More stories

Infographic: dit zijn de beperkingen van TikTok

Video-app TikTok is wel even wat méér dan filmpjes met leuke dansjes, maar kent ook een groot aantal beperkingen: je moet 13 jaar of ouder zijn, je mag alleen live gaan als je meer dan duizend volgers hebt, je kunt niet meer dan drie accounts aanmaken, niet meer dan 500 likes per dag plaatsen en je video’s mogen hooguit 60 seconden duren (foto Unsplash)

Social

Google Plus nu echt ten einde

Google Plus bestaat nu echt niet meer. Het sociale netwerk was voor consumenten vorig jaar april al uit de lucht gehaald, nu is ook de zakelijke versie opgeheven.

Marketing

Essent verkoopt zonnepanelen per chatbot

Essent breidt zijn slimme chatbot uit met een verkoopfunctie. De chatbot helpt consumenten wisselen van energiebedrijf, maar maakt ook persoonlijke berekeningen over te plaatsen zonnepanelen.

Social

De nieuwste features van LinkedIN – hoe gebruik je ze?

Je knippert één keer met je ogen en opeens zijn er weer nieuwe functies binnen LinkedIn. De kans bestaat dat je sommige alweer vergeten bent of zelf gemist hebt.

Marketing

‘Populariteit Facebook bereikt dieptepunt’

Zowel jongeren als de middengroep (25-44 jaar) laten Facebook steeds vaker vallen. Nog maar 23 procent van de Nederlandse jongeren geeft aan Facebook te gebruiken. Slechts 3 procent van de de jongeren schaart Facebook in de top 3. In de middengroep staat Facebook inmiddels op een vierde plaats, onder WhatsApp, Instagram en YouTube. Dat blijkt uit de Soda Social Media Monitor 2020.

Social

TikTok for Business zet bureaus buitenspel

Met de opening van TikTok for Business wil het bedrijf zijn podium delen met merken. Anders dan bij andere socialbedrijven houdt TikTok zelf veel controle en hebben marketingbureaus weinig in de melk te brokkelen met campagne- en optimalisatiewerk.

Online marketing

Instagram Shopping beschikbaar voor MKB en influencers

Niet enkel hele grote merken en ondernemingen kunnen Instagram Shopping gebruiken, maar per 9 juli kan iedereen met een zakelijk account op de foto-app een e-commercefunctie activeren.

e-commerce

HEMA maakt allereerste TikTok video

HEMA richt zich voor zijn nieuwe schoolcampagne rond het schoolassortiment op het medium TikTok. Haar allereerste video heeft als titel The Legend Continues.

Social

Exit to community

Wat als start-ups niet het geijkte pad van venture capital tot overname of beursgang zouden bewandelen, maar het eigendom onderweg overgaat naar de mensen die het meest op het bedrijf vertrouwen?

Social

Vier tips voor het maximale bereik op LinkedIN

We kennen het allemaal wel; je hebt een interessant artikel of mededeling die je wilt delen met je netwerk.

Social

Google lanceert eigen versie van Pinterest

Google werkt binnen zijn zogenoemde Area 120 divisie, een experimenteel lab, aan een eigen versie van Pinterest genaamd Tangi.

Social

AliExpress zoekt 100.000 buitenlandse influencers

AliExpress wil het winkelgedrag van zijn internationale publiek stimuleren en zoekt daarvoor honderdduizend influencers om reclame te maken op YouTube, Facebook, Instagram, TikTok en andere populaire sociale platformen.

Influencer marketing

Bedrijven, laten we het even over WhatsApp hebben 

Thuiswerken is voor veel mensen het nieuwe normaal. Chatten is nu meer dan ooit een belangrijke manier om snel te kunnen overleggen met collega’s

Social

Infographic: fotovereisten voor sociale media

Hoe staat het met de resolutie van illustraties en foto’s op Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter en LinkedIn? Om een voorbeeld te noemen: een profielfoto op Facebook moet minimaal 180 x 180 pixels groot zijn, en foto’s op je tijdlijn 1200 x 630. In deze infographic vind je alle fotovereisten voor sociale media.

Social

Snap pakt uit met ontwikkeltools, miniprogramma’s, games en Originals

Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft donderdag op zijn Partner Summit nieuwe producten voor ontwikkelaars aangekondigd. Met Snap Kit, Snap […]

Social