More stories

Voetbal International besteedt programmatic uit aan Mannenmedia

Voetbal International (VI) besteedt zijn operationeel beheer voor programmatic advertising uit aan Mannenmedia. VI wil zo het bereik onder de doelgroep mannen maximaal benutten en zijn advertentie-inkomsten verder laten groeien.

Programmatic

Google gaat YouTube blokkeren bij producten Amazon

Als gevolg van een ruzie tussen Amazon en Google heeft de laatste besloten om YouTube te blokkeren op twee hardwareproducten van Amazon, Fire TV en Echo Show. Reden is dat Amazon weigert hardware van Google te verkopen via zijn webwinkel.

Entertainment

Amazon richt zich op videoproducenten

Amazon zet vijf nieuwe cloudgebaseerde diensten in de markt waarmee professionele videoproducenten hun workflows efficiënter en sneller kunnen maken.

Video

Dit zijn de 15 social media marketingtrends voor 2018

Social media marketing is niet meer weg te denken uit ons dagelijks werk, niet waar? Afhankelijk van je product en doelgroep ga je, als het goed is, in gesprek met je prospects en klanten op Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Instagram… Maar zijn we wel goed bezig? En wat komt er het komende jaar weer allemaal op ons af? Ik vroeg acht social media experts uit mijn netwerk om hun visie op 2018 met ons te delen.

Social

Vraag tv-markt piekt, daling ingezet uit desinteresse

De Nederlandse televisiemarkt is op zijn piek en zal komende jaren alleen nog maar dalen. Het aantal aansluitingen daalt en de tv-omzetten bij kabel- en telecombedrijven gaan ook alleen nog maar omlaag.

Video

Mediahuis krijgt TMG volledig in handen

John de Mol verkoopt zijn belang in de Telegraaf Media Groep (TMG) aan het Belgische Mediahuis voor 81 miljoen euro. Mediahuis had al meer dan 60 procent in handen.

Media

RTL upgradet themakanalen naar HD

RTL Nederland upgradet drie themakanalen naar HD-kwaliteit. Het gaat om RTL Telekids, RTL Lounge en RTL Crime die vanaf vandaag in hogere beeldkwaliteit worden uitgezonden.

Media

Jaap Bruijnen (NVPI) naar Pathé Thuis

Jaap Bruijnen is de nieuwe COO van filmaanbieder Pathé Thuis. Hij was twee jaar werkzaam als directeur van branchevereniging NVPI.

Entertainment

iMMovator en Hilversum Media Campus gaan samen

iMMovator en Hilversum Media Campus gaan vanaf 2018 fuseren tot een nieuwe organisatie. Beide organisaties werken al langere tijd samen. Onder één vlag bieden ze een nog krachtigere propositie om de media-industrie te ondersteunen in de digitale transformatie, zeggen beide bedrijven in een gezamenlijke verklaring.

Media

Gamemarkt naar 116 miljard dollar in 2017

De gamemarkt is dit jaar met ruim 10 procent gegroeid en eindigt met 116 miljard dollar in omzet, dat is 7.1 miljard meer dan marktvorser Newzoo aanvankelijk had begroot.

Entertainment

Consument trekt weg naar internet, tv-reclame duurder

Alle tv exploitanten – Ster, RTL en SBS – stellen voor 2018 forse prijsverhogingen in het vooruitzicht voor hun reclameblokken. Met name voor jonge doelgroepen gaan de gemiddelde kosten omhoog. De zenders hopen zo het verlies aan inkomsten te compenseren die nu vooral naar internet gaan, zo blijkt uit een overzicht van mediabureau MAGNA.

Media

Grote gokbedrijven lonken naar CrownBet

Opnieuw is een fusie op komst tussen grote gokbedrijven. Paddy Power Betfair en William Hill hebben onafhankelijk van elkaar gesprekken gevoerd met het Australische CrownBet.

Entertainment

Mobile Cowboys losgekoppeld van Dutch Cowboys

Na ruim twaalf jaar verhuist nieuwsblog Mobile Cowboys van Dutch Cowboys naar Allekabels, Nederlands grootste webwinkel voor kabels en technische producten waaronder ook smartphone accessoires.

Publishing

Google zet Finance op homepage zoekresultaten

De resultaten van de financieel georiënteerde Google Finance worden onderdeel van de algemene pagina met zoekresultaten, net zoals Shopping en Afbeeldingen, en wordt in een nieuw grafisch jasje gestoken.

Search
Premium

Dagelijks bereikt YouTube 31 procent van alle Nederlanders

In de maand oktober 2017 hebben meer dan 11,8 miljoen Nederlanders de website of YouTube bezocht. Dat blijkt uit gegevens van GfK. Het dagbereik van YouTube ligt op 31 procent in oktober.

Video