More stories

Weer geen geweldige cijfers voor Twitter

Twitter stelt wederom teleur met zijn kwartaalcijfers. Over het eerste kwartaal werd 595 miljoen dollar omzet geboekt, minder dan verwacht. Het aantal actieve gebruikers steeg licht, naar 310 miljoen. Het aandeel Twitter ging in de Amerikaanse nabeurshandel zojuist hard onderuit.

Twitter/X

Twitter lanceert First View advertentieformaat ook in Nederland

Twitter lanceert het in februari geïntroduceerde First View vandaag ook voor de Nederlandse markt. Het gaat om marketingcampagnes die een etmaal lang als eerste verschijnen als gebruikers Twitter opstarten.

Online advertising

200 miljoen livestreams in eerste jaar Periscope

Twitters streamingapp Periscope heeft het afgelopen jaar 200 miljoen livestreams verwerkt, waarvan 100 miljoen in de laatste drie maanden. In totaal is 110 jaar aan live video bekeken.

Twitter/X

Twitter test gebruik stickers

Twitter overweegt om stickers in te voeren, plaatjes die gebruikers in een tweet kunnen versturen. Dergelijke stickers zijn al geruime tijd populair onder berichtenapps.

Social

Twitter blijft bij 140 tekens per bericht

Twitter wijkt niet af van de 140 tekens per bericht. Dat heeft CEO Jack Dorsey gezegd in een interview met de Amerikaanse nieuwszender NBC. Eerder was er sprake van een ophoging naar 10.000 tekens.

Twitter/X

Twitter trekt stekker uit Tweetdeck

Twitter stopt half april met de Windows versie van Tweetdeck. Tweetdeck werd in 2011 overgenomen, maar de software is nauwelijks verder ontwikkeld. In 2013 werden de versies voor Android en iPhone al stopgezet.

Twitter/X

‘Adverteerders geven minder uit aan Twitter’

Adverteerders maken dit jaar minder budget vrij voor Twitter campagnes. Die trend was al gaande, maar RBC Capital Markets constateert nu een significante toename van het aantal adverteerders dat afhaakt.

Online advertising

Amsterdam is Twitterstad

Van alle actieve Twitteraars in Nederland komen de meeste uit Amsterdam. Bijna 75.000 accounts uit Amsterdam plaatsten de afgelopen drie maanden ten minste één tweet. Dit blijkt uit onderzoek van social mediamonitoringtool Buzzcapture naar de Nederlandse steden met de meeste Twitteraars.

Twitter/X

Optimaal delen via Facebook en Twitter

Als online marketeer will je je app, website of campagne het liefst door de bezoeker zelf laten promoten. De droom is een ‘perpetuum mobile’: koop honderd bezoekers in en zorg dat er genoeg je concept delen, zodat het weer minimaal honderd bezoekers oplevert.

Social

Vijf redenen waarom elke CEO actief op Twitter moet zijn

Nederlandse CEO’s zijn veel minder dan hun Amerikaanse collega’s gewend aan social media gebruik. Ze twijfelen of het echt iets oplevert, denken dat het te veel tijd kost en zijn angstig voor de risico’s die gepaard gaan met het uiten van meningen op een open platform. Vijf redenen waarom elke CEO actief op Twitter moet zijn.

Twitter/X

Heineken, Twitter en SBS6 delen fragmenten Champions League

SBS gaat fragmenten uit de Champions League-wedstrijden via Twitter verspreiden. Een deel van die tweets komt terecht bij hoofdsponsor Heineken.

Campagnes

Twitter in Japan populairder dan Facebook

Twitter heeft meer gebruikers dan Facebook, maar alleen in Japan. Daar maken 35 miljoen mensen dagelijks gebruik van het microblog, tegen 25 miljoen voor Facebook.

Social

Geen enkele groei voor Twitter

Twitter lijkt met een omzet van 710 miljoen doller in het vierde kwartaal aan de verwachting van analisten te hebben voldaan, de winst van 16 dollarcent per aandeel was zelfs iets hoger dan verwacht, maar het aantal gebruikers stijgt niet meer.

Twitter/X

Twitter rolt zijn nieuwe tijdlijn toch uit

Luttele uren voordat Twitter zijn kwartaalcijfers presenteert is de nieuwe tijdlijn, waarover de afgelopen dagen veel ophef ontstond, alsnog uitgerold.

Twitter/X

Twitter zet advertenties bovenaan de tijdlijn

Een nieuwe tijdlijn is vandaag nog niet door Twitter aangekondigd, maar wel een nieuwe positie voor de advertenties. Die worden voortaan helemaal bovenaan geplaatst.

Twitter/X