More stories

Chinese influencers met meer dan half miljoen volgers moeten hun identiteit prijsgeven

China’s grootste sociale mediaspelers, waaronder Tencent Holdings en ByteDance, hebben hun meest populaire influencers gevraagd om hun ware identiteit te onthullen op sociale media.

Media

Millennials ontwrichten mediaconsumptie

Tieners en twintigers consumeren media wezenlijk anders dan de rest van Nederland. Meer dan de helft van hen haalt zijn dagelijks nieuws primair van Instagram, TikTok en Snapchat.

Publishing

‘Grote adverteerders negeren Twitter’

Er ligt een gapend gat tussen het woord van Twitter-baas Elon Musk en de feiten over adverteerders op de berichtendienst. Musk vertelt niet de waarheid, als de cijfers van een digitaal adviesbureau kloppen.

Online advertising

Techgiganten in actie tegen neprecensies

Amazon, Booking.com, Expedia Group, Glassdoor, Tripadvisor en Trustpilot vormen een coalitie in de strijd tegen neprecensies. Ze beginnen met de discussie over wat nepreviews nu eigenlijk zijn.

E-commerce

Order Lemon: nieuwe e-commerce tool voor WhatsApp

In vier kliks een bestelling plaatsen en betalen in WhatsApp, waarbij de winkelier alle bestellingen in één orderoverzicht ziet staan. Met die belofte heeft het Amersfoortse Order Lemon zijn nieuwe dienst gelanceerd.

E-commerce

Creator Commerce: slim inspringen op de revolutie van online verkoop

Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.

Influencer marketing

700 duizend gebruikers en extra verdienmodel voor ‘offline social’ Amigos

Minder op het scherm, meer ontmoeten in de echte wereld. Een groeiend aantal techbedrijven wil zijn gebruikers graag zo vlot mogelijk fysiek laten afspreken. De Nederlandse scale-up Amigos ziet zijn gebruikersaantal toenemen en haakt horeca aan.

Tech

TikTok voert Search Ads in

TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.

Online advertising

Paris Hilton sluit live shopping-deal met Twitter

Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.

Influencer marketing

Groei sneller dan de concurrentie met live shopping en de juiste content strategie

In deze video legt Joris Volmering, van het Deense bedrijf ELISA, uit hoe je live shopping kunt integreren in je marketing- en contentstrategie.

Social

Influencers aarzelend met ‘groene postings’

Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.

Influencer marketing

Bluesky bereikt officieel 1 miljoen gebruikers

Twitter kloon Bluesky is deze week door de grens van 1 miljoen gebruikers gegaan. De X-concurrent breidde de toegang tot de app alleen uit via een wachtlijst en uitnodigingen van bestaande gebruikers, waardoor het aantal gebruikers maar langzaam groeide.

Social

Facebook, Instagram en TikTok willen alleen handel binnen hun eigen platformen

Ze proberen het al langer en geven het nog niet op: socialemediaplatformen willen e-commerce het liefst zo veel mogelijk in-app houden.

Social

Persoonsgegevens en sociale media: waar gaan we naartoe?

Nieuwe wetgeving, minder gebruik van persoonsgegevens en targeting, en vragen om expliciete toestemming: wat wordt de toekomst van data en sociale media?

Social

Koen Vanderhoydonck (TikTok): ‘omarm waar TikTok voor staat’

TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.

Social