More stories

Tussen monolithisch en composable: de gulden middenweg voor je IT-landschap

Steeds meer bedrijven organiseren hun IT-omgeving niet langer in één groot systeem. Maar alleen maar losse onderdelen is ook verre van ideaal.

Composable Commerce

[Podcast] Doorzetters met Frank Versteeg: ‘Ik zat een miljoen in de min’

Frank Versteeg redde zichzelf uit een financieel ravijn. En bouwde tegelijk een miljoenenmerk op. Zijn verhaal over de weg naar succes.

Start-ups

Baas Benelux wordt CFO van MediaMarkt-groep

Remko Rijnders wordt CFO van CECONOMY, de internationale retailgrpep waar MediaMarkt onderdeel van is.

E-commerce

Roelof de Rijk aangesteld als managing director van Amac

Roelof de Rijk is aangesteld als managing director van Apple-specialist Amac. De 58-jarige Culemborger neemt de dagelijkse leiding van het bedrijf over van oprichter Ed Bindels. De Rijk gaat zich focussen op verdere groei van zowel de fysieke winkels, de webshop als de zakelijke afdeling.

Retail

Generatieve AI in marketing: concrete toepassingen en voordelen

Generatieve AI helpt marketingteams met content, SEO en sociale media. Ontdek de voordelen en toepassingen in de praktijk.

Artificial Intelligence

Een hightech AI-tijdperk vraagt om ‘high touch’: pleidooi voor meer menselijke interactie

John Naisbitt gaf in de jaren tachtig al aan dat er bij meer highech meer behoefte komt aan high touch: ‘warme‘ menselijke interactie.

Customer Experience

Van experimenteren naar impact: de reis naar effectieve AI

Nu AI een strategische hulpmiddel wordt staan bedrijven voor een cruciale uitdaging: hoe bereik je schaalbare AI-projecten die bedrijfswaarde opleveren?

Digital Transformation

Niet AI, maar wendbaarheid bepaalt de winnaars van morgen

Technologie versnelt alles, maar zonder strategische focus leidt snelheid tot chaos. Het verschil tussen winnaars en achterblijvers is flexibiliteit.

Strategy

Van punten sparen naar persoonlijke beleving: vier loyalty-trends voor 2025

In de snelle digitalisering van klantinteractie verliezen veel organisaties uit het oog waar loyaliteit echt om draait. Natuurlijk blijven kortingen, punten en beloningen een rol spelen – maar loyaliteit gaat verder dan alleen incentives. De uitdaging ligt in het bieden van relevante, persoonlijke ervaringen op het juiste moment, via het juiste kanaal.

E-commerce

Verslag van Hero Conf 2025 Brighton: waarom SEA alleen niet meer volstaat

SEA is verschoven van handmatig en technisch naar geautomatiseerd, data-gestuurd en AI-gedreven. Dat verandert ook de rol van de SEA-marketeer.

SEO

CEO MediaMarkt wordt Duitse minister van Digitalisering

Karsten Wildberger wordt minister Digitalisering en Modernisering van Staat in het nieuwe kabinet van bondskanselier Friedrich Merz in Duitsland.

E-commerce

[Column] De illusie van de rationele consument

Onder marktonderzoekers is het een berucht fenomeen: mensen weten van zichzelf niet precies hóe ze consumeren. Of waarom. Onderzoek toont dat opnieuw aan.

Communicatie

Metachannel-marketing: een gids voor de toekomst

Metachannel-marketing is de evolutionaire stap voorbij omnichannel-marketing en staat klaar om met AR, VR, en Internet-of-Things de fakkel over te nemen.

Digital Transformation

[Podcast] Doorzetters met Gerhard te Velde: ‘gevangen in mijn eigen succes’

Gerhard te Velde had alles waar hij als ondernemer van had gedroomd. Toch stond hij op een ochtend op en besefte: dit is het niet meer.

Strategy

BrightonSEO 2025: AI-wantrouwen en het belang van een goede gebruikerservaring

Een verslag van BrightonSEO 2025 met speciale aandacht voor AI-wantrouwen, toegankelijkheid van websites en alt-teksten.

SEO