More stories

Mobiele omzet gamebedrijf Zynga fors omhoog

Words With Friends 2 en een nieuwe versie van Zynga Poker hebben bijgedragen tot de beste mobiele omzet in jaren […]

Entertainment

‘Google werkt aan betaald gamekanaal’

Google zou op het punt staan om een videogamekanaal te beginnen onder de naam Yeti. De dienst zou gerelateerd zijn aan Chromecast en een nieuwe spelcomputer waaraan het bedrijf werkt, meldt The Information.

Entertainment

Kees Wilbrink nieuwe commercieel directeur Sanoma Nederland

Kees Wilbrink gaat per 1 april van start als commercieel directeur van Sanoma Nederland. Hij volgt daarmee Vincent Siegelaar op die onlangs de organisatie heeft verlaten. Kees Wilbrink rapporteert in zijn nieuwe rol aan Marc Duijndam, CEO Sanoma Media BeNe.

Publishing

NY Times stopt AR in nieuws-app

De New York Times voegt augmented reality toe aan de journalistieke media die het produceert. De krant breidt zijn apps ermee uit en begint verslaggeving in AR tijdens de Olympische Spelen in Zuid-Korea.

Publishing

Europese Commissie onderzoekt overname Shazam door Apple

De Europese Commissie gaat alsnog de overname van muziekapp Shazam door Apple onderzoeken. Op verzoek van zeven Europese landen die menen dat de overname marktverstorend zou kunnen werken.

Entertainment

Wayne Parker Kent versterkt met overnames het ‘moedersegment’

Online uitgever Wayne Parker Kent neemt zowel de merken Mama en Zo en J/M Ouders van Mama Media Group als het platform Buskruit met Muisjes over. Daarmee wil het bedrijf het zogenoemde ‘moedersegment’ versterken.

Media

Onderzoeksgeld HvA voor retailtechnologie en uitgeverijen

De Hogeschool van Amsterdam krijgt in totaal 900.000 euro RAAK MKB subsidie van Nationaal Regieorgaan SIA voor drie onderzoeksprojecten, waaronder een onderzoek naar de digitalisering van uitgeverijen.

Publishing

GeenStijl introduceert premiumabonnement

Kennelijk om toch wat extra inkomsten te genereren onder de nieuwe eigenaar Mediahuis, introduceert GeenStijl een premiumabonnement. ‘Om onze onafhankelijkheid te bewaken en te bewaren, nu en in de toekomst, vragen we om een bijdrage van onze lezers. 1,99 per maand, 19,45 per jaar’

Publishing

Videoland verdubbelt klantenbestand

Videodienst Videoland heeft haar klantenbestand in een jaar tijd ongeveer verdubbeld en bereikte in het vierde kwartaal van 2017 zo’n 400.000 huishoudens. Dat blijkt uit metingen van Telecompaper.

Entertainment

SBS start serie rond Marktplaats-advertenties

SBS start deze maand een serie onder de noemer Marktplaats: Heel Holland Handelt.

Entertainment

MediaPersDienst start syndicatiedienst

Profactys start in samenwerking met het uitgeversplatform voor freelance journalisten Reporters Online de MediaPersDienst. Die biedt uitgevers en andere partijen de mogelijkheid hoogwaardige journalistieke artikelen over te nemen.

Publishing

Wordt Talpa’s Network hét Nederlandse business ecosysteem?

Na een spannende machtsstrijd om TMG – de uitgever van onder meer De Telegraaf – zijn John de Mol’s Talpa en het Belgische Mediahuis in november 2017 tot een akkoord gekomen. Talpa doet afstand van zijn aandeel in de ochtendkrant, terwijl de TMG de aandelen in de radiotak verkoopt aan Talpa. Waarom is dit een slimme zet van Talpa? Kan het hiermee echt de concurrentie met Facebook aan? En wat is het netwerk van deze kanalen samen als ecosysteem waard?

Strategy

International Film Festival Rotterdam met eigen streamingdienst

Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) is de nieuwe streamingdienst IFFR Unleashed gestart, waarmee je overal films kunt kijken.

Entertainment

Opiniesite The Post Online binnenkort ook op papier

Opiniesite The Post Online verschijnt binnenkort ook op papier. Jan Dijkgraaf, oud-hoofdredacteur van onder meer Metro, HP/De Tijd en Management Team, wordt hoofdredacteur van de ‘papieren verzetskrant’.

Publishing

Aantal digitale abonnees dagbladen blijft stijgen

Het aantal digitale abonnees van dagbladen stijgt sterk, zo blijkt uit cijfers van NOM. De Volkskrant noteerde de grootste groei en komt nu dicht tegen de 100.000 abonnees aan. NRC Handelsblad groeide percentueel het sterkst, naar bijna 80.000 abonnees.

Publishing