Hammerfest neemt (noodgedwongen) nieuwe naam: Home
Het missiegedreven social-first bureau Hammerfest heet vanaf vandaag Home. De eigenaren nemen afstand van de oude naam, omdat blijkt dat een neonazistische organisatie deze ook gebruikt.
Het missiegedreven social-first bureau Hammerfest heet vanaf vandaag Home. De eigenaren nemen afstand van de oude naam, omdat blijkt dat een neonazistische organisatie deze ook gebruikt.
De grootste kanshebbers van The Best Social Awards 2024 zijn Hema, Wefilm en WWF. Deze bedrijven zijn allen in meerdere categorieën genomineerd.
De Universiteit Twente is een socialcampagne begonnen richting aankomende studenten en hun ouders. De instelling probeert op toegankelijke wijze vragen en onzekerheden weg te nemen. Niet alle technische universiteiten zijn zo ver.
“X is in mijn ogen verworden tot een maatschappijontwrichtend platform met anonieme toetsenbordridders die vanachter hun laptop de meest weerzinwekkende bagger tikken.” Peter Kuipers, directievoorzitter KRO-NCRV, laat geen twijfel over zijn reden om te stoppen met X.
De tijd dat TikTok ‘die app van die leuke dansjes’ was is lang voorbij. Qua bereik gaat het richting de zes miljoen Nederlanders en dat kan de reclamemarkt niet ontgaan. TikTok maakte zich in 2023 gereed voor de reclame-euro’s van Nederland en effent alvast het groeipad naar de volgende fase.
De Europese Commissie start een onderzoek naar X, voormalig Twitter, vanwege vermeende schending van de Digital Services Act.
Meer dan negentig procent van de Amerikaanse tieners gebuikt YouTube. Drie social apps volgen op afstand. TikTok, Snapchat en Instagram wordt door zestig procent gebruikt.
Webwinkels schroeven hun reclamebudgetten bij zoekmachines dit jaar met acht procent terug. Dat geld gaat naar andere, meer engagerende kanalen, vooral TikTok.
Meta’s sociale netwerk Threads werkt nu ook met tags, vergelijkbaar met hashtags op Twitter. Gebruikers kunnen slechts één onderwerp per bericht taggen om spam te voorkomen.
TikTok wordt steeds belangrijker. Jongeren gebruiken het steeds meer ook als zoekmachine. TikTok SEO is daarmee een onderwerp geworden.
TikTok investeert komende tien jaar twaalf miljard euro in drie Europese datacenters. Daar moeten alle gegevens van Europese gebruikers worden opgeslagen, om zorgen over Chinese lekken te temperen.
Adverteerders die weglopen van Twitter/X om Musks antisemitische opmerkingen moeten lekker wegblijven. De miljardair kan hen missen als kiespijn.
Tim van der Wiel was amper dertien toen hij via Twitter met ruim een miljoen volgers geld verdiende aan online advertenties. Op zijn zeventiende richtte hij samen met Liam Tjoa Gospooky op, een Amsterdams bureau dat content, AR en strategieën voor socials ontwikkelt. ‘In het eerste jaar hadden we geen enkele opdracht,’ vertelt Van der Wiel in de videocollectie EDAY.
Burgerrechtenorganisatie noyb dient een privacyklacht in bij de toezichthouder in Oostenrijk over de nieuwe reclamecode abonnementen van Instagram en Facebook.
Onderwerpen rond het thema ‘internationale betrekkingen’ zijn een maand voor de verkiezingen het meest gegoogeld in combinatie met politieke partijen. Dit blijkt uit een analyse van openbare Google-data door performance marketingbureau PaperDigits. Voorafgaand aan de verkiezingen in 2021 werd het thema ‘onderwijs en studie’ het meest gezocht.