Hoe grote platforms steeds weer verloederen: zo werkt ‘vershitting’
Wordt alles altijd slechter? Voor veelgebruikte online platforms lijkt dat wel het geval: van idealistisch begin naar gebruiksonvriendelijk winstbejag.
Wordt alles altijd slechter? Voor veelgebruikte online platforms lijkt dat wel het geval: van idealistisch begin naar gebruiksonvriendelijk winstbejag.
Gebruikers van Snap, Facebook, Insta en TikTok kunnen direct vanuit hun social apps items kopen bij Amazon. Daartoe sloten de bedrijven reclamedeals, enkel geldig in de VS.
Volgens nieuwszender BNR heft Facebooks moederbedrijf Meta de communicatieafdeling in de Benelux op. Er komt ook geen nieuwe.
China’s grootste sociale mediaspelers, waaronder Tencent Holdings en ByteDance, hebben hun meest populaire influencers gevraagd om hun ware identiteit te onthullen op sociale media.
Tieners en twintigers consumeren media wezenlijk anders dan de rest van Nederland. Meer dan de helft van hen haalt zijn dagelijks nieuws primair van Instagram, TikTok en Snapchat.
Er ligt een gapend gat tussen het woord van Twitter-baas Elon Musk en de feiten over adverteerders op de berichtendienst. Musk vertelt niet de waarheid, als de cijfers van een digitaal adviesbureau kloppen.
Amazon, Booking.com, Expedia Group, Glassdoor, Tripadvisor en Trustpilot vormen een coalitie in de strijd tegen neprecensies. Ze beginnen met de discussie over wat nepreviews nu eigenlijk zijn.
In vier kliks een bestelling plaatsen en betalen in WhatsApp, waarbij de winkelier alle bestellingen in één orderoverzicht ziet staan. Met die belofte heeft het Amersfoortse Order Lemon zijn nieuwe dienst gelanceerd.
Individualiteit en niches versnipperen sociale media. Dat biedt kansen om consumenten te bereiken via hun favoriete contentmakers: Creator Commerce.
Minder op het scherm, meer ontmoeten in de echte wereld. Een groeiend aantal techbedrijven wil zijn gebruikers graag zo vlot mogelijk fysiek laten afspreken. De Nederlandse scale-up Amigos ziet zijn gebruikersaantal toenemen en haakt horeca aan.
TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.
Paris Hilton, de influencer en ondernemer met 17 miljoen volgers op Twitter, kondigt een deal aan met dat sociale platform. Ze gaat komend jaar vier video’s presenteren van waaruit kijkers direct kunnen shoppen.
In deze video legt Joris Volmering, van het Deense bedrijf ELISA, uit hoe je live shopping kunt integreren in je marketing- en contentstrategie.
Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.
Twitter kloon Bluesky is deze week door de grens van 1 miljoen gebruikers gegaan. De X-concurrent breidde de toegang tot de app alleen uit via een wachtlijst en uitnodigingen van bestaande gebruikers, waardoor het aantal gebruikers maar langzaam groeide.