Persoonsgegevens en sociale media: waar gaan we naartoe?
Nieuwe wetgeving, minder gebruik van persoonsgegevens en targeting, en vragen om expliciete toestemming: wat wordt de toekomst van data en sociale media?
Nieuwe wetgeving, minder gebruik van persoonsgegevens en targeting, en vragen om expliciete toestemming: wat wordt de toekomst van data en sociale media?
TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.
Ambtenaren van de metropool New York mogen geen TikTok meer hebben op hun werktelefoon. Ze moeten het verwijderen.
Actieve Twitteraars buiten de VS kunnen nu ook geld verdienen aan hun inspanningen op het netwerk dat zijn naam verandert in X.
Snapchat en B2B marketing lijken n eerste instantie geen match, maar het team van Brafton benadrukt in deze infographic voordelen van Snapchat, een platform met 383 miljoen dagelijkse actieve gebruikers.
Discussieplatform Reddit staat nog altijd in brand. Onvrede over veel te hoge API tarieven en andere impopulaire maatregelen hebben ervoor gezorgd dat de Reddit-protesten doorgaan, ondanks dreigementen van het bedrijf om forums (subreddits) volledig over te nemen. Reddit heeft stappen ondernomen tegen een van de grootste subreddits. een stap die averechts lijkt te werken. Steeds meer moderatoren verhuizen naar Discord.
Het via omwegen downloaden van Meta’s Threads via de App Store en Play Store lijkt in landen van de Europese Unie niet meer te lukken. De app is daar vanwege de strenge Europese wetgeving (nog) niet beschikbaar.
Instagram heeft de app van Twitter-concurrent Threads voor iPhone en Android uitgebracht in ruim 100 landen, maar vanwege de strenge wetgeving nog niet in de EU.
Conversion API biedt aanzienlijke voordelen ten opzichten van pixels, waaronder dat Conversion API de mogelijkheid biedt om privacyvriendelijker te werken.
Om je aanwezigheid op sociale media echt effectief te maken moet je je bewust zijn van de specifieke (sub)cultuur waarin je je begeeft.
De internationale voetbalbond FIFA rapporteerde bij het WK in Qatar twintigduizend social media-berichten als aanstootgevend, beledigend of discriminerend. Zo’n driehonderd mensen kregen daarom politie op de stoep.
De nieuwe eigenaar van Twitter is ervan overtuigd dat praktisch alle adverteerders die het platform verlieten weer zullen terugkomen.
Een onderzoek van de Beijing Consumers Association laat zien dat negentig procent van de ondervraagde Chinezen wel eens shopt bij links uit een live videostream.
Een documentaire film van anderhalf uur over transgenders nadert op Twitter de tweehonderd miljoen views.
Meer focus op het merk dan op het product. Dat is de grote verandering waar Alexandra Legro, Global Marketing & Communications Director Hunkemöller, de komende tijd aan werkt. Door een platform te creëren waar ook maatschappelijk uitdagende onderwerpen bespreekbaar worden. “Het gaat niet meer om mooie plaatjes laten zien, maar het bouwen van community’s.”