More stories

Met omnichannel klantenservice van vraag naar dialoog

De lockdowns zorgen voor extra drukte bij de klantenservice. Een omnichannel platform kan zorgen voor een beter beeld van de klant.

Customer Service

Hoe corona het retour-gedrag van consumenten veranderde

Online shopping groeide sterk in 2020, dus ook het aantal retourzendingen. Het retour-percentage daalde echter. Drie oorzaken.

Sustainability

Hoe overleef je online als merk of lokale retailer?

Het retaillandschap is drastisch veranderd en door corona is er nog meer urgentie voor retailers om online aanwezig te zijn. Maar ja, hoe?

e-commerce

Onderzoek: boodschappen doen wordt nooit meer hetzelfde

Veel traditionele supermarktgangers maakten door corona voor het eerst kennis met online boodschappen. Feiten en cijfers over (online) boodschappen doen in Nederland.  

Coronacrisis

Hoe zet je livestreams in bij online verkoop? – Inspiratie uit China

China is koploper als het gaat om het inzetten van livestreams bij online verkoop. Wat zijn de belangrijkste lessen tot nu toe?

Customer Experience

De belangrijkste lessons learned over verkoop via marktplaatsen

Wat komt er kijken bij het verkopen via marketplaces, en waar moet je rekening mee houden? De paneldiscussie gaat in op deze vragen.

e-commerce

Belgische retail: Winkelen op afspraak is een ramp

Winkelen op afspraak zorgt voor een dramatische situatie in de Belgische winkelstraten. Uit een rondvraag van handelsorganisatie Comeos blijkt dat de winkels die getroffen zijn door de nieuwe maatregelen, afgelopen zaterdag gemiddeld 60 tot 85 procent minder omzet hebben gerealiseerd.

Coronacrisis

Waarom het tijd is voor een nieuw attributie paradigma

De cookie apocalyps gaat een flinke impact hebben op e-business. Het is tijd om fundamenteel anders na te gaan denken over conversie-attributie.

Online marketing

Weer topmaand voor online retail

Ook in februari was de online omzet volgens het CBS weer ongekend hoog: 103,7 procent meer dan in dezelfde maand een jaar eerder.

e-commerce

Europees crossborder e-commerce: 146 miljard in 2020

Internationaal werkende omnichannel retailers en webwinkels realiseerden vorig jaar een gezamenlijke crossborder omzet van 146 miljard euro. IKEA staat bovenaan.

Cross Border

Hoe Covid-19 de groei van e-commerce in een klap met 10 jaar heeft versneld

Covid-19 bleek een tijdmachine voor e-commerce. In minder dan een jaar tijd versnelde de groei met zo’n tien jaar.

Coronacrisis

Hoe ga je aan de slag met influencer marketing?

Wil je influencer marketing inzetten, maar weet je niet hoe te beginnen? Ontdek hoe je in vijf stappen aan de slag kunt met influencer marketing. 

Social

Audience-Based planning zet klantbeleving centraal in merkcommunicatie

Bij audience-based planning staat de klantbeleving centraal. Hoe kun je een dergelijke campagne opzetten en welke informatie is daarvoor nodig?

Customer Experience

Zo pak je als seller juist de SEO-kansen die marketplaces bieden

Op steeds meer producten domineren marketplaces met hun domeinautoriteit de zoekmachines. Bedreigend voor resellers, maar voor SEO biedt het juist kansen. 

SEO

Internationaliseren voor beginners: make or break

Nederland is een kleine markt, dus internationalisering is key. Toch slaagt nog geen half procent van de pogingen. Hoe vergroot je je kans op succes?

Cross Border