More stories

De groei van Instagram in Nederland vlakt af

TikTok heeft 700.000 Nederlandse gebruikers van 15 jaar en ouder, maar ook Twitter en Snapchat groeien. Beide hebben elk ongeveer 2,5 miljoen gebruikers. Dat blijkt uit onderzoek van Newcom, dat zaterdag is verschenen.

Social

Pokemon Go en Ingress goed voor honderden miljoenen toeristenomzet

Softwareontwikkelaar Niantic, de spin-off van Google die spellen als Ingress en Pokemon Go maakt, zegt dat de live events van zijn gamespelers 249 miljoen dollar aan toeristische omzetten genereerde in 2019.

Travel

Dit zijn de elf social media trends in 2020

De wereld van social media verandert razendsnel. Waar zet je in 2020 het beste op in? 10 experts zetten de 11 belangrijkste social media trends voor je op een rij.

Social

TikTok begint met selfservice reclamedienst

Adverteerders kunnen via een nieuwe dienst van TikTok zelf hun reclamecampagnes in de dienst opzetten en activeren.

Media

Topman Snapchat: TikTok groter dan Instagram

Evan Spiegel, de topman van het bedrijf dat Snapchat maakt, denkt dat TikTok alle ingrediënten in zich heeft om populairder te worden dan Instagram.

Media

Column: Internet is voor de armen

Het internet begon als een idyllische droom van vrijheid en gelijkheid. Van de poetsvrouw tot de president, allemaal kregen we hetzelfde internet.

Innovatie

Meer ouderen maken gebruik van sociale media

Vooral 65- tot 75-jarigen maken steeds meer gebruik van sociale media. In 2019 zei 76 procent van de ondervraagden in deze leeftijdscategorie actief te zijn geweest op sociale media, vijf jaar eerder was dat nog 40 procent. Ook het socialemediagebruik onder 75-plussers is toegenomen. Dit blijkt uit recente cijfers van het onderzoek ‘ICT-gebruik van huishoudens en personen 2019’ van het CBS.

Social

WhizPR en Clipit bieden klanten inzicht in ontwikkelingen rond merk of thema

PR- en digital marketingbureau voor technologie- en lifestylemerken WhizPR lanceert met Clipit het Whizpr Realtime Brand Dashboard. Het geeft real time inzicht geeft in de ontwikkelingen van een merk of thema in online en printmedia.

Social

Zó werken de nieuwe LinkedIn events

Het zakelijke platform LinkedIn blijft zich ontwikkelen. Zo werd onlangs bekend dat je op LinkedIn ook events aan kunt maken en kunt publiceren. Voor een event kun je eenvoudig je netwerk uitnodigen en informeren over alles rondom je event.

Social

Iris Enthover: ‘Influencer zijn klinkt eigenlijk super eng’

Iris Enthoven is YouTuber en presentatrice van Concentrate BOLD, het kanaal met de naar eigen zeggen vetste meest ‘BOLD-e’ video’s. Om nog beter te worden in presenteren en zichzelf te verdiepen, besloot Iris verder te studeren met de master ‘Journalistiek en Media’ aan de UvA.

Social

Instagram bijna uitgegroeid in de VS

Instagram heeft zijn grootste groei achter de rug. In de VS lag de groei voor het eerst onder de tien procent (6,7%) en over vier jaar ligt die bijna op nul procent.

Social

‘Omzet TikTok 87 miljoen dollar per kwartaal’

TikTok is niet een van de populairste apps van dit moment, er wordt ook serieus geld mee verdiend. Sensor Tower schat dat in het vierde kwartaal gaat om 87 miljoen dollar.

Social

Deze vijf merken domineren YouTube door te helpen 

Uit onderzoek blijkt dat het aantal views op YouTube, in vergelijking met 2018, in het afgelopen jaar wereldwijd is toegenomen met 26%.

Social

Column: Internet dertig jaar later

Het Internet vierde recentelijk haar verjaardag. Sinds een jaar of dertig kunnen reguliere consumenten er eenvoudig gebruik van maken.

Tech

2019: TikTok, de app voor Gen Z

Zoals 2016 het jaar van Pokémon Go was, zo stond 2019 in het teken van TikTok. Met 800 miljoen maandelijkse actieve gebruikers is de app inmiddels populairder dan Twitter en Snapchat. In Nederland zijn er naar schatting zo’n 3,5 miljoen gebruikers. 

Social