More stories

(ECL!) Decathlon: Buyback-programma kansrijk, maar conversie (5%) blijft uitdaging

Decathlon zet steeds sterker in op wederverkoop van spullen die klanten inleveren. De potentie is groot, maar de uitdagingen zijn dat evengoed, blijkt uit een sessie op E-commerce Live!

E-commerce

Slimmer bieden in een geautomatiseerde wereld

Automatiseringen bij Google en Meta zorgen ervoor dat campagnes grotendeels door algoritmes worden aangestuurd op een tCPA- of een tROAS-biedstrategie. Hoe verbeter je de biedstrategie?

Online advertising

Wouter Kolk op E-Commerce Live: ‘Winkelbeleving loopt achter op online’

De klantbeleving in fysieke winkels loopt achter op online. Waar apps en sites een warm bad zijn, moeten de fysieke retail nog een slag slaan. Dat zegt Wouter Kolk, ex-topman van Ahold.

E-commerce

Onderzoek Online Foodretail: inzicht in markt en groeipotentieel

In navolging van vorig jaar geven Emerce en data & insightsbedrijf Hiiper inzicht in verschillende segmenten van Nederlandse online foodretail. Uit het rapport blijken onder andere lokale groeikansen voor maaltijdbezorging, pure players en maaltijdpakketbezorging.

Food

Emerce Rapport Online Foodretail 2025

Het Nederlandse landschap van online foodretail verandert voortdurend. Reden voor Emerce en data & insightsbedrijf Hiiper (dat dagelijks inzicht heeft […]

Food

Eerste showroom met AI-verkoper

In Gouda heeft Plafondhogedeur.nl de eerste onbemande showroom van Nederland geopend waar een AI-verkoper je helpt met je aankoop. In de winkel sta je oog in oog met Joost: een digitale deurenspecialist die je alles vertelt over plafondhoge deuren, van stijl en afmetingen tot bestelling.

Artificial Intelligence

AI en privacy: datagebruik volgens de AI Act en de AVG

Werk je als marketeer met AI, dan krijg je te maken met de nieuwe AI Act en de vertrouwde AVG. Ze beschermen, ieder op hun eigen manier.

Artificial Intelligence

Emerce TV: ‘CPC’s door het dak, Chinezen moeten nog komen’

“Je moét klantdata gaan verzamelen, anders krijg je het erg moeilijk.” Webwinkels kunnen niet meer volstaan met reclame inkopen voor verkeer naar hun shops, aldus e-commercekenner Aron Lewis.

E-commerce

[Column] Wat mag? Wat moet? En wat hoort?

Drie juristen van advocatenkantoor Slaughter and May stelden recent dat 2025 een beslissend jaar wordt voor marketing compliance. Wat is de rol van ethiek?

Legal

Digital commerce: trends en uitdagingen

Retail

SXSW 2025 laat zien dat contextuele intelligentie volwassen wordt

Hoewel het stof inmiddels is neergedaald in Austin, Texas, blijven de signalen van South by Southwest ook na maart 2025 doorklinken.

SxSW

We houden niet van advertenties, maar wel van merken die aandacht verdienen

Bedrijven pompen meer dan 1 biljoen dollar in advertenties. In Nederland alleen al ruim 6 miljard euro. Waarvoor? Voor drie seconden zichtbaarheid of een halve klik.

Community Management

Autoweek: de onderwerpen waar lezers écht op aanslaan

Een oude stelregel op Autoweek.nl is: ‘hoe meer blik, hoe meer klik’. Maar op welke inhoudelijke onderwerpen slaat het publiek écht aan volgens de data?

Contentmarketing

Nieuwe baas voor MediaMarkt Benelux

Faruk Kocabas is per 1 juni 2025 de nieuwe General Managing Director van MediaMarkt Benelux. Hij volgt Remko Rijnders op die gestart is als CFO van Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt.

E-commerce

Hoe AI de kern van bedrijfsvoering verandert

AI is meer dan een nieuwe technologie: het is een nieuwe manier van denken. Bedrijven die dit omarmen, bouwen efficiëntere én mensgerichtere organisaties.

Artificial Intelligence