More stories

WhatsApp en Facebook populairste apps bij jongeren

Van de Nederlandse jongeren tussen 12 en 19 jaar heeft 87,1 procent WhatsApp op zijn mobiele telefoon geïnstalleerd. Facebook volgt op een tweede plaats. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

Mobile

Microsoft lanceert Skype for Business

Microsoft heeft dinsdag Skype for Business uitgebracht, de opvolger van zijn zakelijke communicatietool Lync. IT-beheerders kunnen voorlopig nog steeds switchen naar de traditionele Lync gebruikersomgeving.

Mobile

Grootformaat Toughpad

Je hoeft niet te wachten op die grote iPad die Apple naar verluidt in het najaar op de markt wil brengen. Want wat te denken van deze 20 inch Toughpad van Panasonic?

Gear

Nokia wil Alcatel-Lucent inlijven

Telecombedrijf Nokia wil zijn concurrent Alcatel-Lucent overnemen. De onderhandelingen zijn in een vergevorderd stadium, maar nog allerminst definitief.

Mobile

‘Nokia zoekt koper voor kaartendivisie HERE’

Nokia overweegt zijn kaartendivisie HERE af te stoten, zo weet Bloomberg. Het Finse bedrijf zou gesprekken hebben gevoerd met Uber, een groep Duitse autofabrikanten en investeerders. Microsoft zit er vooralsnog niet bij.

Mobile

Nederland blijft achter in ontwikkeling mobiel adverteren

De dagen van ‘spray ’n pray’ in de mobiele advertentiewereld hebben veel adverteerders eindelijk achter zich gelaten. Mobiel adverteren is nu meer dan een boodschap in bannerformaat op hoop van zegen. Nu targeting strategisch is in te zetten en de advertentieformaten creatiever van aard worden, moeten adverteerders serieuze stappen zetten in effectiviteit van hun mobiele inspanningen.

Marketing
Premium

Android Lollipop bereikt 5 procent marktaandeel

Android 5.0, beter bekend als Lollipop, heeft eindelijk een marktaandeel van 5 procent op de sterk gefragmenteerde Android-markt. Android 4.4 KitKat is inmiddels oudje Jelly Bean gepasseerd. Dat blijkt uit cijfers die Google heeft gepubliceerd.

Mobile

Siri nu in het Nederlands

Apple heeft zojuist iOS 8.3 voor iPhone en iPad vrijgegeven, met een Nederlandse versie van het spraakhulpje Siri. Ook is MacOS X 10.10.3 met een nieuwe foto applicatie beschikbaar. Ontwikkelaars hadden al langer beschikking over deze versies.

Mobile

Shoppers kiezen niet voor pushberichten

Mobiele pushberichten. Wie zit er eigenlijk op te wachten? Niet iedereen, blijkt uit onderzoek van Accengage. En vooral niet in elke app-categorie. Zo hebben retail-apps (37 procent) wereldwijd de op één na slechtste score in aantal iOS-gebruikers die de pushmogelijkheid ervan aanzet. En wie het bericht wel ontvangt, klikt er bijna nooit op (twee procent).

Marketing

Tele2 zet eerste klanten over naar 4G

Tele2 gaat nog deze maand 40.000 klanten overhevelen naar haar 4G-netwerk. Dat laat het bedrijf op haar website weten. Het gaat om klanten die een 4G-toestel hebben en in het dekkingsgebied van Tele2 wonen.

Mobile

MyOrder: van mobiel betaalsysteem tot m-commerceplatform

Het Nederlandse MyOrder gaat verder dan alleen een handige app om in de horeca mee te bestellen en betalen. Als open m-commerceplatform biedt het retailers een laagdrempelige manier om online verkoopkanalen te ontsluiten. We praten met CTO Gertjan Rösken over de toekomst van MyOrder en de Nederlandse markt voor mobiel betalen.

E-commerce

Microsoft stelt Office Lens beschikbaar voor iOS en Android

Microsoft heeft zijn applicatie Office Lens, die tot nu toe exclusief beschikbaar was voor Windows Phone, vrijgegeven voor iPhone en Android.

Mobile

AH.nl introduceert app voor smartwatches

Albert Heijn brengt zijn eerste smartwatch-app uit, voor Android. Hj doet eigenlijk niets, tenzij de drager van het horloge bij een AH in de buurt komt en een boodschappenlijstje bij zich heeft.

E-commerce

Thuiswinkel.org: Mobiel is iDEAL niet dé favoriet

De Nederlandse consument vindt het lastig om e-commercetransacties te betalen op zijn smartphone. De uitgesproken voorkeur voor iDEAL die op de desktop en tablet geldt, bestaat niet bij ‘telefonische handel’.

E-commerce
Premium

‘Dertig procent Nederlands e-commerce via mobiel’

Dertig procent van de omzet van webwinkels in Nederland wordt eind 2015 via een telefoon of tablet gerealiseerd. Tablets zijn verantwoordelijk voor tweederde hierin, maar ‘telefoonomzet’ neemt toe naarmate de schermer groter worden.

E-commerce