[Case] Autoweek: de onderwerpen waar lezers écht op aanslaan
Een oude stelregel op Autoweek.nl is: ‘hoe meer blik, hoe meer klik’. Maar op welke inhoudelijke onderwerpen slaat het publiek écht aan volgens de data?
Een oude stelregel op Autoweek.nl is: ‘hoe meer blik, hoe meer klik’. Maar op welke inhoudelijke onderwerpen slaat het publiek écht aan volgens de data?
In 2024 verdienden Nederlandse rechthebbenden meer dan 143 miljoen euro aan royalties via Spotify – een stijging van 12 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Vergeleken met 2018...
Het kabinet neemt maatregelen om kinderen die actief zijn op sociale media als verdienmodel beter te beschermen. Nieuwe wetgeving moet voorkomen dat jonge influencers, ook wel ‘kidfluencers’ genoemd, worden...
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is begonnen met de beoordeling van de eerste aanvragen voor de status van betrouwbare flagger onder de Digital Services Act (DSA). Deze status...
Apple heeft opnieuw de game Fortnite wereldwijd uit de App Store verwijderd, waardoor het populaire spel niet langer beschikbaar is op iOS-apparaten, inclusief in de Verenigde Staten en de...
Online neemt het aantal news-only abonnees bij de NY Times af, toch stijgt het abonneegetal. Oorzaak? Steeds meer mensen nemen een bundel met daarin én het nieuws én abonnementen...
Netflix test een nieuwe functie test met korte video’s, waarmee het inspeelt op de toenemende concurrentie van platforms als TikTok, YouTube Shorts en Instagram Reels. Ondanks meer dan 300...
TikTok heeft een Euroese boete gekregen van 530 miljoen euro omdat het zonder toestemming gegevens van Europese gebruikers doorstuurt naar China.
CreativeNL op SXSW. Waar liggen de creatieve en economische kansen, en waar de gevaren? In dit laatste deel een gesprek met Nina Jankowicz.
Het Nederlandse online bereiksonderzoek NMO Online wordt volgende maand met de toevoeging van global merken en retailmedia zwaarder, betekenisvoller.
Meer dan een half miljard euro gaven adverteerders vorig jaar uit aan online videoreclame. Ster pakte daar precies drie miljoen euro van, omdat de politiek verhindert dat de NPO-exploitant...