More stories

Onderzoek: vijf op de tien reisbedrijven reageren niet op Instagram 

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 44 procent van de bedrijven reageert op een concrete vraag en slechts 11 procent komt met een respons als ze getagd worden.

Social

Social media shopping: intuïtief en persoonlijk

Wat als een post op sociale media niet alleen je merk uitdraagt, maar ook het aantal verkopen doet stijgen? Welkom in de wereld van social commerce, waar Instagram en Snapchat je online kassa’s zijn en klantrelaties waardevoller dan ooit.

Social

‘Snap wil Stories langer bewaren’

Snap zou overwegen om Stories in Snapchat langer te bewaren. Momenteel verdwijnen foto’s en video’s na negentig dagen. Dat was ooit een maand.

Social

TikTok: Zo zet je 760 miljoen dansende tieners in voor je merk

Eens in de zoveel tijd lees je over een nieuw social medium dat het hélemaal gaat worden. En een paar maanden later weet niemand meer hoe die app ook alweer heette. Nu is weer zo’n moment. Maar TikTok is here to stay.

Social

‘Facebook wil zijn chatdiensten bundelen’

Facebook heeft plannen om zijn chatdiensten te bundelen, waardoor gebruikers van WhatsApp, Instagram en Messenger berichten naar elkaar kunnen sturen. De muren tussen de diensten worden gesloopt, meldt de New York Times.

Social

Wat doen webwinkels met social media en influencers?

Facebook en Instagram zijn met afstand de populairste socialmediakanalen onder webwinkeliers. Dat blijkt uit onderzoek naar de e-commercemarketing-trends van 2019. Social media zetten ze vooral in voor engagement en voor de groei van het aantal webshopbezoekers. Webshops maken minder gebruik van influencers dan vooraf gedacht.

Social

NS lanceert eerste Nederlandse WhatsApp-thriller

Komende maandag lanceert NS naar eigen zeggen de eerste WhatsApp-thriller van Nederland: Ontspoord.

Marketing

Onderzoek: hoe reageren reisbedrijven op Facebook?

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post van het bedrijf? Is er een CTA, de human voice en personalisatie? Zijn de chatbots wel slim genoeg om zinnige antwoorden te geven?

Social

Dit zijn de trends en tips voor LinkedIn in 2019

LinkedIn is hét kanaal waar je niet meer omheen kunt. Gebruik je de bedrijfspagina alleen voor de sporadische vacature, dan is dit het jaar om de maximale potentie van het B2B-platform te benutten. En vergeet ook zeker het vernieuwde LinkedIn Advertising niet.

Social

Social Travel 30: de eindsprint van 2018 – Corendon en Skyscanner grootste stijgers

2018 is ten einde en we maken de balans voor dat jaar op: welke Nederlandse reismerken hebben in het laatste kwartaal het best gepresteerd op het gebied van online berichtgeving?

Social

Zo haal je meer resultaat uit conversiecampagnes op social media

Social mediagebruikers zitten lang niet altijd te wachten op conversiegerelateerde advertenties. Bovendien hebben er sinds de invoering van de GDPR binnen Facebook en Instagram een aantal veranderingen plaatsgevonden op het gebied van retargeting en lookalike doelgroepen, wat ten koste kan gaan van de kwaliteit van deze doelgroepen. Zo zijn de custom audience insights verdwenen en worden doelgroepen op basis van Facebookpixel data kleiner, omdat niet alle websitebezoekers de benodigde cookies accepteren. Hoe zorg je ervoor dat conversiecampagnes op Facebook en Instagram toch goede resultaten opleveren?

Social

‘Veelvuldig gebruik sociale media leidt níet tot psychische en slaapproblemen’

Het gebruik van sociale media als Facebook, Twitter en WhatsApp leidt niet tot slaap- en psychische problemen op de korte […]

Innovatie

Klanten starten petitie voor behoud merknaam Xs4all

Honderden klanten, medewerkers en sympathisanten van de internetprovider Xs4all hebben in een paar uur tijd de petitie getekend om het merk voor de toekomst te bewaren. KPN is van plan het op te heffen als onderdeel van nieuw merkenbeleid.

Social

Bereikbaarheid reisbedrijven op Facebook zwak

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je een concrete vraag stelt op Facebook? Of een comment zet bij een post van het bedrijf? Voor het derde jaar op rij is dit onderzocht, met dank aan 27 studenten van de minor eTravel van Breda University of Applied Sciences (NHTV).

Social

WhatsApp newsletter: de nieuwe manier van nieuws consumeren

Je mailbox wordt dagelijks overspoeld door nieuwsbrieven, maar echt de moeite nemen om je af te melden doe je niet. We zien door de deze mailings onze inbox niet meer. Hoe relevant is een nieuwsbrief dan eigenlijk nog? Eigenlijk gaat het niet zozeer om de inhoud ervan, maar om het medium en de wijze van content tonen. WhatsApp biedt hierin uitkomst. Snelle nieuwtjes, korte berichten en altijd bij de hand: het hoe en waarom van een Whatsapp Newsletter.

Social
1 3 4 5 6 7 102