More stories

We Are Era versterkt Benelux-markt met overname influenceragency New Kith

We Are Era, een pan-Europees mediabedrijf in de makerseconomie, neemt voor zijn Benelux-markt het influencerbureau New Kith over.

Venture

Nieuwe baas Europa bij TikTok

TikTok benoemt Thomas Wlazik als algemeen directeur van Europa en Israël.

Marketing

‘Search is basis van strategie op social commerce’

Social commerce, het verkopen via platformen als TikTok, Instagram en Pinterest, werkt voor marketeers inhoudelijk niet wezenlijk anders dan via het reguliere web.

E-commerce

3FM zoekt nieuw muziektalent, op TikTok

Muziekzender NPO 3FM houdt een zoektocht naar nieuwe talenten en richt zich op de plek waar veel nieuwe muziek wordt ontdekt: TikTok.

Media

Influencers verkopen eigen kleding op ‘House of Vinted’

Tweedehandsplatform Vinted opent een sectie waarop influencers geselecteerde designerstukken rechtstreeks uit hun eigen garderobes verkopen.

Campagnes

BN’ers investeren samen €2,5 miljoen in Amigos

Amigos, de sociale app die draait om ‘echte ontmoetingen in de echte wereld’, vindt steun bij BN’ers Marco van Basten, Sander Schimmelpenninck, Sam Feldt, Frans Duijts, Frank Rijkaard, Ronald de Boer en Anouk Hoogendijk. De BN’ers investeren samen met enkele anderen 2,5 miljoen euro in de app.

Social

‘Instagram biedt met Tieneraccount schijnveiligheid’

Instagram presenteert met ‘Tieneraccounts’ een reeks instellingen die tieners online beter zou moeten beschermen. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt echter dat deze ‘automatische bescherming’ vooral schijnveiligheid biedt. Meta, de eigenaar van Instagram, zet consumenten hiermee dan ook op het verkeerde been, zegt de bond.

Social

Tweede editie Zara Streaming: live shopping met Cindy Crawford en Kaia Gerber

Het smaakt Zara naar meer, live shopping vanuit videostreams. Daarom organiseert het modemerk Zara aanstaande donderdag de tweede sessie met Cindy Crawford en dochter Kaia Gerber.

E-commerce

Belgische minister pleit voor identiteitscontrole bij socialemediagebruik

De Belgische Minister van Digitalisering Vanessa Matz wil dat socialemediaplatforms zoals Facebook, Instagram en TikTok een identiteitscontrole invoeren bij het aanmaken van nieuwe accounts. Dit moet het misbruik via anonieme profielen beperken

Social

TikTok Shop naar Brazilië en Japan

Naar verwachting zal TikTok in het komende voorjaar zijn e-commerceomgeving TikTok Shop lanceren in Brazilië en Japan.

E-commerce

Bluesky opent kantoor in Brussel

Niet in Ierland bij de andere Amerikaanse techgiganten, maar in het hol van de leeuw: Brussel. Bluesky opent kantoor in België om zich bereikbaar te tonen aan de DSA-toezichthouders.

Social

Social media leidt aankoopbeslissingen Gen Z

Voor meer dan de helft (56%) van de Nederlanders hangt een aankoop af van wat ze op social media voorbij zien komen. Bij GenZ is dat zelfs 89 procent.

Marketing
Premium

Unilevers reclamebudgetten: van 30 naar 50% social first

De nieuwe CEO van Unilever, Fernando Fernandez, trekt alle registers open met social advertising, werken met influencers en AI-contentcreatie. In de komende jaren zal de helft van alle budgetten naar deze nieuwe dragers gaan.

Social

Langere video’s toegestaan bij Bluesky

X-rivaal Bluesky heeft de maximale tijdsduur voor video’s uitgebreid naar drie minuten, in lijn met zijn concurrenten zoals X (voorheen Twitter) en Meta’s Threads.

Social
Premium

‘Reclame-omzet op TikTok over 30 miljard in 2025’

Een gemiddelde gebruiker besteedt maandelijks 35 uur op TikTok, aldus nieuw onderzoek. Adverteerders volgen braaf met hun portemonnee en besteden dit jaar 32 miljard op het platform.

Online advertising