More stories

Van punten sparen naar persoonlijke beleving: vier loyalty-trends voor 2025

In de snelle digitalisering van klantinteractie verliezen veel organisaties uit het oog waar loyaliteit echt om draait. Natuurlijk blijven kortingen, punten en beloningen een rol spelen – maar loyaliteit gaat verder dan alleen incentives. De uitdaging ligt in het bieden van relevante, persoonlijke ervaringen op het juiste moment, via het juiste kanaal.

E-commerce

Verslag van Hero Conf 2025 Brighton: waarom SEA alleen niet meer volstaat

SEA is verschoven van handmatig en technisch naar geautomatiseerd, data-gestuurd en AI-gedreven. Dat verandert ook de rol van de SEA-marketeer.

SEO

CEO MediaMarkt wordt Duitse minister van Digitalisering

Karsten Wildberger wordt minister Digitalisering en Modernisering van Staat in het nieuwe kabinet van bondskanselier Friedrich Merz in Duitsland.

E-commerce

[Column] De illusie van de rationele consument

Onder marktonderzoekers is het een berucht fenomeen: mensen weten van zichzelf niet precies hóe ze consumeren. Of waarom. Onderzoek toont dat opnieuw aan.

Communicatie

Metachannel-marketing: een gids voor de toekomst

Metachannel-marketing is de evolutionaire stap voorbij omnichannel-marketing en staat klaar om met AR, VR, en Internet-of-Things de fakkel over te nemen.

Digital Transformation

[Podcast] Doorzetters met Gerhard te Velde: ‘gevangen in mijn eigen succes’

Gerhard te Velde had alles waar hij als ondernemer van had gedroomd. Toch stond hij op een ochtend op en besefte: dit is het niet meer.

Strategy

BrightonSEO 2025: AI-wantrouwen en het belang van een goede gebruikerservaring

Een verslag van BrightonSEO 2025 met speciale aandacht voor AI-wantrouwen, toegankelijkheid van websites en alt-teksten.

SEO

Het vreemde freemium-model van Google Analytics 

De verschillen tussen de gratis en betaalde versies van Google Analytics: een vreemd model.

Analytics

Digitale vaardigheden: de vergeten kans voor bestuurders om werknemers te binden

Veel organisaties hebben geen succesvol beleid rondom digitale vaardigheden. En veel bestuurders zou zélf betere digitale vaardigheden willen hebben.

Digital Transformation

‘Feed’-management: de sleutel tot effectieve e-commerce-SEO (2/2)

Houd jij je bezig met e-commerce-SEO? Vergeet dan niet hoe belangrijk feed-management is, voor zowel Organic Shopping als voor discovery.

SEO

De ontwikkeling na AI: metachannel-marketing

Begrip van de achtergrond van een nieuw fenomeen is essentieel voordat je het gaat gebruiken. n dit artikel leg ik uit wat metachannel-marketing is.

Virtual reality

‘Feed’-management: de sleutel tot effectieve e-commerce-SEO (1/2)

Houd jij je bezig met e-commerce-SEO? Vergeet dan niet hoe belangrijk feed-management is, voor zowel Organic Shopping als voor discovery.

SEO

Nedap werkt voor HEMA aan RFID-uitrol

Nedap gaat voor HEMA de uitrol van het iD Cloud-platform verzorgen in alle ruim 740 winkels in onder andere Nederland, België en Frankrijk. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld in de app of op de website exact zien hoeveel van hun favoriete artikelen er nog in een winkel beschikbaar zijn. Voor medewerkers betekent dit dat zij veel sneller en nauwkeuriger de voorraden kunnen bijhouden.

Retail

ABN Amro: Digitalisering sleutel tot productiviteitsgroei in retailsector

De Nederlandse retailsector staat aan de vooravond van een digitale versnelling. Dat blijkt uit de nieuwste Retailprognoses van ABN AMRO. Door aanhoudende personeelstekorten en stijgende kosten wordt digitalisering steeds belangrijker om de arbeidsproductiviteit te verhogen en relevant te blijven in een snel veranderende markt.

Retail

Google doorbreekt silo’s met ‘marketing content usage’

De silo’s zijn verleden tijd. Social, marketing automation’ paid search: zo maar een aantal afdelingen die helaas nog altijd te weinig samenwerken.

Marketing automation