Onderzoek: Nederlandse bedrijven onvoldoende voorbereid op de Europese AI-wet
Met de EU-AI Act staan we aan het begin van de regulering van kunstmatige intelligentie binnen de Europese Unie. Maar organisaties pakken dit nog slecht op.
Met de EU-AI Act staan we aan het begin van de regulering van kunstmatige intelligentie binnen de Europese Unie. Maar organisaties pakken dit nog slecht op.
Als consument wil je tijdens het winkelen en doen van je aankopen maar twee dingen: gemak en eenvoud. Of het […]
Als retailer kun je je onderscheiden door een goede klantenservice ervaring. Zelfs als je klantenservice in orde is kan deze […]
Duitse klanten van Mediamarkt en Saturn kunnen hun online bestellingen vanaf vandaag binnen 90 minuten laten thuisbezorgen met een Uber-taxi.
Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.
Decathlon verkocht in 2023 internationaal voor 2,7 miljard euro aan sportartikelen via zijn app en site.
Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.
Amazon ziet grotendeels af van plannen om klanten in zijn supermarkten te laten winkelen zonder langs een kassa te hoeven gaan. Het Amerikaanse bedrijf vertrouwt niet langer op de Just Walk Out-technologie bij de geplande opening van nieuwe winkels.
De nieuwe generatie browsers en zoekmachines is powered by AI. Dat vraagt om een radicaal nieuwe strategie, met focus op AI-assistenten in plaats van SEO.
Om AI op een verantwoorde manier te kunnen doen zijn richtlijnen nodig. In dit artikel zetten wij drie cruciale richtlijnen op een rij.
Online communities zijn het grote geheim achter de groei en het succes van veel bedrijven en social movements. Wat zijn […]
Van traditioneel bankieren naar een digital sales powerhouse. De verkoop van producten via de app moest omhoog, dus alle ballen […]
Kruidvat staat nu ook externe verkopers toe in de Sport-afdeling van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met zo’n vijfhonderd artikelen.
De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast zullen non-endemic adverteerders de markt vaker betreden (met producten of diensten die niet in het assortiment van de retailer zitten).
Op welke manier veranderen AI-toestellen als Rabbit R1 (het gebruik van) digitale media? En hoe kunnen we ons daarop voorbereiden?