More stories

MediaMarkt ziet veranderend winkelgedrag

De MediaMarkt is met de uitbraak van COVID-19 niet dichtgegaan, maar merkt wel dat het winkel- en aankoopgedrag van haar […]

e-commerce

Zo voorkom je als e-commercespecialist niet-bezorgde retouren

Vanaf de bank een nieuwe lentecollectie aanschaffen; online shoppen betekent voor consumenten puur gemak.

Logistics

Zelfs deze crisis biedt nieuwe kansen

Omzetten in retail-land lopen drastisch terug als gevolg van winkelsluitingen en de extreme daling van het aantal passanten in de winkelstraten.

Coronacrisis

Online consumentuitgaven stijgen 60% sinds coronavirus

De omzet van non-food webwinkels is sinds het uitbreken van het coronavirus met zestig à zeventig procent gestegen, zo laten nieuwe cijfers van GfK zien.

e-commerce

Gooi die winkel open! (en draag een mondkapje)

Een langere ‘lockdown ’is onwenselijk en leidt tot onherstelbare schade aan de retail, de horeca, de economie en ons geestelijk welbevinden.

Retail

De Bijenkorf heropent winkels met veiligheidsmaatregelen

De Bijenkorf heropent al zijn winkels op 29 april met diverse veiligheidsmaatregelen. Zo is onder andere de 1,5 meter afstandsregel van kracht, wordt het aantal klanten dat tegelijkertijd in de winkels kan zijn beperkt en zijn er plexiglas schermen geïnstalleerd op de kassa’s.

Coronacrisis

Digitaal gebruik AH.nl en Coop vervijfvoudigd

Het gebruik van de digitale kanalen van Nederlandse supermarkten is afgelopen weken omhoog geschoten. Coop en Albert Heijn hebben de digitale vraag zien vervijfvoudigen. De winkelketens nemen elk honderden medewerkers extra aan om de magazijnen en transporten te bemannen.

e-commerce

Hoe kunnen retailers de bezorgverwachtingen managen van de huidige superconsument?

Wist je dat, als resultaat van een negatieve bezorgervaring, bijna de helft van de Nederlandse consumenten (44%) nooit meer zou shoppen bij die specifieke webshop?

Logistics

Online kwartaalomzet MediaMarkt stijgt met 24 procent

Een vijfde van de omzet van MediaMarkt en Saturn werd afgelopen maanden via internet gerealiseerd. Die plus van 24 procent bleek toch niet voldoende om de concernbrede omzetdaling te verhinderen.

Retail

Zo verminder je de impact de coronacrisis op je supply chain

Het coronavirus heeft ons privé- en werkleven in de greep en ook de supply chain ontkomt niet aan de gevolgen van deze extreme situatie.

Logistics

Online aankopen in Nederland gestegen met zeven procent

Onderzoek onder 1.111 consumenten in Nederland laat zien dat het koopgedrag van de Nederlandse consument gedurende de laatste twee weken van maart niet sterk beïnvloed is door financiële zorgen.

Retail

Criteo vs Mabaya – Hoe maak je optimaal gebruik van ads op bol.com?

Adverteert je merk al op bol.com? Dan zal de overgang van advertentieplatform Criteo naar Mabaya je niet zijn ontgaan.

Marketplaces

Voorkom fraude op je platform met gecontroleerde verkopers

Handelsplatformen en marktplaatsen zijn zeker geen nieuw fenomeen, maar er is wel een belangrijke toename in het gebruik te zien

e-commerce platforms

De navigatielessen van Nederlands grootste retailers Coolblue en bol.com 

Bij online retailers als Coolblue en bol.com is de consument maar een paar kliks verwijderd van duizenden producten.

e-commerce platforms

Online omzet in februari 17 procent hoger

De online omzet was in februari 17 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 15,8 procent meer omgezet.

e-commerce