More stories

Google Ads Search: zo kies je de beste structuur voor je campagnes

Overzicht is belangrijk in je Google Ads structuur. De voor-en nadelen van drie veelvoorkomende structuren: Broad, IBAG en SKAG.

Online marketing

Zo voorkom je Fear of Missing Information (FOMI) bij klanten

Het bieden van teveel informatie op je website kan leiden tot Fear of Missing Information (FOMI). Een regelrechte conversie-killer. Energiedirect.nl laat zien hoe zij met FOMI omgaan

Customer Experience

Deze betaaloplossingen zijn in 2021 niet meer weg te denken

De shift naar digitaal betalen zal zich in 2021 voortzetten. Alle veranderingen en betaal-innovaties voor 2021 in een overzicht. 

Payment

Wibra opent (tijdelijk) een webwinkel

Wibra, de keten voor huishoudelijke artikelen en kleding, lanceert een dezer dagen een webshop voor consumenten. Ook gaat het familiebedrijf landelijk bezorgen nu de winkel gesloten blijft.

Retail

Google Ads-campagnes: beter resultaat door toevoegen doelgroepen

Door in Google Ads-campagnes doelgroepen toe te voegen ter observatie, kun je het gedrag en resultaat van verschillende groepen gebruikers monitoren.

Online advertising

Vijf miljoen euro groeigeld voor ChannelEngine

ChannelEngine uit Leiden haalt vijf miljoen euro groeigeld op om zijn internationale groei te versnellen. Het wil meer marktplaatsen uit meer landen aan zijn platform koppelen.

Marketplaces

Picnic legt basis voor expansie naar Frankrijk

Online supermarkt Picnic is op zoek naar nieuw personeel dat de basis moet leggen voor expansie naar Frankrijk. Het gaat om de eerste stappen die, vanuit Nederland, de papieren basis moeten vormen.

e-commerce

Unified commerce strategie ontwikkelen? Gebruik deze best practices

Werk je in een functie met directe of indirecte verantwoordelijkheid voor de verkoop en e-commerce van je bedrijf? Dan geeft deze whitepaper je de praktische tips, handvatten en inzichten om dit te optimaliseren. Aangezien dit een overzicht is, gaan we niet te diep in op elk onderwerp dat wordt behandeld. Dat zou veel te uitgebreid zijn voor een whitepaper. Deze whitepaper bevat de perfecte mix van basisinzichten, tips en modellen. Ook zijn er enkele nieuwe concepten, modellen en ideeën toegevoegd om de meer ervaren lezers te inspireren.

B2B online

Waarom je geen business logica in je e-commerce omgeving wilt

Bij het samenvoegen van je webshop met je backend is koppelen via een API in vrijwel alle gevallen de beste keuze.  De voordelen op een rij. 

e-commerce platforms

Start-up YourID wil een eind maken aan wachtwoorden en gebruikersnamen

IAM is en blijft een complex onderwerp. Start-up YourID wil daar verandering in brengen en volgens mede-oprichter Richard Citteur is de belangstelling groot. “Het kleinste platform dat interesse toonde heeft meer dan 150 miljoen gebruikers.” 

Venture

Personalisatie als oplossing voor topdrukte

De online decemberdrukte zette enorme druk op de logistiek. Slimmere keuzes met behulp van data, analytics en personalisatie zijn hard nodig.   

Customer Experience

Stop met de focus op conversie 

Te veel e-commerce sites bestaan uit louter een overload aan producten. Gevolg: klanten haken af. Storytelling kan ze toch over de streep te trekken. 

Customer Experience

Bol.com Sponsored Products vernieuwd: hoe profiteer je hier optimaal van?

Sinds 1 januari is Bol.com overgegaan op een nieuw platform voor Sponsored Products. Een compleet stappenplan om je campagnes in te richten. 

Marketplaces

INretail: alle winkels moeten webfront en afhaalloket

Online of telefonisch bestellen en afhalen bij de voordeur van het filiaal in de wijk. Dat is volgens belangenorganisatie INretail het enige werkbare scenario voor retailers om in business te blijven nu een lockdownverlenging dreigt.

Retail

Bereid je voor op een digital-first tijdperk waarin elke ervaring telt

In opdracht van Adyen heeft het Britse Centre for Economics and Business Research (CEBR) een analyse gemaakt van de huidige situatie voor bedrijven in de retail- levensmiddelen- en drankensector over de hele wereld. Het onderwerp ‘Unified Commerce’ staat centraal. Voor het onderzoek zijn meer dan 25.000 consumenten in heel Europa, de Verenigde Staten, Azië-Pacific en Brazilië geïnterviewd. Ook zijn lokale merken zoals Domino’s Pizza, Joe & The Juice, Score, Henri Willig, Bagels & Beans en CameraNU gevraagd naar hun best practices.

e-commerce