More stories

Christian Luiten (Avant Arte): ‘Online impact maakt de kunstwereld minder elitair’

Avant Arte wordt het ‘meest succesvolle contemporary art Instagram account wereldwijd’ genoemd. De jonge ondernemer Christian Luiten richtte samen met zijn compagnon Curtis Penning het platform Avant Arte op met inmiddels 1,4 miljoen volgers. Deze whizzkids willen de kunstwereld opnieuw vormgeven. Hoe ziet de toekomst van het online kunstplatform eruit als het aan Christian Luiten ligt?

Social

Openbook, het echte alternatief voor Facebook?

De tijd is rijp voor een echt alternatief voor Facebook, meent Joel Hernández Fernández, CEO en oprichter van Openbook. Hij mikt op de horden gebruikers die het platform de rug hebben toegekeerd. “Er waren tot dusverre geen serieuze opties.”

Venture

Dark social: vloek of zegen?

We delen steeds minder publiekelijk. Een-op-een berichten versturen, korte stories en kleine groepen zijn de snelst groeiende gebieden van online communicatie. Wat vraagt deze ‘dark social’-ontwikkeling van marketeers?

Social

123 miljoen dollar groeigeld voor Nextdoor

De ook in Nederland bekende buurtapp Nextdoor heeft 123 miljoen dollar venture capital opgehaald bij Amerikaanse partijen. De onderneming gaat daarnaast activiteit ontwikkelen in Denemarken en Zweden.

Venture

De customer journey wordt kleiner, maar ingewikkelder: Social e-commerce zit in de lift

De scheiding tussen e-commerce en platformen zoals social media wordt steeds kleiner. Het wordt alsmaar moeilijker om potentiële klanten naar je shop te trekken, en vast te houden. Hoe dat komt? Klantgedrag verandert. Alleen de allergrootste namen zullen “vaste klanten” behouden die terugkeren. Maar ook die grote namen veranderen steeds meer in een platform dan in een webshop: Amazon en Bol.com zijn tegenwoordig vooral een marketplace. En Instagram en Pinterest zijn beiden bijna een showroom op zich.

Social

Once Dating neemt Picable over

Once Dating breidt heeft Pickable ingelijfd, de 100% anonieme datingapp voor vrouwen. Pickable heeft naar eigen zeggen een flinke groei doorgemaakt sinds de lancering zes maanden geleden, en heeft inmiddels 1 miljoen gebruikers wereldwijd.

Social

Het beste kanaal voor je webshop, is dat e-mail of Messenger?

Al decennia speelt e-mail een cruciale rol in de wereld van online marketing. Als kanaal heeft e-mail de hoogste ROI, en vormt naar alle waarschijnlijkheid een cruciaal onderdeel van jouw webwinkel’ marketing strategie. Echter, geen enkele persoon, tactiek of actie kan onverslagen blijven. Kijk maar eens naar Messenger.

Marketing automation

Vertrouwen in influencers: 4 procent

Zelfs politici zijn geloofwaardiger op internet dan social influenceren, zo laat een onderzoek zien. Slechts vier procent van de internetgebruikers gelooft influencers.

Social

Irfan van Ewijk (WOOV): ‘Met één app hou je contact met je vrienden op alle festivals’

De mobiele telefoon is in het uitgaansleven een steeds belangrijker rol gaan spelen. Om contact te houden met je vrienden, maar ook om via een app te weten waar je moet zijn. WOOV tilt de standaard festival app naar eigen zeggen naar een hoger niveau. ‘Het is een applicatie waar de festival-, en evenementenmarkt al jaren om aan het schreeuwen was. In de basis brengt het mensen bij elkaar en geeft antwoord op de 5 wezenlijke vragen van mensen die zich aan het oriënteren zijn of uitgaan: wie, wat, waar, wanneer, waarom’, aldus oprichter Irfan van Ewijk.

Social

Verizon zet Tumblr in de etalage

Telecombedrijf Verizon zoekt een koper voor het sociale netwerk Tumblr, dat het kreeg bij de overname van Yahoo. Hoewel het […]

Social

Snapchat lanceert premium advertenties

Snapchat betreedt de advertentiemarkt met een premiumproduct voor het onderdeel Shows. Het geautomatiseerde advertentieplatform kan daarmee gepasseerd worden.

Social

Leven in tijden van spionagekapitalisme

De bekendste spionagekapitalist is Facebook. Sinds de opkomst van internetreuzen is privacy niet meer vanzelfsprekend. Dataverzameling is gemeengoed, en dat dat zomaar kan, daar is uiteraard niet iedereen het mee eens. Hoogleraar Shoshanna Zuboff schreef daarover het het boek The Age of Surveillance Capitalism. Rens van der Vorst vat het voor je samen.

Privacy

Verzekeraars maken inhaalslag met sociale media

Zilveren Kruis is dit jaar de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2018, waarbij 67 verzekeraars zijn gemeten. Zilveren Kruis nam de eerste plaats over van Centraal Beheer. Aegon maakt de top 3 van dit jaar compleet.

Social

Voice is een blijvertje. Maar het is nog te vroeg voor de 9+ ervaring

Over vijf jaar hebben we allemaal een smart speaker thuis. Is je mobiel een oortje geworden en gaat onze digitale communicatie voor een groot deel op de manier zoals we dat van oudsher gewend zijn: met onze stem. Zeggen ze. KLM wacht dat moment niet af en zet nu al de eerste stappen met voice.

Voice

BrandDeli maakt effect twitterreclame inzichtelijk

Reclame-exploitant BrandDeli schakelt onderzoeksbureau MeMo2 in om inzichtelijk te maken welke effecten Twitter-reclame voor merken sorteert.

Online marketing
1 3 4 5 6 7 105