Microsoft gaat opnieuw banen schrappen
Microsoft gaat in elk geval in de VS nog eens 2850 banen schrappen bovenop de eerder aangekondigde ontslagen. Dat blijkt uit stukken die zijn gedeponeerd bij de Amerikaanse beurswaakhond.
Microsoft gaat in elk geval in de VS nog eens 2850 banen schrappen bovenop de eerder aangekondigde ontslagen. Dat blijkt uit stukken die zijn gedeponeerd bij de Amerikaanse beurswaakhond.
BNN-VARA en NHTV Breda zijn toegetreden als strategisch partner van Hilversum Media Campus. Hilversum Media Campus heeft de ambitie om opleidingen en bedrijfsleven dichterbij elkaar te brengen.
Het aantal vacatures binnen het vakgebied supply chain management is in het tweede kwartaal met ruim 4 procent gestegen ten opzichte van het zelfde kwartaal een jaar geleden. Aandacht voor ketensamenwerking en efficiënte uitvoering zorgen voor de groei. Dat blijkt uit de arbeidsmarktanalyse van Yacht.
De boedel van de internationale banensite SimplyHired.com is in handen gevallen van Recruit Holdings, het Japanse bedrijf dat een paar jaar geleden ook banensite Indeed.com kocht.
Ongeveer een op acht Nederlanders heeft wel eens geld verdiend via digitale platformen waarmee betaalde diensten en/of producten worden aangeboden zoals Werkspot, Marktplaats, UurtjeOver of Amazon Mechanical Turk. Dat blijkt uit een recente enquête naar de omvang van de zogenaamde Platformeconomie in Europa.
Business Talent Network lanceert twee nieuwe sites met vacatures voor startup ondernemingen. Een site richt zich specifiek op startups in de regio Amsterdam.
Bedrijven kunnen nog zo creatief zijn, hun personeelsadvertenties zijn dat vaak niet. Het begint al met de advertentietekst, die vaak niet meer behelst dan een saaie opsomming van eisen waaraan een sollicitant moet voldoen. Sollicitanten krijgen over het algemeen weinig ruimte om iets van hun persoonlijkheid te laten zien. En daarnaast is het hele proces vaak een organisatorische worsteling, zeker wanneer er veel reacties binnen komen en meerdere mensen de brieven moeten lezen en beoordelen. Homerun biedt een oplossing. Oprichter Willem van Roosmalen in een interview met Fast Moving Targets.
Part-up, een online marktplaats voor teamwerk, heeft een investering opgehaald van ruim 650.000 euro. Opvallend is dat de twaalf (impact)investeerders geen aandeelhouder worden, maar lid van de nieuw opgerichte Part-up Coöperatie UA.
Patty McCord werkte veertien jaar voor Netflix. Ze was tot haar vertrek in 2012 in grote mate verantwoordelijk voor de cultuur van het bedrijf en de visie op (nieuw) personeel. Door velen wordt gezegd dat die visie de basis is voor hoe er tot op de dag van vandaag bij techbedrijven in Silicon Valley wordt gewerkt.
Het cv verliest relevantie. Steeds meer bedrijven toetsen potentiële medewerkers op basis van hun gedrag. Met name gamification is populair. Wordt dit de nieuwe norm?
Hoe belangrijk is vakkennis voor een succesvolle commerciële organisatie? Afgelopen week waren we via social media allemaal getuige van de wat onhandige uitspraak van de persvoorlichter van Capgemini. ‘Als je jezelf leuk kunt opmaken en je kunt jezelf leuk stylen, dan kun je ook een gave website maken.’ ging viral en zowel mensen als merken haakten massaal in.
Ze stapte in 2015 op als hoofdredacteur van vrouwenblad Viva (Sanoma) om voor zichzelf te beginnen. Met techplatform Techionista wil Vivianne Bendermacher vrouwen ‘empoweren.’ “Ik miste de wereld van techniek enorm”, vertelt ze op 7 Ditches. “Ik ben gewoon begonnen met Techionista, dingen gaan testen en uitbouwen. Nu is het een community waar vrouwen kunnen worden opgeleid.”
Monsterboard heeft voor een onbekend bedrag branchegenoot Jobr overgenomen. Dat bedrijf heeft een Tinder-achtige app ontwikkeld voor werkzoekenden.
Marketeers moeten ook de traditionele kanalen kennen. Dat stelt Ben Holewijn, Headhunter van Newpeople: “Als je als digitale marketeer in staat bent verder te denken dan je eigen digitale kanaal, dan kun je heel veel waarde toevoegen. Daar ligt nog wel een uitdaging voor veel digitale marketeers.”
Het Amsterdamse Recruitz.io noemt zich het eerste data-gedreven platform waar programmatic advertising (automatische inkoop van online advertenties), kunstmatige intelligentie en een verscheidenheid aan (sociale) online media kanalen worden gecombineerd om advertenties voor vacatures te optimaliseren.