More stories

Snapchat introduceert betaaldienst

Snapchat heeft een betaalfunctie toegevoegd aan zijn berichtenapp onder de naam Snapcash. Geld naar vrienden sturen kan door simpelweg in een bericht het bedrag in te tikken.

E-commerce

McDonalds ziet steeds meer Apple Pay betalingen

Apple Pay is nog maar net uitgerold, en nu al is het betaalsysteem goed voor vijftig procent van de zogenoemde tap-to-pay transacties bij McDonalds.

E-commerce

Alibaba en Apple mogelijk samen in betalingen

Apple en Alibaba praten over de introductie van Apple Pay in China. Daartoe zou Apple een samenwerking aangaan met Alipay, de betaaldienst van de Chinese retailer.

E-commerce

Nederlandse Bitcoin ondernemer krijgt chipimplantaten

De Nederlander Martijn Wismeijer, eigenaar van Mr. Bitcoin, een fabrikant van bitcoinautomaten, heeft twee NFC-chips laten implanteren waarmee hij contactloos wil betalen. Uiteraard met bitcoins.

E-commerce

Consument kan bij Valeda elektronica op rekening kopen

Online warenhuis Valeda.nl stelt zijn volledige assortiment van 40.000 artikelen open voor achteraf betalen door particulieren. Directeur Gerard Osinga zegt dat hij een van de eerste winkels is met een dergelijke betaalmethode.

E-commerce

SEOshop introduceert Payments, lage betaaltarieven

Met de introductie van Payments denkt e-commerceplatform SEOshop een game changer in de markt te zetten. “Kleine en middelgrote webwinkels kunnen op prijs gaan concurreren met de allergrootste”, zegt financieel directeur Max Verduyn.

E-commerce

iDEAL nauwelijks gebruikt op tablets en smartphones

Iets meer dan de helft van alle online aankopen die in de eerste helft van 2014 door Nederlandse consumenten zijn gedaan, wordt afgerekend met iDEAL. Het gebruik van betaalwijzen verschilt echter per branche en apparaat dat men gebruikt voor de online aankoop.

E-commerce

PayPal met ‘achteraf betalen’

PayPal is in Amerika met ‘Pay after Delivery’ begonnen, een betaaloptie waarmee consumenten tot twee weken na een aankoop kunnen afrekenen.

E-commerce

Shopify lanceert responsive checkout

Shopify, een van de populairste e-commerce platforms, heeft een responsive checkout ontwikkeld, oftewel een kassa die voor alle mobiele apparaten geschikt is.

E-commerce

Winkeliers bang voor hoge kosten mobiel betalen

Er ontbreekt een goed wetgevend kader voor alle andere vormen van betalen met de mobiele telefoon die momenteel ontwikkeld worden. Dat zegt Detailhandel Nederland. De branchevereniging bij de Europese Commissie voor goede regulering van het betalen met de mobiele telefoon.

E-commerce

Retourpinnen bij IKEA

ING maakt sinds deze week retourpinnen mogelijk bij IKEA. Klanten die een artikel terug brengen naar de winkel, kunnen zo hun geld terugkrijgen op de betaalrekening. Daar komt geen contant geld meer bij kijken. Ook andere grote retailers die bij ING bankieren, kunnen binnenkort retourpinnen aanbieden. Kleinere ondernemers kunnen de service in de loop van 2015 gaan afnemen.

E-commerce
Premium

Nederlands e-commerce: 23 procent mobiel betaald

Een kwart van alle online bestellingen worden op een tablet of telefoon betaald. Dat laat de Adyen Mobile Index zien.

E-commerce

Wat gebeurt er als Apple Pay niet naar Nederland komt?

Apple heeft recent Apple Pay geactiveerd op toestellen die daarvoor geschikt zijn. Innovatie als deze heeft Apple nodig om de verkoop van iPhones en iPads op peil te houden. Maar is dit een blijvertje welke mogelijk ook in Nederland brede toepassing vindt? En wat zijn de alternatieven voor NL gebruikers?

E-commerce

Diverse Amerikaanse retailers boycotten Apple Pay (update)

Diverse grote Amerikaanse retailers zoals Walmart, Kmart, 7 Eleven en Best Buy boycotten Apple, in een aantal gevallen door NFC-betalingen op hun kassa’s uit te schakelen. Zij hebben een joint venture opgericht die met een eigen betaalapp komt. Dat meldt The Verge.

E-commerce

Gentse Posios samen met Lightspeed

De Gentse startup Posios, aanbieder van een mobiel kassasysteem op iOS, gaat samen met de Canadese branchgenoot Lightspeed. Die laatste investeert nu via Posios 35 miljoen dollar in een Europese uitbreiding.

E-commerce