Spelen. In China wordt het bedrijf de lokale mediapartner, naar de rest van de wereld toe moet de samenwerking het merk Alibaba sterker laden.
Media-ondernemer John de Mol heeft zijn belang in Telegraaf Media Groep vergroot van 18,4 naar 20,2 procent.
Netflix groeide in het vierde kwartaal tot 94 miljoen abonnees en een omzet van 2,4 miljard dollar. Meer dan het bedrijf verwachtte. De videodienst paait beleggers met de verwachting dat het de winstmarges kan gaan opschroeven.