More stories

Emerce Retail: ‘Social commerce komt eraan’

Shoppen in social apps, al dan niet ondersteund met live video, komt eraan. In China begint het gewoon te worden, de techplatformen beginnen het te ondersteunen.

e-commerce

Android-versie Clubhouse ‘binnen enkele maanden’

De Android versie van de populaire app Clubhouse laat niet lang meer op zich wachten. Volgens Clubhouse-medeoprichter Paul Davison duurt het hooguit nog een paar maanden.

Social

‘Trump komt alsnog met eigen sociaal platform’

Oud-president Donald Trump, geschorst van Twitter, Facebook en andere sociale mediasites na de aanslag op het Capitool, zou binnen twee tot drie maanden zijn eigen sociale platform willen lanceren.

Social

Rechtzaak Consumentenbond tegen Facebook start op 1 april

Op donderdag 1 april vindt de eerste zitting plaats in de rechtszaak die de Consumentenbond samen met Data Privacy Stichting heeft aangespannen tegen Facebook.

Privacy

Infographic: tien sociale media trends

Het gebruik van memes op sociale media is afgelopen jaar met een kwart gestegen. Minstens zo populair zijn nicheplatforms en we versturen binnenkort al 3,1 miljard berichten per dag via berichtenapps. Drie op tien consumenten gebruikt sociale media om te communiceren met een bedrijf. Een greep uit het overzicht van de belangrijkste sociale media trends van 2021.

Social

Luxe herenmode online

Luxe herenmode kan niet zomaar in de webshop. Maatwerk en een persoonlijke benadering spelen een grote rol. Hoe gaat Oger daarmee om?

Customer Experience

Populariteit Facebook stijgt weer door corona

Facebook zit in Nederland weer in de lift, terwijl Instagram in populariteit is gedaald, zo blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Soda. Reden is corona. Via Facebook kunnen Nederlanders contact te houden met vrienden en familie.

Social

Xiaomi lanceert Clubhouse-kloon

Xiaomi heeft zijn voormalige berichtenapp MiTalk nieuw leven ingeblazen om er een audiochatplatform van te maken. De app moet een soort Clubhouse worden.

Social

‘We posten zo veel op sociale media, omdat we leren van beloningen’

Het sociale-mediagebruik van mensen wordt vaak vergeleken met een verslaving, met als ‘craving’ het willen krijgen van zo veel mogelijk positieve feedback – likes – uit je omgeving. Empirisch bewijs voor sociale-mediagebruik als op beloning gebaseerd gedrag is echter schaars, maar  UvA-psychologen Björn Lindström en David Amodio trekken nu toch conclusies.

Social

Drie drijfveren voor YouTube-gebruikers (en hoe je daar als merk op in kunt spelen)

Een uitgebreid onderzoek naar de motivaties van YouTube-visitors  laat zien waarom mensen YouTube gebruiken en hoe merken daarop kunnen inspelen.

Video

Martijn Lindeman (Follow): ‘Er is behoefte aan gespecialiseerde socials’

Het Nederlandse sociale-videonetwerk Follow zal in april live gaan in Europa. Om ‘positieve uitkomsten voor mens en natuur te bewerkstelligen’. “Mensen volgen aanbevelingen van vrienden, niet van bedrijven”, aldus CEO en oprichter Martijn Lindeman.

Media

Twitter wil omzet verdubbelen met betaalde functies

Twitter wil met betaalde functies zijn omzet in 2023 verdubbelen. Dat maakte CEO Jack Dorsey donderdag bekend op een virtuele […]

Twitter

Telegram Messenger gaat modereren

Telegram Messenger gaat strenger optreden tegen misbruik. Gebruikers kunnen binnenkort spam, geweld, kindermisbruik, pornografie en andere schadelijke berichten melden, vermoedelijk om te voorkomen dat de app uit de appwinkels wordt gehaald, zoals eerder met Parler gebeurde.

Social

Bits of Freedom start Korte Cursus Manipulatie sociale media

Bits of Freedom is de campagne Korte Cursus Manipulatie gestart. Daarmee wil de organisatie meer platformwijsheid creëren bij de internetgebruiker.

Social

UFC gaat live vechtsport uitzenden op TikTok

Vechtsportorganisatie UFC heeft een marketingdeal getekend met TikTok. De video-app gaat wekelijks live wedstrijden uitzenden en maakte exclusieve producties voor- en achteraf.

Social