More stories

AI en contentcreatie: transparantie en aansprakelijkheid bij reclame op sociale media

Creators en marketeers experimenteren steeds vaker met AI-tools. Maar hoe transparant moet je zijn over AI-inzet? En wie is aansprakelijk als het misgaat?

Artificial Intelligence

Re:publica25 over AI, creativiteit en controle: wie vertelt het verhaal van morgen?

Vier creatieve geesten over hoe de media van de toekomst eruit komen te zien en welke rol AI, creativiteit en controle daarbij spelen.

Creative

Honderden dynamische advertenties in één Meta-campagne en tóch relevant blijven

Met Dynamic Creative Optimization kun je met één template automatisch teintallen unieke advertenties generen

Online advertising

Onderzoek: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie

De inzet van kunstmatige intelligentie in marketing groeit snel. Waar vorig jaar 48 procent van de organisaties AI toepaste, is dat inmiddels 62 procent.

Marketing automation

[Podcast] Doorzetters met José van Dalen: ‘Mijn vader overleed en een week later nam ik ontslag’

Op de dag van de uitvaart van haar vader besloot José van Dalen: ik stap uit loondienst. Hoe José van Dalen na haar dieptepunt een miljoenenbedrijf bouwde.

Strategy

Amac opent nieuwe Tilburgse winkel in bijzonder pand

n overgroots meerderheid willen de luisteraars meer weten over de Koningin en Regeering. “ Meer nieuws over de Koninklijke Familie, hoe de Kinderen opgroeien, anders vervreemdt het volk van hen.” Ook meer mededelingen over regeringshandelingen. Een schrijft: “het is als in Holland, je weet nooit, wat de regering doet.” Steeds weer de stem van H.M. de Kóningin te hooren is niet alleen In het

Daarnaast vraagt een verrassend groot aantal inzenders naar persoonlijk spreken door de ministers: vooral ook, om hen over hun werkzaamheden te horen. Wat er nu na den oorlog gebeuren? D mensen die ik spreek, zien de toekomst donker in. Kan men ze niet wat hoop geven? Kan men ons niet een riem onder het hart steken

Apple-specialist Amac heeft op donderdag 17 juli een nieuwe winkel geopend in Tilburg. Het filiaal is gevestigd in het bijzondere pand op de kop van de Frederikstraat en het Pieter Vreedeplein in het centrum van de Brabantse stad. De winkel is met een oppervlakte van 200 vierkante meter ruim twee keer zo groot als de vorige vestiging aan de Heuvelstraat.

Apple-specialist Amac heeft op donderdag 17 juli een nieuwe winkel geopend in Tilburg. Het pand op de kop van de Frederikstraat en het Pieter Vreedeplein kenmerkt zich door de grote ronde pui. Klik op de foto om het rechtenvrije beeld in hoge resolutie te downloaden.

Amac is sinds 2010 gevestigd in Tilburg. Volgens managing director Roelof de Rijk groeide de winkel uit zijn jasje. “Mede door de grote toeloop en het al maar groter wordende Apple-assortiment wilden we graag verhuizen. De gemeente Tilburg is al een paar jaar bezig het gebied rond het Pieter Vreedeplein aantrekkelijker te maken voor winkeliers en consumenten. Toen het pand aan de Frederikstraat 1 vrijkwam was het duidelijk dat we ons hier wilden vestigen. Het gebouw heeft een aantrekkelijke vorm door de grote ronde pui. De pui zorgt ook voor extra lichtinval, wat de winkel een mooie aanblik geeft.”

De Amac-winkel in Tilburg is de vijfde in Nederland met het label Apple Premium Partner (APP). In het nieuwe winkelconcept staan de Apple-producten en bijbehorende accessoires voor iPhone, iPad, MacBook en Apple Watch direct naast de producttafels. Daarnaast is het filiaal in de ‘Kruikenstad’ een van de vijf Amac-winkels zonder toonbank met kassa.

Omdat de winkel vlak voor de start van de Tilburgse Kermis opent, worden de feestelijkheden uitgesteld tot eind augustus. “Onze Brabantse klanten genieten eerst van de kermis en gaan daarna waarschijnlijk op vakantie”, aldus De Rijk. “Daarom vindt de feestelijke opening op 30 augustus plaats, maar de winkel is nu al geopend voor publiek.”

Retail
Premium

Nieuw, groot netwerk retailmedia door overname

RAP Media, specialist in instore digital signage, neemt de Octocast-software en contracten over van branchegenoot UW-s. Hierdoor ontstaat een netwerk van bijna vierduizend schermen in food- en non-foodretail.

Retailmedia

De vier beste AI app- en websitebuilders van dit moment

Sinds de snelle opmars van kunstmatige intelligentie zijn er steeds meer AI-tools zijn voor het bouwen van apps en web-based diensten.

Web-design

[Podcast Shaping the Future] AI in marketing: van praten naar doen

Kunstmatige intelligentie. Iedereen heeft het erover, maar wie doet er écht slimme dingen mee?

Artificial Intelligence

Coolblue opent nieuwe winkel in Hamburg

Vandaag heeft Coolblue haar eerste winkel in Noord-Duitsland geopend, in het centrum van Hamburg. Vanaf nu kunnen klanten aan de Gänsemarkt 45 een breed aanbod aan elektronica en huishoudelijke apparaten uitproberen en kopen op 1.500 vierkante meter. Ze profiteren daarnaast van deskundig advies en extra services, zoals het snel afhalen van online bestellingen in de winkel.

Retail

[Podcast] Doorzetters met Remy Gieling: ‘Met de overwaarde van mijn huis kocht ik AI.nl’

Remy Gieling zette alles op het spel voor de domeinnaam AI.nl en werd precies op tijd beloond. Zijn kijk op wat er in Nederland ontbreekt.

Artificial Intelligence
Premium

De oprichters van Cameranu dragen het stokje over aan nieuwe directie

Cameranu-oprichters Wilco de Vries en Johan van Slooten hebben per 1 juli 2025 de dagelijkse leiding van het bedrijf officieel overgedragen. De directie wordt vanaf heden gevormd door Ricardo van den Burg, die de rol van CEO op zich neemt, en Daniel Huizenga, die aanblijft als CFO.

Retail

De ‘compliance’-paradox: waarom ‘compliance’ IT-bedrijven juist helpt bij freelance-inzet

53 procent van de Nederlandse bedrijven werkt niet of nauwelijks met freelancers, vooral door onzekerheid rondom de Wet DBA. Die onzekerheid is onnodig.

Recruitment

Het probleem van klassieke chatbots te lijf met AI-‘agents’

Nederlandse consumenten verwachten snelheid en kwaliteit van online klantenservice. Toch blijkt dat 61 procent het contact met AI-chatbots vermijdt.

Customer Service
Premium

Duits e-commerce H1 groeit, AI wordt houvast consument

De groei van de Duitse e-commercesector houdt aan. De totale omzet uit online verkoop van goederen steeg in de eerste zes maanden met 3,5 procent tot 39,84 miljard euro.

E-commerce