Techgiganten in actie tegen neprecensies
Amazon, Booking.com, Expedia Group, Glassdoor, Tripadvisor en Trustpilot vormen een coalitie in de strijd tegen neprecensies. Ze beginnen met de discussie over wat nepreviews nu eigenlijk zijn.
Amazon, Booking.com, Expedia Group, Glassdoor, Tripadvisor en Trustpilot vormen een coalitie in de strijd tegen neprecensies. Ze beginnen met de discussie over wat nepreviews nu eigenlijk zijn.
In vier kliks een bestelling plaatsen en betalen in WhatsApp, waarbij de winkelier alle bestellingen in één orderoverzicht ziet staan. Met die belofte heeft het Amersfoortse Order Lemon zijn nieuwe dienst gelanceerd.
Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.
Minder op het scherm, meer ontmoeten in de echte wereld. Een groeiend aantal techbedrijven wil zijn gebruikers graag zo vlot mogelijk fysiek laten afspreken. De Nederlandse scale-up Amigos ziet zijn gebruikersaantal toenemen en haakt horeca aan.
TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.
Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.
In deze video legt Joris Volmering, van het Deense bedrijf ELISA, uit hoe je live shopping kunt integreren in je marketing- en contentstrategie.
Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.
Twitter kloon Bluesky is deze week door de grens van 1 miljoen gebruikers gegaan. De X-concurrent breidde de toegang tot de app alleen uit via een wachtlijst en uitnodigingen van bestaande gebruikers, waardoor het aantal gebruikers maar langzaam groeide.
Ze proberen het al langer en geven het nog niet op: socialemediaplatformen willen e-commerce het liefst zo veel mogelijk in-app houden.
Nieuwe wetgeving, minder gebruik van persoonsgegevens en targeting, en vragen om expliciete toestemming: wat wordt de toekomst van data en sociale media?
TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.
Ambtenaren van de metropool New York mogen geen TikTok meer hebben op hun werktelefoon. Ze moeten het verwijderen.
Actieve Twitteraars buiten de VS kunnen nu ook geld verdienen aan hun inspanningen op het netwerk dat zijn naam verandert in X.
Snapchat en B2B marketing lijken n eerste instantie geen match, maar het team van Brafton benadrukt in deze infographic voordelen van Snapchat, een platform met 383 miljoen dagelijkse actieve gebruikers.