Nieuwe vacaturesites voor startups
Business Talent Network lanceert twee nieuwe sites met vacatures voor startup ondernemingen. Een site richt zich specifiek op startups in de regio Amsterdam.
Business Talent Network lanceert twee nieuwe sites met vacatures voor startup ondernemingen. Een site richt zich specifiek op startups in de regio Amsterdam.
Bedrijven kunnen nog zo creatief zijn, hun personeelsadvertenties zijn dat vaak niet. Het begint al met de advertentietekst, die vaak niet meer behelst dan een saaie opsomming van eisen waaraan een sollicitant moet voldoen. Sollicitanten krijgen over het algemeen weinig ruimte om iets van hun persoonlijkheid te laten zien. En daarnaast is het hele proces vaak een organisatorische worsteling, zeker wanneer er veel reacties binnen komen en meerdere mensen de brieven moeten lezen en beoordelen. Homerun biedt een oplossing. Oprichter Willem van Roosmalen in een interview met Fast Moving Targets.
Part-up, een online marktplaats voor teamwerk, heeft een investering opgehaald van ruim 650.000 euro. Opvallend is dat de twaalf (impact)investeerders geen aandeelhouder worden, maar lid van de nieuw opgerichte Part-up Coöperatie UA.
Patty McCord werkte veertien jaar voor Netflix. Ze was tot haar vertrek in 2012 in grote mate verantwoordelijk voor de cultuur van het bedrijf en de visie op (nieuw) personeel. Door velen wordt gezegd dat die visie de basis is voor hoe er tot op de dag van vandaag bij techbedrijven in Silicon Valley wordt gewerkt.
Het cv verliest relevantie. Steeds meer bedrijven toetsen potentiële medewerkers op basis van hun gedrag. Met name gamification is populair. Wordt dit de nieuwe norm?
Hoe belangrijk is vakkennis voor een succesvolle commerciële organisatie? Afgelopen week waren we via social media allemaal getuige van de wat onhandige uitspraak van de persvoorlichter van Capgemini. ‘Als je jezelf leuk kunt opmaken en je kunt jezelf leuk stylen, dan kun je ook een gave website maken.’ ging viral en zowel mensen als merken haakten massaal in.
Ze stapte in 2015 op als hoofdredacteur van vrouwenblad Viva (Sanoma) om voor zichzelf te beginnen. Met techplatform Techionista wil Vivianne Bendermacher vrouwen ‘empoweren.’ “Ik miste de wereld van techniek enorm”, vertelt ze op 7 Ditches. “Ik ben gewoon begonnen met Techionista, dingen gaan testen en uitbouwen. Nu is het een community waar vrouwen kunnen worden opgeleid.”
Monsterboard heeft voor een onbekend bedrag branchegenoot Jobr overgenomen. Dat bedrijf heeft een Tinder-achtige app ontwikkeld voor werkzoekenden.
Marketeers moeten ook de traditionele kanalen kennen. Dat stelt Ben Holewijn, Headhunter van Newpeople: “Als je als digitale marketeer in staat bent verder te denken dan je eigen digitale kanaal, dan kun je heel veel waarde toevoegen. Daar ligt nog wel een uitdaging voor veel digitale marketeers.”
Het Amsterdamse Recruitz.io noemt zich het eerste data-gedreven platform waar programmatic advertising (automatische inkoop van online advertenties), kunstmatige intelligentie en een verscheidenheid aan (sociale) online media kanalen worden gecombineerd om advertenties voor vacatures te optimaliseren.
Het VUB Career Center van de Vrije Universiteit Brussel heeft een volledig vernieuwde banensite gelanceerd.
Het aantal werkzoekenden dat sociale media inzet tijdens de zoektocht naar een nieuwe baan blijft groeien. Dat blijkt uit het jaarlijkse kandidatenonderzoek van HR-dienstverlener Unique in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction onder 1.161 werkzoekenden.
Het bemiddelingsnetwerk voor freelancers Jellow ontvangt een investering van 500.000 euro van de Noord-Nederlandse investeerder NOM.
Dat de wereld in rap tempo digitaliseert, werd de centrale bank van Bangladesh een paar weken geleden meer dan duidelijk toen er plots een slordige 87 miljoen dollar uit de boeken was verdwenen. Wat bleek, hackers hadden op geraffineerde wijze de tweedehands routertjes (van nog geen tientje per stuk) omzeild en hun slag geslagen. Gelukkig voor de bank wekte een slordige typefout alsnog achterdocht, en kon de uiteindelijke schade – ongeveer een miljard dollar – worden beperkt.
Waarom draait recruitment om het individu terwijl bedrijven denken in teams? Zeker de grote techbedrijven plukken de ene na de andere persoon weg bij andere organisaties. De hoop is dat daarmee die perfecte teamsamenstelling ontstaat. Kan dat niet anders? Startup Stripe denkt van wel en introduceert ‘bring your own team’.