More stories

De ‘compliance’-paradox: waarom ‘compliance’ IT-bedrijven juist helpt bij freelance-inzet

53 procent van de Nederlandse bedrijven werkt niet of nauwelijks met freelancers, vooral door onzekerheid rondom de Wet DBA. Die onzekerheid is onnodig.

Recruitment

Het probleem van klassieke chatbots te lijf met AI-‘agents’

Nederlandse consumenten verwachten snelheid en kwaliteit van online klantenservice. Toch blijkt dat 61 procent het contact met AI-chatbots vermijdt.

Customer Service
Premium

Duits e-commerce H1 groeit, AI wordt houvast consument

De groei van de Duitse e-commercesector houdt aan. De totale omzet uit online verkoop van goederen steeg in de eerste zes maanden met 3,5 procent tot 39,84 miljard euro.

E-commerce

Onderschat je zoekbalk niet

Wanneer ik een website bezoek, of dat nu als consultant of als consument is, test ik vrijwel direct hoe de zoekbalk (site search) functioneert.

Web-design

Wat we van Japan kunnen leren over ruimte geven: inzichten voor klantbeleving en leiderschap

Het begint met ruimte. Japan verraste me. Niet met technologie of efficiëntie. Maar met iets veel simpelers: ruimte. Ruimte voor de ander.

Customer Experience

Vijf veelgemaakte fouten bij de automatisering van e-mailmarketing

E-mailmarketing blijft een krachtig middel, maar zonder een doordachte strategie kan de effectiviteit van e-mailmarketingcampagnes sterk afnemen.

E-mailmarketing

Het nieuwe tijdperk van ‘agent-centric’ design

Met de komst van AI ‘agents’ delegeren we in toenemende mate het bekijken en navigeren van webpagina’s: ze browsen, klikken en nemen beslissingen voor ons.

Web-design

Omoda opent tweede boutique in hartje Groningen

74 meter. Dat is de afstand tussen de eerste en tweede boutique van modeketen in Groningen. Na de zomervakantie openen de Zeeuwen uit Zierikzee bij de Vismarkt een filiaal voor kleding, als aanvulling op de schoenwinkel.

E-commerce

Aantal winkels neemt af, basisvoorzieningen blijven overeind

De trend dat winkels verdwijnen zet door. Dat blijkt uit de Monitor Detailhandel Noord-Holland 2023-2024, een jaarlijkse analyse van trends en ontwikkelingen in de winkelgebieden van de provincie.

Retail

[Column] Aandacht is geen gegeven

Het is een schurende waarheid: het succes van je campagne hangt niet alleen af van creativiteit, doelgroepsegmentatie of geoptimaliseerde timing.

Customer Engagement

AI en cybersecurity: hoe je AI veilig en ‘compliant’ inzet

Cybersecurityrisico’s nemen toe naarmate AI steeds meer wordt ingezet. Daarom is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de regels rond cybersecurity.

Artificial Intelligence

[Podcast] Doorzetters met Bart Snijders: ‘Ik moest mijn dochter op de OK achterlaten’

In 2023 ondergaat het dochtertje van Bart Snijders een openhartoperatie. Hoe de zwaarste periode zijn koers als ondernemer radicaal veranderde.

Strategy

[Podcast] Tech Insider: AI-‘first’ als bedrijfsstrategie

Hoe bouw je een organisatie die klaar is voor de AI-gedreven toekomst? Bedrijven die AI slim weten te integreren, groeien sneller en blijven relevant.

Artificial Intelligence

Sentimentanalyse en klantbeleving: hoe AI emoties leest en merken klantgerichter maakt

Sentimentanalyse is een AI-toepassing die bedrijven helpt niet alleen te luisteren naar wat klanten zeggen, maar ook te begrijpen wat ze voelen.

Communicatie

NAVO-top ‘verlamt’ zesduizend webwinkels

Tot zesduizend webwinkels hebben deze week in meerdere of mindere mate last van de NAVO-top in Den Haag, want zoveel online shops telt de Hofstad en omgeving.

E-commerce