More stories

Joost Kruytzer van BigCircle Ventures: ‘wat op de plank blijft liggen brengen wij tot leven’

Fundsup sprak met Joost Kruytzer van BigCircle Ventures: een venture builder die zich inzet voor technologische oplossingen voor klimaat en circulariteit.

Start-ups

Online retailbestedingen Q1 naar 9,3 miljard (+4%)

Nederlandse consumenten hebben in het eerste kwartaal 9,3 miljard euro online uitgegeven. In totaal gaf de Nederlander 1,2 miljard euro buiten de landsgrenzen uit, oftewel: dertien procent.

E-commerce

[Podcast] Doorzetters met Bas van der Veldt: ‘op een podium vertellen dat iemand er niet meer is’

Bas van der Veldt herinnert het zich scherp: de stilte in het theater, zevenhonderd mensen die hij moet vertellen dat een collega overleden is.

Strategy

AI en cookies: wat mag volgens de cookiebepaling?

Je werkt dagelijks met klantdata en trackingtechnologie: AI speelt hier een steeds grotere, vaak onzichtbare rol. Wat mag wel en wat niet?

Legal

CTV is het verschil tussen gezien worden en iets betekenen

Jarenlang klaagden marketeers over dalende aandacht: adblockers, wegzappers, scrollers. tot Connected TV (CTV) om de hoek kwam kijken.

Online advertising

Verder dan de stip op de horizon: verslag van DrupalJam 2025

De rust hangt in de vroege ochtend nog rondom de voormalige lijnolie- en mengvoederfabriek DeFabrique. Verslag van de eenentwintigste editie van DrupalJam.

Tech

Prompts, input en output: wie heeft de rechten?

AI kan geen auteur zijn en dus ook geen auteursrechten bezitten. Recente uitspraken zijn helder: geen menselijke oorsprong betekent geen auteursrecht. Wat betekent dat?

Legal

Signaalverlies van ‘third-party’ cookies beperken met CAPI’s en Google Consent Mode

Organisaties bereiden voor op het verdwijnen van ‘third-party’ cookies. We zijn nu in een overgangsfase. Cookies kampen met toenemend signaalverlies.

Web performance

(ECL!) Decathlon: Buyback-programma kansrijk, maar conversie (5%) blijft uitdaging

Decathlon zet steeds sterker in op wederverkoop van spullen die klanten inleveren. De potentie is groot, maar de uitdagingen zijn dat evengoed, blijkt uit een sessie op E-commerce Live!

E-commerce

Slimmer bieden in een geautomatiseerde wereld

Automatiseringen bij Google en Meta zorgen ervoor dat campagnes grotendeels door algoritmes worden aangestuurd op een tCPA- of een tROAS-biedstrategie. Hoe verbeter je de biedstrategie?

Online advertising

Wouter Kolk op E-Commerce Live: ‘Winkelbeleving loopt achter op online’

De klantbeleving in fysieke winkels loopt achter op online. Waar apps en sites een warm bad zijn, moeten de fysieke retail nog een slag slaan. Dat zegt Wouter Kolk, ex-topman van Ahold.

E-commerce

Onderzoek Online Foodretail: inzicht in markt en groeipotentieel

In navolging van vorig jaar geven Emerce en data & insightsbedrijf Hiiper inzicht in verschillende segmenten van Nederlandse online foodretail. Uit het rapport blijken onder andere lokale groeikansen voor maaltijdbezorging, pure players en maaltijdpakketbezorging.

Food

Emerce Rapport Online Foodretail 2025

Het Nederlandse landschap van online foodretail verandert voortdurend. Reden voor Emerce en data & insightsbedrijf Hiiper (dat dagelijks inzicht heeft […]

Food

Eerste showroom met AI-verkoper

In Gouda heeft Plafondhogedeur.nl de eerste onbemande showroom van Nederland geopend waar een AI-verkoper je helpt met je aankoop. In de winkel sta je oog in oog met Joost: een digitale deurenspecialist die je alles vertelt over plafondhoge deuren, van stijl en afmetingen tot bestelling.

Artificial Intelligence

AI en privacy: datagebruik volgens de AI Act en de AVG

Werk je als marketeer met AI, dan krijg je te maken met de nieuwe AI Act en de vertrouwde AVG. Ze beschermen, ieder op hun eigen manier.

Artificial Intelligence