More stories

Groter is niet altijd beter: hoe je als kleiner bedrijf concurrentievoordeel haalt uit data

Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.

Data

Hoe je als fysieke retailer meer haalt uit online verkopen

In deze whitepaper helpt Worldline je op weg door te laten zien dat de transitie naar e-commerce voor retailers niet moeilijk hoeft te zijn.

Retail

Voor echte waarde creëren met generatieve AI, stel de mens centraal

Generatieve AI democratiseert creatieve processen. Zonder menselijke creativiteit heeft het echter weinig waarde. Waarom de rol van de mens centraal blijft.

Creative

Emerce Retail: hoe ver moet je gaan met beleven?

Bezoekers van Emerce Retail in Pakhuis de Zwijger werden gisteren ondergedompeld in de toekomst van retail: van kunstmatige intelligentie tot AR/VR. Een technische heroriëntatie is gewenst, want de retailer heeft het zwaar en zoekt nieuwe formules.

Retail

Fatboy opent pop-up winkel in Amsterdam

Fatboy opent de deuren van zijn allereerste pop-up in Nederland. Gevestigd op de Utrechtsestraat 30 in Amsterdam, waar design en […]

Retail

Emerce Retail: ‘Webwinkels, stop met SEO. Maak je eigen content’

Marketeers bij webwinkels werken praktisch allemaal op dezelfde manier en dat is toevallig net de praktijk die Google steeds minder waardeert. “Stop daarmee”, betoogt Chantal Smink. “Claim een autoriteit.”

Online marketing

Gmail en Yahoo stellen aangescherpte eisen aan bulkverzenders

Om spam tegen te gaan stellen een aantal grote e-mailproviders nieuwe eisen. Wat zijn die en hoe voorkom je dat je mails in de spam belanden?

E-mailmarketing

Bol: ‘Weldra ook videoreclames in onze winkel’

Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.

Online advertising

Emerce Retail: Ook Kleertjes.com en Union River gaan geld vragen voor retouren

Wehkamp krijgt 10 procent minder retouren per dag sinds daarvoor betaald moet worden. De retailer rekent 50 eurocent voor elk besteld artikel dat terugbezorgd wordt. Ook dochters Kleertjes.com en Union River gaan deze kosten doorrekenen, vertelde Frans Falize van Wehkamp vanochtend op Emerce Retail. “Vijfduizend artikelen per dag minder scheelt enorm.”

E-commerce

Emerce Retail: de winkel is nog lang niet afgeschreven

Ondanks de populariteit van online winkelen blijft de traditionele winkelervaring nog steeds geliefd bij een meerderheid van de Nederlandse bevolking (56%). Kleding en schoenen zijn verreweg de belangrijkste redenen om een dagje de stad in te gaan. Elektronica en gadgets koopt men weer liever online. Dat blijkt uit nieuw retailonderzoek onder 1000 respondenten uitgevoerd door Panel Inzicht in opdracht van DPG Media.

Retail

‘Vijftien procent doe-het-zelf-markt via internet’

In 2023 wordt de Europese online doe-het-zelf-markt gewaardeerd op 56 miljard euro. Dat komt neer op een online aandeel van 15 procent.

E-commerce

‘Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer’

In 2030 heeft een kwart van de retailers geen voorraad meer in de winkel en staat in de winkel vooral ‘beleving’ centraal. Dit blijkt uit de jaarlijkse Retail Monitor van advieskantoor PwC, waarbij in deze editie de focus ligt op de winkel van de toekomst.

Retail

In sneltreinvaart pagina’s verwijderen uit Google: een stappenplan

Met elke pagina wil je presteren. Voor zichtbaarheid en in de organische zoekresultaten. Soms wil je daarvoor juist url’s verwijderen uit de zoekresultaten.

Web performance

Herken AI-washing: ontmasker oppervlakkige SaaS-oplossingen voor klantenservice

Er zijn veel bedrijven die zeggen AI-gedreven oplossingen te bieden, maar in werkelijkheid niet écht met AI werken. Hoe kun je loze beloftes doorprikken?

Customer Service

Google Consent Mode V2: wat is het en hoe werkt het?

Google Consent Mode is voor websites die gebruikmaken van Google-diensten. Waar je voorheen geen data kon verzamelen, kan dat met Google Consent Mode wel. 

Data