More stories

Newpeople over de Marketeer van vandaag

Marketeers moeten ook de traditionele kanalen kennen. Dat stelt Ben Holewijn, Headhunter van Newpeople: “Als je als digitale marketeer in staat bent verder te denken dan je eigen digitale kanaal, dan kun je heel veel waarde toevoegen. Daar ligt nog wel een uitdaging voor veel digitale marketeers.”

Recruitment

Recruitz.io koppelt kunstmatige intelligentie aan recruitment

Het Amsterdamse Recruitz.io noemt zich het eerste data-gedreven platform waar programmatic advertising (automatische inkoop van online advertenties), kunstmatige intelligentie en een verscheidenheid aan (sociale) online media kanalen worden gecombineerd om advertenties voor vacatures te optimaliseren.

Recruitment

VUB Career Center lanceert nieuwe banensite

Het VUB Career Center van de Vrije Universiteit Brussel heeft een volledig vernieuwde banensite gelanceerd.

Recruitment

Sociale media leidend bij zoektocht naar nieuwe baan

Het aantal werkzoekenden dat sociale media inzet tijdens de zoektocht naar een nieuwe baan blijft groeien. Dat blijkt uit het jaarlijkse kandidatenonderzoek van HR-dienstverlener Unique in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction onder 1.161 werkzoekenden.

Recruitment

Half miljoen groeigeld voor freelancebemiddelaar Jellow

Het bemiddelingsnetwerk voor freelancers Jellow ontvangt een investering van 500.000 euro van de Noord-Nederlandse investeerder NOM.

Start-ups

Column: overheid moet aan de bak

Dat de wereld in rap tempo digitaliseert, werd de centrale bank van Bangladesh een paar weken geleden meer dan duidelijk toen er plots een slordige 87 miljoen dollar uit de boeken was verdwenen. Wat bleek, hackers hadden op geraffineerde wijze de tweedehands routertjes (van nog geen tientje per stuk) omzeild en hun slag geslagen. Gelukkig voor de bank wekte een slordige typefout alsnog achterdocht, en kon de uiteindelijke schade – ongeveer een miljard dollar – worden beperkt.

Security

Techbedrijf werft complete teams onder noemer ‘bring your own team’

Waarom draait recruitment om het individu terwijl bedrijven denken in teams? Zeker de grote techbedrijven plukken de ene na de andere persoon weg bij andere organisaties. De hoop is dat daarmee die perfecte teamsamenstelling ontstaat. Kan dat niet anders? Startup Stripe denkt van wel en introduceert ‘bring your own team’.

Recruitment

Monsterboard breidt sociale advertenties uit naar Facebook

Carrièreplatform Monsterboard breidt uit naar Facebook. Sinds juli 2015 was het al mogelijk om via Monsterboard vacatures zeer gericht te verspreiden op Twitter. Dat kan nu ook via Facebook.

Recruitment

Data scientists: dé asset van elke datagedreven e-commerce organisatie

Het bieden van een optimale gebruikerservaring en personalisering ontwikkelt zich razendsnel tot een kerncompetentie voor (online) retailers. Veel ondernemingen richten zich daarbij met name op de benodigde data en technologie. En verliezen daardoor te vaak de focus op wat mogelijk het belangrijkste onderdeel van elke datagedreven organisatie is: de data scientists.

Analytics

Waarom MOOC’s niet heilig zijn voor de toekomst van onderwijs

Al een tijdje breek ik mijn hoofd over de toekomst van onderwijs. Er wordt aangenomen dat met de groeiende populariteit van MOOC’s (Massive Open Online Courses) als Coursera, edX en Udacity we naar een nieuw onderwijsparadigma gaan. Ook bedrijven als Treehouse, General Assembly en Skillshare krijgen miljoeneninvesteringen. Ik geloof heilig in de kracht van deze (veelal) digital spelers, maar ik denk dat nuance op z’n plaats is.

Recruitment

YOUBAHN als intermediair voor studentenbanen

YOUBAHN lanceert een nieuwe app waarmee opdrachtgevers en studenten met elkaar in contact kunnen komen. Studenten kunnen door middel van de app zelf bepalen waar, wanneer en hoe vaak ze willen werken.

Recruitment

Hero Conf Philadelphia: de verhoudingen binnen een effectief SEA team volgens Andrew Miller

Dit artikel is het tweede van drie delen waarin de hoogtepunten van de afgelopen Hero Conf worden gedeeld. In navolging van deel 1, waarin Scott Brinker het had over ‘hacking marketing’, vind je onderstaand de visie van Andrew Miller over verantwoordelijkheid in een PPC team.

Online advertising

clevergig lanceert ‘Uber van horeca personeel’

Een Nederlandse startup clevergig lanceert een platform en smartphone app, waarmee de Amsterdamse horeca met een paar kliks kan beschikken over ervaren flexibel personeel.

Recruitment

Pierre Spaninks: ‘Nieuwe VAR-wet geeft alleen schijnzekerheid’

Het aantal zzp’ers groeit. Is dat een kans of een probleem? Het merendeel doet het met ‘het volle verstand’, zegt zzp-onderzoeker Pierre Spaninks tegen 7Ditches. ‘Ik weet nooit zo goed wat schijnzelfstandigen zijn’, zegt hij. ‘Ik moet de eerste zpp’er die een pistool voor zijn hoofd heeft gekregen nog tegenkomen.’

Recruitment

Infographic: Nederlander niet altijd tevreden met eigenbeeld op internet

Een op de vier Nederlanders is niet te spreken over de informatie die zij over zichzelf op het internet vinden. Dat kan nadelige gevolgen hebben, want werkgevers, recruiters of potentiële klanten doen tegenwoordig vaak een background check via het internet. 59 procent vindt het dan ook geen goed idee om mensen beoordelen op basis van de beschikbare informatie, zegt Mijn Online IDentiteit.

Recruitment