More stories

The Cirqle tekent Koreaans mediabedrijf

Het Nederlandse influencernetwerk The Cirqle sluit een contract met het Zuid-Koreaanse mediabedrijf The SMC Group. Het bedrijf van Steven Lammertink vergroot het bereik van de Koreanen naar wereldschaal.

Influencer marketing

‘Vriendschappen en relaties onomkeerbaar veranderd door sociale media’

Onze vriendschappen en relaties zijn onomkeerbaar veranderd door sociale media. Dat stelt Marjolijn Antheunis, hoogleraar op de leerstoel Communication and Technologies, Tilburg School of Humanities and Digital Sciences. Zij pleit voor een ruimere kijk op onze sociale interacties.

Social

Zalando: Sociale media schuift naar e-commerce

De grens tussen sociale media en e-commerce is nog maar heel dun, merkt Stefano Balestra. Hij is de baas van Zalandos eigen influencerbureau Collabary.

E-commerce

Adidas houdt voorverkoop op Snapchat

Miljoenen jonge vrouwen zagen de Snapchat Story waarin Adidas de nieuwe Falcon W-schoen aankondigde. Binnen zes uur was hij al uitverkocht, een teken dat social en e-commerce naar elkaar toegroeien.

E-commerce

Betalingen in Messenger maken de user experience helemaal af

Chatomgevingen, al dan niet met chatbots, worden steeds beter en gebruikers wennen er snel aan. Maar wanneer er dan echt overgegaan moet worden tot betalen krijgen klanten vaak nog een externe link aangeboden.

Payment

Tieners: ‘Mobieltjes zijn ons tot last’

Meer dan de helft van de Amerikaanse tieners vindt dat ze zelf te veel bezig zijn met hun telefoon. Een grote deel van hen probeert zijn gedrag ook te veranderen en wat minder schermtijd.

Social

Facebook Watch spoedig in de Benelux

Facebook lanceert zijn eigen videoplatform Watch ergens in de komende weken in de Benelux. Ook het bijbehorende reclameplatform Ad Break wordt internationaal uitgerold.

Video

Nieuwe generatie reizigers boekt via social media

De jongeren van nu, Generatie Z, boeken hun reizen steeds makkelijker en vaker via sociale media. Online reisbureaus en mediabedrijven moeten zich daarop gaan aanpassen.

Travel

Oprichters weg bij Social1nfluencers

Daan Sip en Niels Verhoeven zijn weg bij Social1nfluencers. Hun vertrek markeert het einde van de overgang van het influencernetwerk van SBS naar Talpa Network.

Influencer marketing

Wat is het geheim van succesvolle Facebookcampagnes?

Social advertising heeft zich ontwikkeld van het boosten van engagement en likes, naar een kanaal waar het hele spectrum van advertising een plekje heeft, van branding tot performance. Daarbij ontstond een wildgroei aan technologiepartijen en tools: Van tools waarmee je in één klik honderd campagnes live zet, tot technologie die met behulp van machine learning automatisch campagnes optimaliseert. Hoe ziet de wereld van Facebook Marketing Partners (FMP’s) eruit?

Facebook Advertising

Aparte studentenversie van Tinder

Datingapp Tinder lanceert een aparte datingdienst voor studenten genaamd Tinder U. Die werkt ook alleen op de campus.

Social

Seever: al je socialemediaprofielen in één overzicht

Seever – zeg; ‘siever’, van ‘see everything’ – koppelt socialemediaprofielen van de grootste platforms aan elkaar. “Wij verbinden ze in één app die meldingen pusht van jouw favoriete socialmedia-influencers, dj’s of idolen op Twitter, Facebook, Instagram en noem maar op. We koppelen de profielen in één overzicht aan elkaar.”

Startups

Twintig miljoen voor Engelse start-up chatcommerce

Een website heeft Threads amper en een mobiele app evenmin. Toch staat de Engelse start-up in de belangstelling van investeerders. Het krijgt twintig miljoen dollar om zijn luxe chatcommercediensten uit te bouwen.

Fashion

Netbase: dit zijn de vijftien beste internationale reismerken op social

Het internationale reismerk dat het beste presteert op social media is volgens Netbase Marriott. Onderzocht werden het aantal mentions, het bereik, de awareness en de betrokkenheid bij het merk. In de top-15 staan vijf hotelketens, acht luchtvaartmaatschappijen (niet KLM), een cruisemaatschappij en een boekingssite. Dit is wat er per categorie opvalt.

Social

Tien procent ‘koopt, kiekt en retourneert’ kleding

Een Engels onderzoek laat zien dat bijna een op de tien shoppers wel eens kleding koopt om selfies mee te maken en het daarna weer terugstuurt.

Social