Monsterboard breidt sociale advertenties uit naar Facebook
Carrièreplatform Monsterboard breidt uit naar Facebook. Sinds juli 2015 was het al mogelijk om via Monsterboard vacatures zeer gericht te verspreiden op Twitter. Dat kan nu ook via Facebook.
Carrièreplatform Monsterboard breidt uit naar Facebook. Sinds juli 2015 was het al mogelijk om via Monsterboard vacatures zeer gericht te verspreiden op Twitter. Dat kan nu ook via Facebook.
Het bieden van een optimale gebruikerservaring en personalisering ontwikkelt zich razendsnel tot een kerncompetentie voor (online) retailers. Veel ondernemingen richten zich daarbij met name op de benodigde data en technologie. En verliezen daardoor te vaak de focus op wat mogelijk het belangrijkste onderdeel van elke datagedreven organisatie is: de data scientists.
Al een tijdje breek ik mijn hoofd over de toekomst van onderwijs. Er wordt aangenomen dat met de groeiende populariteit van MOOC’s (Massive Open Online Courses) als Coursera, edX en Udacity we naar een nieuw onderwijsparadigma gaan. Ook bedrijven als Treehouse, General Assembly en Skillshare krijgen miljoeneninvesteringen. Ik geloof heilig in de kracht van deze (veelal) digital spelers, maar ik denk dat nuance op z’n plaats is.
YOUBAHN lanceert een nieuwe app waarmee opdrachtgevers en studenten met elkaar in contact kunnen komen. Studenten kunnen door middel van de app zelf bepalen waar, wanneer en hoe vaak ze willen werken.
Dit artikel is het tweede van drie delen waarin de hoogtepunten van de afgelopen Hero Conf worden gedeeld. In navolging van deel 1, waarin Scott Brinker het had over ‘hacking marketing’, vind je onderstaand de visie van Andrew Miller over verantwoordelijkheid in een PPC team.
Een Nederlandse startup clevergig lanceert een platform en smartphone app, waarmee de Amsterdamse horeca met een paar kliks kan beschikken over ervaren flexibel personeel.
Het aantal zzp’ers groeit. Is dat een kans of een probleem? Het merendeel doet het met ‘het volle verstand’, zegt zzp-onderzoeker Pierre Spaninks tegen 7Ditches. ‘Ik weet nooit zo goed wat schijnzelfstandigen zijn’, zegt hij. ‘Ik moet de eerste zpp’er die een pistool voor zijn hoofd heeft gekregen nog tegenkomen.’
Een op de vier Nederlanders is niet te spreken over de informatie die zij over zichzelf op het internet vinden. Dat kan nadelige gevolgen hebben, want werkgevers, recruiters of potentiële klanten doen tegenwoordig vaak een background check via het internet. 59 procent vindt het dan ook geen goed idee om mensen beoordelen op basis van de beschikbare informatie, zegt Mijn Online IDentiteit.
Sterk in opkomst: de chief information security officer (CISO). Per slot van rekening willen online bedrijven niet dat gebruikersgegevens op straat komt te liggen. Maar ook strengere privacywetgeving zorgt ervoor dat de rol van de CISO steeds belangrijker wordt en zijn verantwoordelijkheid groeit. Er wordt nogal wat verlangd van de chef informatie bescherming.
Er is nogal wat aan de hand in de wereld van digital design: IT reus IBM bouwt al twee jaar aan het grootste design-team ter wereld, financiële dienstverlener Capital One kocht UX-bureau Adaptive Path en consultancy reuzen McKinsey en Accenture nemen design studio’s over alsof het niets is. Waarom deze run op digital design skills?
De rol van uitzendbureaus, intermediairs en detacheringsbureaus is uitgespeeld. Dat stellen in elk geval de initiatiefnemers van het Nederlandse Joober, dat een dezer dagen van start is gegaan.
Dat data en algoritmes op de werkvloer van steeds grotere waarde zijn, is bekend. Nu blijken die ook bijzonder goed […]
Promovendus Colin Lee van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) heeft een algoritme ontwikkeld dat tot circa 80 procent voorspelt wie wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Daarbij wordt gebruik gemaakt van 450.000 cv’s en sollicitaties.
Een uniek kijkje achter de schermen van de opleidingsclub van AFC Ajax, volgende week op Emerce eRecruitment in Amsterdam.
De winnaars van de #MIR2015, de verkiezing van de ‘Meest invloedrijke Recruiter 2015’, hebben onlangs in een sprankelend rondetafelgesprek hun visie gegeven op het vak van recruiter. In de aanloop van Emerce eRecruitment bespraken zij onder meer de Recruitment Trends voor 2016 en de competenties die de recruiter van de toekomst moet hebben.