More stories

Deze vier platformen groeien snel. Waarom worden ze hier nog niet veel gebruikt?

Instagram, YouTube, LinkedIn en Facebook zijn niet alleen populair onder gebruikers, ook adverteerders zijn er dol op. Naast die vier zijn nog een aantal andere social platformen sterk aan het groeien. Platformen zoals Reddit, Medium, Quora en TikTok zijn super interessant om nu mee te gaan testen.

Social

Nieuwe features maken Instagram interessant voor data driven influencer marketing

Influencermarketing op Instagram is vaak niet meer dan iemand met veel volgers betalen voor een digitale shout-out voor je merk of product. Hoe maak je nu echt goed gebruik van influencers?

Influencer marketing

Pieter Bos (Twitter): ‘We weten nu beter wie we zijn’

Twitteraars lopen nog vaak voorop in het gesprek van de dag. Een kracht die het medium meer wil uitventen, in combinatie met video. “Geen microblog met een dun contentrandje, maar een contentplatform met een klein social randje”, verwoordt Pieter Bos, Head of Twitter Client Solutions, de ambitie.

Media

Gebruik van Twitter intensiveert

De intensiteit van Twitter is in twee jaar niet zo hoog geweest als in het tweede kwartaal van dit jaar. Het bedrijf zegt dat het de vruchten plukt van focus op kwaliteit: minder spam en trollen en meer verwijzingen naar vermoedelijk interessante tweets voor gebruikers.

Venture

Van boring naar booming business: Emerce Update over Instagram

Instagram is met miljarden gebruikers dé plek om fans aan je merk te binden. Met posts en stories bouw je aan een relevante gemeenschap van betrokken volgers. Het lijkt simpel, maar blijft een vak apart. Daarom organiseert Emerce op 12 november een speciale update over Instagram in B Amsterdam.

Social

Engelse jongvolwassene kijkt geen tv-nieuws meer

Engelsen tussen de 16 en 24 jaar kijken gemiddeld nog maar twee à drie minuten per dag naar nieuws op televisie. Drie kwart van hen grijpt eerder naar social media om nieuws te consumeren. Bij 65+’ers ligt die verhouding op 33 minuten en zestien procent.

Media

Candid Group neemt daily dialogues over

Candid Group maakt de overname bekend van daily dialogues, een specialist uit Rotterdam in socialmediamarketing.

Venture

24Baby.nl lanceert gratis app

24Baby.nl lanceert een nieuwe Zwangerschaps-App. Met die app kunnen (aanstaande) ouders de ontwikkelingen rondom hun zwangerschap en baby volgen en […]

Innovatie

Hoe wint social advertising van televisiecommercials?

Advertising op sociale media lijkt de traditionele televisie voor het eerst in te gaan halen. En dat terwijl advertising op sociale media en commercials op televisie veel overeenkomsten hebben. Hoe wint social media? 

Social

Interactieratio’s Instagram naar een dieptepunt

Het zijn met name de zogeheten influencers, accounts met veel volgers, die kampen met steeds lagere interactieratio’s op Instagram. Dat laat nieuw Duits onderzoek zien.

Social

Google test hyperlokaal sociaal netwerk Shoelace

Google Plus is nog maar amper opgeruimd, of Google probeert een nieuw sociaal netwerk Shoelace uit. Vooralsnog is die alleen […]

Social

Memo2 sluit samenwerking festivalplatform Woov

Marktonderzoeker Memo2 sluit een exclusieve samenwerking met de makers van festivalapp Woov. Op intuïtieve wijze kunnen zo honderdduizenden festivalgangers naar meningen, opvattingen en ervaringen worden gevraagd.

Online marketing

Zo meet je de impact van merkcampagnes op Facebook en Instagram met de Brand Lift Study

Er wordt nog weinig gemeten omtrent merkcampagnes, waardoor bedrijven slechts gissen naar de impact hiervan. Een tactische manier om dit probleem op te lossen is de Brand Lift Study. Met deze tool analyseer je de invloed van de advertenties op key aspecten zoals advertentieherinnering of merkassociatie. 

Analytics

Engeland: Vanaf 30.000 volgers ben je een infuencer

De Engelse toezichthouder op de reclamemarkt Advertising Standards Authority heeft bepaald dat wie op socialmedia dertigduizend of meer volgers heeft, kan worden beschouwd als een influencer.

Influencer marketing

NS International ‘versmelt’ klantenservice en ticketing

Klantenservice en ticketing zijn bij NS International binnenkort voor de reiziger geen gescheiden kanalen meer.

Marketing