More stories

IKEA voegt in-door navigatie toe aan app

Dwalend zoeken naar een product in een IKEA-filiaal is binnenkort voorbij. Het bedrijf voegt over enkele maanden in-door navigatie toen aan zijn app.

E-commerce

Aan de slag met online platformen: build, belong of buy?

Ondernemers die een online platform willen starten, kunnen kiezen uit drie strategieën: een eigen platform bouwen (build), aansluiten bij een bestaand platform (belong) of bestaande software gebruiken (buy). De juiste keuze hangt af van factoren zoals onderscheidend vermogen, snelheid en flexibiliteit.

Strategy

Friends of Search 2025: eind van de AI-hype en naar ‘user-first’-strategieën

Op 13 maart vond Friends of Search plaats. Het evenement bracht opnieuw professionals samen om strategieën en ontwikkelingen rond SEO en SEA te verkennen.

Search

Vijf manieren om als marketeer succes te boeken met ‘gamification’

Gamification is veel meer dan alleen maar videospelletjes. Met een beetje creativiteit kan het een krachtig instrument voor marketeers zijn.

Customer Engagement

[Case] Van ‘awareness’ tot aankoopintentie bij Miele: waarom de hele funnel ertoe doet

Digitale marketingcampagnes worden vaak beoordeeld op basis van klikken en conversies. Dit doet echter geen recht aan de volledige impact van een campagne.

Campagnes

Alleen zó werkt AI als katalysator voor businesstransformatie

AI domineert het nieuws met beloftes van radicale efficiëntie en disruptie. Maar hoe snel gaat die verandering nou écht? En hoe zet je AI effectief in?

Artificial Intelligence

SXSW: Signal en Bluesky over de creatieve industrie

De ‘veilige’ alternatieven voor WhatsApp en X – respectievelijk Signal en Bluesky en beide geleid door een vrouw – stonden op het podium van SXSW. Leuk feit: Nederland is de snelst groeiende markt van Signal.

SxSW

Drie trends in retailmedia die in 2030 mainstream zullen zijn

Technologische vooruitgang in retailmedia en het veranderende gedrag van consumenten zorgen voor nieuwe kansen om je doelgroep te bereiken.

Retailmedia

Grip op recensies [3/3]: neprecensies en het recensiemodel

Recensies zijn belangrijk voor je reputatie, maar hoe ga je om met neprecensies? En waar ligt de grens tussen neprecensies en echte recensies?

Strategy

Wie zoekt er nog via Google? Op weg naar holistische Search 3.0

Dat paid en organic Search binnen Google om een geïntegreerde aanpak vraagt is al jaren bekend bij adverteerders. Maar Search gaat verder dan Google.

Search

Driekwart Nederlanders is voor strengere wetgeving AI-bedrijven

Steeds vaker klinkt de oproep om in Europa minder strenge wetgeving te hanteren voor AI-bedrijven. Driekwart van de Nederlanders wil echter méér wetgeving.

Artificial Intelligence

Grip op recensies [2/3]: wat zeggen de cijfers in recensies?

Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag. Maar hoe dit gemiddelde cijfer tot stand komt is vaak erg vaag en manipulatie ligt op de loer.

Customer Experience

Stop de Brand-versus-Performance-onzin

De marketingindustrie blijft zichzelf voorliegen. We bedenken termen als Performance Branding en Brandformance alsof ze revoluties zijn.

Strategy

AI-detectie: zinvol of onbetrouwbaar? De feiten op een rij

Als oprichter van het eerste AI-ondersteunde tekstbureau van Nederland, merk ik dagelijks hoezeer AI-gegenereerde teksten de gemoederen bezighouden.

Artificial Intelligence

Grip op recensies [1/3]: waarom plaatsen mensen ze?

Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag van Nederlandse consumenten, maar het hoe en waarom ervan is eigenlijk vaak niet duidelijk.

Retail