More stories

Advertentiefraude met malafide apps: wat eraan te doen is

Advertentiefraude met malafide apps is een aanzienlijk probleem. Waarom lagen bureaus en adverteerders te slapen? En wat is eraan te doen?

Online advertising

Winkels veranderen in alles-in-één hubs voor klanten

De winkel is allang niet meer alleen een plek om iets te kopen. Voorraadbeheer, online orders verwerken, persoonlijk advies geven […]

Fulfillment

Wat werkt? Acht krachtige CTA-voorbeelden

Nu de spanningsboog van consumenten korter en korter wordt is het essentieel om de aandacht vast te houden. Een Call-to-Action speelt daar een rol in.

Web-design
Premium

Kaufland Marketplace naar Frankrijk en Italië

Kaufland breidt zijn marketplace uit naar Frankrijk en Italië en bereikt daardoor tegen de 140 miljoen Europese online consumenten. De Duitsers positioneren hun dienst als lokaal alternatief voor Amazon en eBay.

E-commerce

Hoe gedegen softwareonderzoek je veel leed kan besparen

Iedere organisatie komt eens op het punt dat bestaande software voor je administratie, planning etc. niet langer voldoet aan de huidige situatie en visie. De keuzes die hieruit volgen kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor de efficiëntie, groei en concurrentiepositie in de (nabije) toekomst. Er zijn een aantal factoren die een belangrijke rol spelen in dit beslissingsproces en ervoor zorgen dat software het verschil maakt voor jouw organisatie.

Tech

[Podcast] Doorzetters met William Brand: ‘Ik ging ’s nachts hardlopen, mijn wereld stortte in’

In oktober 2008 zat William Brand, medeoprichter van het designatelier Brand van Egmond, op het hoogtepunt van zijn carrière. En toen kwam Lehman Brothers.

Creative

Leiderschap in het AI-tijdperk: minder controle, meer faciliteren

Steeds meer CEO’s verwachten in toenemende mate dat AI-medewerkers op de werkvloer zal vervangen, volgens een recente CEO-enquête van ING.

Artificial Intelligence

Hyperpersonalisatie en de impact van AI op de moderne retail

Nu de verwachtingen van consumenten ten aanzien van personalisatie toenemen, zijn AI en hyperpersonalisatie belangrijk geworden voor moderne retail. 

Retailmedia

Ook voor kleinere retailers: de democratisering van retailmedia

Retailmedia is niet langer voorbehouden aan grote retailers. Dankzij nieuwe technologieën en gestandaardiseerde oplossingen doen kleinere retailers ook mee.

Retailmedia

Mensgericht werken in het AI-tijdperk is geen optie maar noodzaak: de ‘best practices’

Succesvolle inzet van AI vereist leiderschap, besluitvorming en een cultuur waarin mens en AI samenwerken.

Artificial Intelligence

IKEA voegt in-door navigatie toe aan app

Dwalend zoeken naar een product in een IKEA-filiaal is binnenkort voorbij. Het bedrijf voegt over enkele maanden in-door navigatie toen aan zijn app.

E-commerce

Aan de slag met online platformen: build, belong of buy?

Ondernemers die een online platform willen starten, kunnen kiezen uit drie strategieën: een eigen platform bouwen (build), aansluiten bij een bestaand platform (belong) of bestaande software gebruiken (buy). De juiste keuze hangt af van factoren zoals onderscheidend vermogen, snelheid en flexibiliteit.

Strategy

Friends of Search 2025: eind van de AI-hype en naar ‘user-first’-strategieën

Op 13 maart vond Friends of Search plaats. Het evenement bracht opnieuw professionals samen om strategieën en ontwikkelingen rond SEO en SEA te verkennen.

Search

Vijf manieren om als marketeer succes te boeken met ‘gamification’

Gamification is veel meer dan alleen maar videospelletjes. Met een beetje creativiteit kan het een krachtig instrument voor marketeers zijn.

Customer Engagement

[Case] Van ‘awareness’ tot aankoopintentie bij Miele: waarom de hele funnel ertoe doet

Digitale marketingcampagnes worden vaak beoordeeld op basis van klikken en conversies. Dit doet echter geen recht aan de volledige impact van een campagne.

Campagnes