Alleen maar meer merkbudget naar TikTok (+60%)
Ondanks kritiek en verbanningen door overheden groeit TikTok in commerciële zin tegen de klippen op. Adverteerders spenderen er eind vorig jaar 60 procent meer dan in 2021.
Ondanks kritiek en verbanningen door overheden groeit TikTok in commerciële zin tegen de klippen op. Adverteerders spenderen er eind vorig jaar 60 procent meer dan in 2021.
Per 1 april is Nederland een nieuw social media platform rijker: SocialBlox. Op het platform kun je geld verdienen met uitdagingen, zonder advertenties.
Social Commerce gaat hier niet worden zoals in Azië of de VS. Europa is versnipperd qua wetgeving en Europeanen gaan anders om met hun online privacy.
Alle medewerkers van de Britse omroeporganisatie BBC zijn gisteren bevolen om TikTok van hun telefoons te verwijderen. De app wordt beschouwd als een dreiging omdat er ongecontroleerd veel data naar Chinese servers stromen en niemand weet wie er wat mee doet.
In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.
De Oostenrijkse toezichthouder op privacy verklaart de trackingpixel van Facebook als onwettig. Dat is weer een drempel voor Meta om ongeremd persoonlijke gegevens naar de andere kant van de oceaan te verschepen.
Winkelketen Sephora sluit een samenwerkingsverband met TikTok om de groei van de jonge, opkomende modemerken uit zijn incubator te versnellen met contentmarketing.
Bij Facebook, Instagram en Whatsapp sneuvelen nog eens tienduizend extra banen en worden vijfduizend vacante posities niet opgevuld.
Medewerkers van de Deense publieke omroep wordt afgeraden om TikTok op hun telefoons te hebben. Wie het voor zijn werk nodig heeft, doet dat bij voorkeur op een apart toestel.
TikTok makers kunnen hun video’s voortaan achter een betaalmuur zetten. Via de nieuwe optie Series kunnen ze maximaal tachtig video’s tegen betaling aanbieden.
Berichtendienst Mastodon blijkt geen alternatief voor Twitter. In twee maanden kwamen er honderdduizend nieuwe gebruikers bij en daalde het aantal actieve gebruikers.
Terwijl de creator economy stug doorgroeit, wordt er regelmatig geklaagd over lage verdiensten. De markt is dan ook scheef verdeeld, maar wordt ook niet altijd goed begrepen. Om eindelijk geld te gaan verdienen, zal het organisch bereik verder naar beneden geschroefd worden en moeten creators mee in paid first, terwijl adverteerders naar Amerikaans voorbeeld hogere resultaten willen zien. ‘Een ROAS van zes wordt hier ook de norm.’
De Franse unicorn Doctolib neemt het Nederlandse techbedrijf Siilo over, eigenaar van een beveiligd communicatieplatform voor zorgverleners onderling.
TikTok gaat de dagelijkse schermtijd voor kinderen aftoppen op zestig minuten. Wie meer wil, moet een niet-geheime code intikken. TikTok blijkt ook de best verdienende social app.
“Bereid je voor op teleurstelling, maar het zal snel verbeteren.” Elon Musk kneedt de zielen voor de publicatie van bron van het algoritme van Twitter.