More stories

Betalen vanuit je timeline: volgende stap in social commerce?

Eerder waren sociale media vooral een nieuw en extra kanaal om de relatie met de klant aan te halen. Al snel werden ook de marketeers binnen verschillende bedrijven wakker en zagen de commerciële mogelijkheden van Twitter, Facebook en Pinterest.

Payment

Mobiel betalen met iPhone kleine stap dichterbij

Het is niet de innoverende stap waar door sommigen op werd gerekend maar Apple heeft een bescheiden poging gedaan het mobiele betalen mogelijk te maken voor de gebruikers van de iPhone.

Payment

Banco Santander neemt belang in iZettle

Weer een traditionele, financiële dienstverlener die investeert in iZettle. Na MasterCard en American Express is het nu het Spaanse Banco Santander dat zich voor een paar miljoen inkoopt.

Mobile

De consument is steeds slechter van betalen. Wat te doen?

Voor veel bedrijven is het een steeds groter wordend probleem; consumenten die traag van betalen zijn of in het geheel niet kunnen of willen voldoen aan de verplichting. Een wijdverbreid Europees probleem zo noemt Intrum Justitia het in haar jaarlijkse European Payment Index.

Payment

Britse mobiele aanbieders lanceren reclameplatform

De drie grootste mobiele telecomaanbieders van Engeland lanceren een advertentienetwerk dat volgend jaar wordt uitgebreid met loyalty- en betaaldiensten.

Mobile

Veertien procent online betalingen via mobiel

Een wereldwijd onderzoek van Adyen laat zien dat veertien procent van alle digitale betalingen op een telefoon of tablet wordt gedaan. De rol van smartphones op het gebied van m-commerce neemt af, ten gunste van tablets.

e-commerce

‘Contactloos betalen groeit snel naar 45 miljard euro’

Contactloos en mobiel betalen in de Europese retail groeit van 0,1 miljard vorig jaar naar 45 miljard euro in 2017. De kassaomgeving digitaliseert.

Mobile

Wanneer begeven de banken zich op het toneel van mobiel betalen?

In een snel veranderende digitale wereld lijkt het noodzakelijk bij je moeten dragen van een portemonnee ineens een hopeloos ouderwets gegeven. PayPal concludeerde onlangs na internationaal onderzoek dat consumenten gefrustreerd raken van de beperkingen.

Payment

Betalen via e-mail: op weg naar een e-commerce ecosysteem

Nieuw is het idee van geld versturen via e-mail niet. Toch presenteerde Google het onlangs als nieuwe eigenschap van Gmail. Een deel van de gebruikers van de e-maildienst kan binnenkort middels een bijlage een geldbedrag versturen aan bekenden en bedrijven.

Payment

Mobiele POS lang niet altijd ideaal

In een eerder interview met betalingsverwerker Adyen werd de opkomst van het mobile point of sale (POS) al aangehaald. Door warenhuis de Bijenkorf wordt er geëxperimenteerd met de mobiele kassa zodat klanten voor het afrekenen niet langer in de rij hoeven.

Payment

Couch shopping, liever op de tablet

Met de discussie over het ‘first screen’ en ‘second screen’ in volle gang, is er een interessante trend gaande op het gebied van e-commerce. Naar het lijkt, zitten we steeds vaker samen op de bank voor de tv… te shoppen op onze tablet.

Mobile

Multichannel wordt eindelijk de praktijk

Al ruim tien jaar wordt er gesproken over een benadering die we vandaag de dag multichannel noemen. De data die uit de kanalen als winkel, webwinkel, mobiele applicaties maar ook telefonisch contact voortkomen moeten worden gebundeld.

Payment

Sweebr begint internationale uitrol ‘iPadkassa’

Kassasysteem Sweebr brengt technieken uit de online wereld naar kassa’s in fysieke winkels. Het bedrijf zet de eerste stappen op de buitenlandse markt, maar merkt ook dat er veel evangeliewerk is te doen. Drie vragen aan Bart Jasper.

e-commerce

Wordt contactloos betalen door de consument omarmd?

De acceptatie van nieuwe technologie loopt in veel gevallen traag. Zo is het niet anders met het contactloos betalen door middel van de NFC-chip in smartphone of bankkaart. Het betalen door bijvoorbeeld je telefoon bij een lezer te houden lijkt in Nederland nu langzaamaan van de grond te komen.

Payment

Grote behoefte aan Europese standaard in online betalen

Er is grote behoefte aan een overkoepelende Europese of wereldwijde manier van betalen. Hoewel iDeal in ons land nog de meest gebruikte wijze van betalen is gaat het niet mee met haar tijd. iDeal is verre van ideaal zo zegt Eva Koekkoek van MultiSafepay.

Payment