More stories

Klantcontact NS International prominent via WhatsApp

NS Internationaal gaat binnenkort treintickets naast Facebook Messenger ook via WhatsApp verspreiden naar reizigers. Berichtenapps worden gestaag belangrijker in het contact met de reiziger onderweg en op bestemming.

Travel

‘Meisjes vaker op sociale netwerken dan jongens’

Een grote meerderheid van de jongeren van 12 tot 25 jaar gebruikt (bijna) elke dag internet. Meisjes gebruiken het internet vaker dan jongens voor sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, Instagram of Snapchat. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers.

Social

LinkedIn doet update: dit is er nieuw

De ontwikkelingen op LinkedIn gaan razendsnel en sinds januari zijn er alweer een aantal interessante features uitgerold. Zo krijg je na een connectieverzoek nu ook direct een mogelijkheid de bedrijfspagina van die persoon te volgen. Zie jij het aantal volgers al stijgen? Dit zijn de laatste LinkedIn updates.

Social

Christian Luiten (Avant Arte): ‘Online impact maakt de kunstwereld minder elitair’

Avant Arte wordt het ‘meest succesvolle contemporary art Instagram account wereldwijd’ genoemd. De jonge ondernemer Christian Luiten richtte samen met zijn compagnon Curtis Penning het platform Avant Arte op met inmiddels 1,4 miljoen volgers. Deze whizzkids willen de kunstwereld opnieuw vormgeven. Hoe ziet de toekomst van het online kunstplatform eruit als het aan Christian Luiten ligt?

Social

Openbook, het echte alternatief voor Facebook?

De tijd is rijp voor een echt alternatief voor Facebook, meent Joel Hernández Fernández, CEO en oprichter van Openbook. Hij mikt op de horden gebruikers die het platform de rug hebben toegekeerd. “Er waren tot dusverre geen serieuze opties.”

Venture

Dark social: vloek of zegen?

We delen steeds minder publiekelijk. Een-op-een berichten versturen, korte stories en kleine groepen zijn de snelst groeiende gebieden van online communicatie. Wat vraagt deze ‘dark social’-ontwikkeling van marketeers?

Social

123 miljoen dollar groeigeld voor Nextdoor

De ook in Nederland bekende buurtapp Nextdoor heeft 123 miljoen dollar venture capital opgehaald bij Amerikaanse partijen. De onderneming gaat daarnaast activiteit ontwikkelen in Denemarken en Zweden.

Venture

De customer journey wordt kleiner, maar ingewikkelder: Social e-commerce zit in de lift

De scheiding tussen e-commerce en platformen zoals social media wordt steeds kleiner. Het wordt alsmaar moeilijker om potentiële klanten naar je shop te trekken, en vast te houden. Hoe dat komt? Klantgedrag verandert. Alleen de allergrootste namen zullen “vaste klanten” behouden die terugkeren. Maar ook die grote namen veranderen steeds meer in een platform dan in een webshop: Amazon en Bol.com zijn tegenwoordig vooral een marketplace. En Instagram en Pinterest zijn beiden bijna een showroom op zich.

Social

Once Dating neemt Picable over

Once Dating breidt heeft Pickable ingelijfd, de 100% anonieme datingapp voor vrouwen. Pickable heeft naar eigen zeggen een flinke groei doorgemaakt sinds de lancering zes maanden geleden, en heeft inmiddels 1 miljoen gebruikers wereldwijd.

Social

Het beste kanaal voor je webshop, is dat e-mail of Messenger?

Al decennia speelt e-mail een cruciale rol in de wereld van online marketing. Als kanaal heeft e-mail de hoogste ROI, en vormt naar alle waarschijnlijkheid een cruciaal onderdeel van jouw webwinkel’ marketing strategie. Echter, geen enkele persoon, tactiek of actie kan onverslagen blijven. Kijk maar eens naar Messenger.

Marketing automation

Vertrouwen in influencers: 4 procent

Zelfs politici zijn geloofwaardiger op internet dan social influenceren, zo laat een onderzoek zien. Slechts vier procent van de internetgebruikers gelooft influencers.

Social

Irfan van Ewijk (WOOV): ‘Met één app hou je contact met je vrienden op alle festivals’

De mobiele telefoon is in het uitgaansleven een steeds belangrijker rol gaan spelen. Om contact te houden met je vrienden, maar ook om via een app te weten waar je moet zijn. WOOV tilt de standaard festival app naar eigen zeggen naar een hoger niveau. ‘Het is een applicatie waar de festival-, en evenementenmarkt al jaren om aan het schreeuwen was. In de basis brengt het mensen bij elkaar en geeft antwoord op de 5 wezenlijke vragen van mensen die zich aan het oriënteren zijn of uitgaan: wie, wat, waar, wanneer, waarom’, aldus oprichter Irfan van Ewijk.

Social

Verizon zet Tumblr in de etalage

Telecombedrijf Verizon zoekt een koper voor het sociale netwerk Tumblr, dat het kreeg bij de overname van Yahoo. Hoewel het […]

Social

Snapchat lanceert premium advertenties

Snapchat betreedt de advertentiemarkt met een premiumproduct voor het onderdeel Shows. Het geautomatiseerde advertentieplatform kan daarmee gepasseerd worden.

Social

Leven in tijden van spionagekapitalisme

De bekendste spionagekapitalist is Facebook. Sinds de opkomst van internetreuzen is privacy niet meer vanzelfsprekend. Dataverzameling is gemeengoed, en dat dat zomaar kan, daar is uiteraard niet iedereen het mee eens. Hoogleraar Shoshanna Zuboff schreef daarover het het boek The Age of Surveillance Capitalism. Rens van der Vorst vat het voor je samen.

Privacy