More stories

Coolblue opent nieuwe winkel in Münster

Vandaag heeft Coolblue een nieuwe winkel geopend in het centrum van Münster. Aan de Stubengasse 11-13 kunnen klanten vanaf nu een breed aanbod aan elektronica en huishoudelijke apparaten uitproberen en kopen op 1500 vierkante meter.

Retail
Premium

JYSK: meer winkels én digitale investeringen

De Scandinavische woonwinkelketen JYSK investeert minimaal 2 miljard Deense kronen (268 miljoen euro) in IT-oplossingen en digitale platforms.

Retail

Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

We willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit.

Data

De Bijenkorf breidt retailmedia uit

De Bijenkorf breidt zijn digitale portfolio marketing- en retailmedia uit met contactpunten in het fysieke domein van de winkels.

Marketing

‘Generatieverschillen herdefiniëren e-commerce in Europa’

De Europese retailmarkt staat aan de vooravond van een ingrijpende transformatie, gedreven door een complexe mix van economische dynamiek, geografische en generationale verschuivingen.

Retail

Shell geeft volledige retail media aan RetailMedia.One

Shell Nederland heeft zijn retail media-activiteiten volledig in handen gegeven van RetailMedia.One en kondigt tegelijkertijd een forse uitbreiding aan van het digitale netwerk naar meer dan 1.000 schermen begin 2026.

Retailmedia
Premium

ING: Online kanaal wordt nog belangrijker voor retail

Online verkopen maken circa 20 procent van de totale retail omzet uit, waar dit in 2019 nog 12 procent was. Dit gaat ten koste van zowel de fysieke food als non-food verkopen. Naar verwachting vindt er de komende jaren een verdere verschuiving plaats van fysiek naar het online verkoopkanaal. Niet alleen omdat consumenten het gemak van online winkelen blijven waarderen, maar ook vanwege het uitgebreidere assortiment dat online biedt, zegt ING Research.

Retail

Shopify breidt internationale fulfillmentdienst uit

Shopify breidt zijn netwerk van logistieke en fulfillmentpartners internationaal uit. Op de groeiende lijst staan onder meer DHL, Flexport, UPS en FedEx.

E-commerce

Online omzet met 5,6 procent gestegen in tweede kwartaal

In het tweede kwartaal van 2025 nam de online omzet van detailhandelaren toe met 5,6 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Bij winkels die uitsluitend online verkopen groeide de omzet met 9,6 procent. Bij multichannelers, detaillisten die hun producten zowel online aanbieden als via een fysieke winkel, bleef de omzet met een ontwikkeling van 0,1 procent nagenoeg gelijk.

E-commerce

[Column] ‘Super facilitators’ faciliteren marketingleiderschap

Stanford-psycholoog Jamil Zaki omschreef deze maand een type collega dat we allemaal kennen, maar zelden een naam geven: de ‘super facilitator’.

Strategy

TikTok met Fiege in e-commercefulfillment

TikTok wil logistieke oplossingen bieden aan Duitse retailers en is hiervoor een samenwerking aangegaan met logistiek dienstverlener Fiege.

E-commerce

Duitse retailers: 7% reclamebudget naar influencers

Retailbedrijven in Duitsland die met influencers werken, gebruiken gemiddeld 7 procent van hun reclamebudget voor dit doel.

Marketing

MediaMarkt-jager JD.com: omzet +22%, winst halveert

Het Chinese JD.com zag de omzet in het tweede kwartaal met 22 procent stijgen tot 50 miljard dollar. Internationale cijfers rapporteert de beoogde koper van MediaMarkt niet, al verklapt het wel hoe zijn internationale infrastructuur eruit ziet.

E-commerce

Sterke online groei MediaMarkt, kwart omzet is digitaal

De online verkopen van MediaMarkt en Saturn stegen afgelopen kwartaal met 12 procent naar 1,1 miljard euro. Daarmee is een kwart van de 4,8 miljard omzet afkomstig van web en app.

Retail

Een juridische bom onder Google Tag Manager (en wat dit voor jou betekent)

Gebruik je de Google Tag Manager-implementatie? Dan deel je waarschijnlijk persoonsgegevens met de VS. Als dat niet noodzakelijk is, is het illegaal.

Privacy