Groter is niet altijd beter: hoe je als kleiner bedrijf concurrentievoordeel haalt uit data
Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.
Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.
In deze whitepaper helpt Worldline je op weg door te laten zien dat de transitie naar e-commerce voor retailers niet moeilijk hoeft te zijn.
Generatieve AI democratiseert creatieve processen. Zonder menselijke creativiteit heeft het echter weinig waarde. Waarom de rol van de mens centraal blijft.
Bezoekers van Emerce Retail in Pakhuis de Zwijger werden gisteren ondergedompeld in de toekomst van retail: van kunstmatige intelligentie tot AR/VR. Een technische heroriëntatie is gewenst, want de retailer heeft het zwaar en zoekt nieuwe formules.
Fatboy opent de deuren van zijn allereerste pop-up in Nederland. Gevestigd op de Utrechtsestraat 30 in Amsterdam, waar design en […]
Marketeers bij webwinkels werken praktisch allemaal op dezelfde manier en dat is toevallig net de praktijk die Google steeds minder waardeert. “Stop daarmee”, betoogt Chantal Smink. “Claim een autoriteit.”
Om spam tegen te gaan stellen een aantal grote e-mailproviders nieuwe eisen. Wat zijn die en hoe voorkom je dat je mails in de spam belanden?
Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.
Wehkamp krijgt 10 procent minder retouren per dag sinds daarvoor betaald moet worden. De retailer rekent 50 eurocent voor elk besteld artikel dat terugbezorgd wordt. Ook dochters Kleertjes.com en Union River gaan deze kosten doorrekenen, vertelde Frans Falize van Wehkamp vanochtend op Emerce Retail. “Vijfduizend artikelen per dag minder scheelt enorm.”
Ondanks de populariteit van online winkelen blijft de traditionele winkelervaring nog steeds geliefd bij een meerderheid van de Nederlandse bevolking (56%). Kleding en schoenen zijn verreweg de belangrijkste redenen om een dagje de stad in te gaan. Elektronica en gadgets koopt men weer liever online. Dat blijkt uit nieuw retailonderzoek onder 1000 respondenten uitgevoerd door Panel Inzicht in opdracht van DPG Media.
In 2023 wordt de Europese online doe-het-zelf-markt gewaardeerd op 56 miljard euro. Dat komt neer op een online aandeel van 15 procent.
In 2030 heeft een kwart van de retailers geen voorraad meer in de winkel en staat in de winkel vooral ‘beleving’ centraal. Dit blijkt uit de jaarlijkse Retail Monitor van advieskantoor PwC, waarbij in deze editie de focus ligt op de winkel van de toekomst.
Met elke pagina wil je presteren. Voor zichtbaarheid en in de organische zoekresultaten. Soms wil je daarvoor juist url’s verwijderen uit de zoekresultaten.
Er zijn veel bedrijven die zeggen AI-gedreven oplossingen te bieden, maar in werkelijkheid niet écht met AI werken. Hoe kun je loze beloftes doorprikken?
Google Consent Mode is voor websites die gebruikmaken van Google-diensten. Waar je voorheen geen data kon verzamelen, kan dat met Google Consent Mode wel.