More stories

Amazon sluit diverse Amazon Go winkels

Amazon gaat acht Amerikaanse Amazon Go-winkels sluiten. Deze chique kassaloze winkels werden aanvankelijk getest door Amazon-medewerkers in 2016 en geopend voor het publiek in 2018.

Retail

Analyse: kalverliefde tussen supers en maaltijdbezorgers – JET en Uber Eats willen meer

Albert Heijn, Plus, Marqt, Spar en Hoogvliet zijn allemaal te vinden op Thuisbezorgd.nl, met een beperkt aantal van hun vestigingen. Bij Uber Eats zijn in ons land boodschappen van Marqt, Spar en nota bene Flink te bestellen. Het lijkt vooralsnog te gaan om experimenten, maar een blik op het buitenland leert dat het daar niet bij hoeft te blijven. Wat zien supermarkten en maaltijdenplatforms in elkaar?

e-commerce

Workshop: effectiever aan de slag met Digital out of Home

Digital out of Home (DOOH) rukt steeds verder op en de mogelijkheden groeien. Zelfs Google is inmiddels aan boord. Hoe zet je het effectiever in?

Digital Transformation

Primark rolt Click & Collect internationaal uit

Aan e-commerce wil retailketen Primark echt niet doen, maar click & collect klinkt dan wel interessant. Het Engelse concern rolt dit concept uit naar andere landen.

e-commerce

Forse daling online omzet in januari

De online omzet was in januari 10,9 procent lager dan in januari 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 2,7 procent minder omgezet.

e-commerce

Slechte recensies voor hogere conversie: de positieve impact van negatieve beoordelingen

Consument zijn niet gek: bij alleen maar juichende recensies online worden ze achterdochtig. Daarom zijn negatieve beoordelingen niet per se slecht.

Web performance

Waarom CX-beslissers juist in deze economie in uitstekende klantenservice investeren

In economisch uitdagende tijden is een goede klantenservice extra belangrijk. Hoe kijken CX-beslissers tegen dit onderwerp aan en wat verwachten ze?

Customer Experience

Bestseller selecteert Nedap voor uitrol van RFID bij Vero Moda

Nedap is door Bestseller geselecteerd voor de uitrol van het Nedap iD Cloud-platform naar haar Vero Moda-winkels. Bestseller heeft de implementatie van iD Cloud in 380 winkels in januari 2023 voltooid.

Retail

Deze sprekers zijn toegevoegd aan Emerce Retail

Consumenten staan steeds meer ervoor open om duurzaam te consumeren. Met name Gen-Z en millennials willen minder kopen en meer beleven. Wat zijn de circulaire verdienmodellen die jouw bedrijf of merk toekomstproof maken? Je hoort het eind maart op Emerce Retail in Maarssen.

e-commerce

Coolblue vangt prestigieuze Duitse retailprijs

Retailinstituut EHI en Messe Düsseldorf lauweren Coolblue om zijn innovatieve retailconcept. De winkel wint een EuroShop RetailDesign Award, een internationale prijs.

Retail

‘Amazoogle’ is de toekomst: waarom je niet meer kiest tussen Google óf Amazon

Voor veel e-commercebedrijven is Google hét uitgangspunt. Het lukt vaak niet óók Amazon Marketplace te gebruiken. Terwijl beide inzetten juist krachtig is. 

Marketplaces

Online omzet in vierde kwartaal licht gedaald

In het vierde kwartaal van 2022 nam de online omzet van detailhandelaren af met 1 procent, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. De omzet van winkels die zowel online als in fysieke winkels verkopen (multi-channelers) was ongeveer gelijk. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe kwartaalcijfers over de detailhandel.

Retail

Recommerce: de hobbels en kansen van circulaire verkoopmodellen

Steeds meer retailers en merken zijn bezig met het verhandelen van gebruikte producten, ofwel recommerce. Van Zalando tot Decathlon en van Ikea tot Rolex. Wat zijn de motivaties, de kansen en de uitdagingen? Kan het uit? En welke kant gaat het op? “De vraag of klanten iets te verkopen hebben, wordt standaard in elke customer journey.”

e-commerce

Waarom merkwaarde creëren steeds belangrijker wordt

Performance marketing  is populair: heldere doelen en meetbare resultaten. Maar nu mensen in vijf klikken iets kunnen kopen is merkwaarde extra belangrijk.

Strategy

‘Retailambities Amazon blijven’

Amazon mag dan 18.000 mensen hebben ontslagen, het bedrijf wil zijn plannen voor de uitbreiding van zijn fysieke winkels nog steeds uitvoeren. Dat vertelt CEO Andy Jassy aan de Financial Times.

e-commerce