Pointer ruilt tv-budget in voor YouTube
Het tv-programma voor onderzoeksjournalistiek Pointer geeft helft van zijn tv-tijdslotsterug te geven aan de NPO. Voor distributie zetten ze in op YouTube.
Het tv-programma voor onderzoeksjournalistiek Pointer geeft helft van zijn tv-tijdslotsterug te geven aan de NPO. Voor distributie zetten ze in op YouTube.
Een kleine 85.000 commerciële gebruikers van TikTok kregen van geregistreerde merken toestemming om hun spullen te verkopen via de Shop-sectie van de video-app.
TikTok heeft een Euroese boete gekregen van 530 miljoen euro omdat het zonder toestemming gegevens van Europese gebruikers doorstuurt naar China.
Het socialemediaplatform Pinterest is begonnen met het testen van een nieuwe melding die scholieren eraan herinnert dat ‘focus iets moois is’ en hen oproept om Pinterest even weg te leggen en meldingen te pauzeren tot de schoolbel gaat.
Meta zet kunstmatige intelligentie in om jongeren op te sporen die een onjuiste geboortedatum op Instagram opgeven. Wanneer het systeem vermoedt dat een account toebehoort aan een tiener, wordt dat profiel automatisch omgezet naar een zogenaamd Teen Account, zelfs als de gebruiker zichzelf als volwassene heeft geregistreerd.
De Duitstalige markt is de eerste in de EU waar L’Oreal LOREALISTAR uitbrengt, een platform voor nano- en micro-influencers.
Steeds meer adverteerders in Nederland hanteren een social first-strategie. Dat is te zien aan de omvang van dit subsegment in de totale digitale reclametaart: +18 procent naar 967 miljoen euro.
Full-service socialmediabureau For You Agency houdt komend jaar roadshows op verscheidene Europese markten om de koers en potentie voor internationale expansie te peilen.
We Are Era, een pan-Europees mediabedrijf in de makerseconomie, neemt voor zijn Benelux-markt het influencerbureau New Kith over.
TikTok benoemt Thomas Wlazik als algemeen directeur van Europa en Israël.
Social commerce, het verkopen via platformen als TikTok, Instagram en Pinterest, werkt voor marketeers inhoudelijk niet wezenlijk anders dan via het reguliere web.
Muziekzender NPO 3FM houdt een zoektocht naar nieuwe talenten en richt zich op de plek waar veel nieuwe muziek wordt ontdekt: TikTok.
Tweedehandsplatform Vinted opent een sectie waarop influencers geselecteerde designerstukken rechtstreeks uit hun eigen garderobes verkopen.
Amigos, de sociale app die draait om ‘echte ontmoetingen in de echte wereld’, vindt steun bij BN’ers Marco van Basten, Sander Schimmelpenninck, Sam Feldt, Frans Duijts, Frank Rijkaard, Ronald de Boer en Anouk Hoogendijk. De BN’ers investeren samen met enkele anderen 2,5 miljoen euro in de app.
Instagram presenteert met ‘Tieneraccounts’ een reeks instellingen die tieners online beter zou moeten beschermen. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt echter dat deze ‘automatische bescherming’ vooral schijnveiligheid biedt. Meta, de eigenaar van Instagram, zet consumenten hiermee dan ook op het verkeerde been, zegt de bond.