More stories

Nederlandse medaillewinnaars krijgen er veel volgers bij

De Nederlandse Olympiërs zijn ook online ongekend populair, blijkt uit onderzoek van online marketing agency Seeders. Zo kregen gouden medaillewinnaars Irene Schouten (langebaanschaatsen) en Suzanne Schulting (shorttrack) er binnen een dag duizenden volgers op Instagram bij.

Social

Twitter schrapte Chinese spuiers Olympische propaganda

Drieduizend accounts vond Twitter die werden gebruikt om blije, Chinese propaganda te spuien tijdens de Olympische Winterspelen. Honderden werden er gesloten.

Tech

App sociale platform Trump in App Store

Het team van Donald Trump leek de beoogde introductiedatum van het sociale netwerk Truth Social op Presidents Day aanvankelijk niet te halen. Reuters meldt echter dat de app sinds zondag beschikbaar is in de Apple App Store.

Social

Koers Facebook gehalveerd sinds najaarspiek

De koers van het aandeel Facebook is met 46 procent gedaald sinds het absolute hoogtepunt. Het lijkt er niet op dat er spoedig herstel optreedt, aangezien een fundament van het verdienmodel wordt bedreigd.

Social

Haal het maximale uit LinkedIn: 8 tips voor meer impact

Wil je meer halen uit je LinkedIn? Tips en advies om het maximale uit je LinkedIn bedrijfsaccount te halen. Zo maak je snel meer impact met je posts! 

Social

TikTok, Snapchat en Twitter winnaars bij gebruik sociale media

TikTok is de grote winnaar qua gebruik van sociale media in Nederland. Ook Instagram maakt een opvallend grote sprong. Alleen Facebook groeit niet meer op de Nederlandse markt. Dat zijn enkele conclusies uit het Nationale Social Media onderzoek 2022 van Newcom.

Social

Infographic: de juiste beeldformaten voor Instagram

Sociale platforms werken regelmatig hun afbeeldingsopmaak en lay-outopties bij, maar niet iedereen volgt dat aandachtig. Het team van Hootsuite heeft daarom alle veranderingen op een rij gezet voor Instagram.

Social

Instagram test op beperkte schaal abonnementen

Instagram overweegt de introductie van betaalde abonnementen, waarvoor gebruikers ‘exclusieve content’ van populaire gebruikers zouden kunnen krijgen. De abonnementen zullen voorlopig alleen in de VS worden aangeboden.

Social

Social travel 30: de impact van Omikron op de reisbranche

2021 zit erop: wederom een bewogen jaar voor de reisindustrie. De belangrijkste punten die tijdens het laatste kwartaal van 2021 voorbij kwamen op een rij. 

Social

Freedom Internet stopt adverteren op Facebook en Instagram

Internetprovider Freedom heeft besloten om vanaf 2022 niet meer te adverteren op Facebook en Instagram. Het houdt wel zijn accounts aan om vrienden en volgers te informeren.

Online advertising

‘Social commerce wordt niets buiten China’

De markt voor social commerce groeit tot 1.200 miljard dollar in 2025. Buiten de Chinese markt zal deze vorm van online handel amper van serieuze omvang worden.

e-commerce

Onderzoek: 65% bedrijven op Instagram reageert niet

Instagram wordt ingezet voor promotie en engagement, maar antwoorden bedrijven? Voor het vijfde jaar op rij is dit onderzocht met 320 mystery posts.

Communicatie

TikTok op twee na grootste sociale netwerk

TikTok is het op twee na grootste sociale netwerk, net achter Facebook en Instagram. Insider Intelligence (voorheen eMarketer) schat dat TikTok in 2022 755 miljoen maandelijkse gebruikers zal bereiken, na een groei van 59,8 procent in 2020 en van 40,8 procent in 2021.

Social

Senseo en L’OR Espresso gaan verder met Somention als social bureau

Koffiemerken Senseo en L’OR Espresso, beiden onderdeel van Jacobs Douwe Egberts Retail Nederland, kiezen voor Somention als social media bureau.

Social

De grootste trends in data-driven marketing voor 2022

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.

Online marketing