More stories

Retail media: cruciaal voor merken en retailers

Retail media wordt een cruciaal onderdeel van advertentiestrategieën. Voor merken om zichtbaar te blijven en voor retailers vanwege de extra inkomsten. 

Online advertising

Nieuwe investering voor Packaly

Technologiebedrijf Packaly, dat winkels met snelle bezorgingen helpt, heeft nieuwe groeigeld opgehaald. Dat wordt gebruikt om het team te verdubbelen en in meer Nederlandse steden te kunnen starten.

Venture

Tips voor het verhogen van je organische vindbaarheid op Amazon

Amazon wordt in Nederland steeds groter. Hoe optimaliseer je je content voor Amazon en zorg je ervoor dat je producten goed vindbaar zijn?

SEO

Impact corona: 55-plusser ontdekt online shoppen en achteraf betalen

Online retailers hebben er sinds corona een nieuwe doelgroep bij: 55-plussers. Wat betekent dit voor winkeliers en hun communicatie?

Payment

Online omzet in november 55,5 procent hoger

De online omzet was in november 55,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder, zo meldt het CBS donderdag. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 43,9 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 72,2 procent.

e-commerce

Workshop: aan de slag met duurzamere e-commerce

Al die verpakkingen, bestelbusjes en retouren: kan dat niet wat duurzamer? Workshop helpt je op weg.

Sustainability

Apple winkels weer gedeeltelijk open

De Nederlandse Apple Stores zijn weer toegankelijk. Klanten kunnen er terecht voor reparaties, maar alleen op afspraak.

Retail

De belangrijkste trends in de betaalmarkt voor 2021

Het jaar 2020 heeft grote veranderingen in het consumentengedrag teweeggebracht en voor 2021 is de verwachting dat die trends nog versnellen.

Payment

Een les voor volgend jaar: Black Friday definitief uitgegroeid tot Black Week

De belangrijkste verkoopcijfers van de afgelopen Black Friday en de lessons learned voor 2021.

Customer Experience

Een langetermijnplan voor ondersteuning van je klantenservice

Met de groei van e-commerce, nemen ook de verwachtingen van consumenten toe. Tijd voor een langetermijnplan.

Customer Experience

Innovatieve instore technologie heeft potentie

Winkeliers kunnen meer klanten trekken met innovatieve instore technologie. Dat is de belangrijkste conclusie uit het onderzoek ‘Meer bezoekers naar mijn winkel’ van het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam.

Retail

Ook MediaMarkt start eigen bezorgdienst

Ook MediaMarkt is een eigen bezorgdienst begonnen om ervoor te zorgen dat bestellingen toch tijdig aan de deur worden bezorgd. […]

e-commerce

eRetailmedia: dichter bij het koopmoment kom je niet

eRetail Media een belangrijk onderwerp in 2021. Er is geen kanaal waar je als merk zo goed kan inspireren en ook nog eens zo extreem dicht op de koop zit. 

Online advertising

Samen houden we online payments veilig

Waar zouden we vandaag de dag zijn zonder onze digitale tools, die ons helpen verbonden te blijven nu we elkaar in niet persoonlijk kunnen ontmoeten, zoals we gewend waren? Deze technologie ontwikkelt zich snel en maakt ons leven in vele opzichten makkelijker.  

Payment

Hoe je meer rendement uit minder data haalt

Als bedrijf wil je zoveel mogelijk over je klant weten. Maar tracking- en testing tools zorgen vaak voor een tragere website. Hoe vind je hierin de juiste balans?

Data