More stories

Alibaba’s Singles’ Day 2022: cijfers en nieuwe ontwikkelingen

Alibaba’s veertiende shoppingfestival kent inmiddels met 290.000 deelnemende merken. Trends van nu: live shopping, virtuele influencers en bezorgrobots.

Marketplaces

Online 4,2 procent meer omgezet in oktober

De online omzet was in oktober 4,2 procent hoger dan in oktober 2021. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 1,6 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 7,5 procent, meldt CBS.

Retail

Klarna lanceert online platform voor Nederlandse influencers en retailers

Het nieuwe Creator Platform van Klarna heeft helemaal níets met online achteraf betalen te maken, maar is illustratief voor de verbreding die de Zweden doorvoeren in hun portfolio. Vandaag kondigen ze internationaal dit nieuwe online marketingplatform aan.

Marketing

Kunnen we inventaris op maat maken voor hyperlokaal winkelen?

Hoe preciezer je voorraden aansluiten op de vraag, des te beter. En nog beter als het hyperlokaal kan. Hoe je dat bereikt? Met technologie als RFID en AI.

Fulfillment

Column: radicaal anders

Wat als je kunt programmeren zonder code te schrijven? Wat als je eenvoudig kunt experimenteren en valideren? Veel ‘wat als’ is er al of komt eraan.

Digital Transformation

De ‘donkere materie’ van werk: waarom efficiëntie in een zwart gat verdwijnt

Inefficiënt werken brengt veel onzichtbare kosten met zich mee. Veel managers zeggen in het duister te tasten over wat er precies gaande is in hun bedrijf.

Strategy

Klarna: Verkopen Black Week +39%

Black Week is in Nederland dit jaar weer groter dan het voorgaande jaar. Klarna, dat betalingen voor shops verwerkt, noteert een plus van bijna veertig procent in afgelopen dagen.

e-commerce

Social commerce: waarom de potentie zo groot is

Social Commerce: we hebben het over de groeiende mogelijkheden voor merken. Hoe werkt het, waar gebeurt het, en waarom heeft het zo veel potentie?

Social

Recruitment en digitale professionals: zijn freelancers de ridders van nu?

Freelancers kunnen tijdelijk voor je ‘vechten’. Maar om echt toekomstbestendig te zijn moet je dieper na denken over de behoeftes van je organisatie.

Recruitment

Ben je wel betrouwbaar aan het A/B-testen?

A/B-testen is de beste methodiek om causaliteit aan te tonen. Het onderbouwt een bepaalde keuze . Mits de betrouwbaarheid van de A/B-tests goed op orde is.

Web performance

Breedbandwinkel.nl opent negentig servicepunten in het land

Internetvergelijker Breedbandwinkel.nl opent maar liefst negentig servicepunten in winkelstraten door het hele land. In samenwerking met telecomwinkels Welcom en Telecombinatie zijn klanten sinds deze maand welkom voor persoonlijk internet en tv advies op maat.

Retail

Workshop: aan de slag met retailmedia

Mensen zoeken steeds meer rechtstreeks op websites van marketplaces en supermarkten. Adverteren op retailplatforms wordt daarom belangrijker.

Publishing

Toename online omzet vooral bij multichannelers

In het derde kwartaal van 2022 nam de online omzet van de detailhandel met 3 procent toe ten opzichte van een jaar eerder. In het eerste halfjaar van 2022 was deze omzet juist lager dan een jaar eerder, zo meldt het CBS.

e-commerce

Band met de klant: waarom personalisatie zowel jou als je klanten helpt

De voordelen van personalisatie: naadloze klantervaring, goede ‘first-party’ data en mogelijkheden om de digitale en fysieke winkelervaring te mengen.

Customer Engagement

Digitalisering: de onderwerpen die ook de ‘gewone’ retailer niet moet laten liggen

Ook ‘gewone’ retailers moeten digitaliseren: Denk aan: hyperautomation, je applicaties integreren en voorsprong dankzij goede bezorging of een eigen app.

Digital Transformation