More stories

Twitter wil karakterlimiet toch verhogen

Twitter gaat zijn karakterlimiet waarschijnlijk toch verhogen, en wel naar 280 tekens per tweet. Daarmee wordt momenteel geëxperimenteerd met een kleine groep gebruikers.

Twitter/X

Jack Dorsey (Twitter): ‘We blijven ons op adverteerders richten’

Twitter blijft zich richten op adverteerders. Dat vertelde Twitter-CEO Jack Dorsey vanochtend tegen Sir Martin Sorrell, CEO van WPP, op de marketingbeurs dmexco in Keulen. Sorrell vroeg hem of het bedrijf ook abonnementen overweegt. Daar kwam geen duidelijk antwoord op.

Marketing

Iets meer gebruikers voor Twitter, maar omzet daalt

Microblog Twitter heeft in het afgelopen kwartaal het aantal maandelijkse actieve gebruikers met vijf procent zien toenemen. Het aantal dagelijkse gebruikers steeg in een jaar tijd met 12 procent. CEO Jack Dorsey zegt blij te zijn met die groei, maar verdienen doet Twitter nauwelijks aan die nieuwe gebruikers.

Marketing

Online Bereiksonderzoek uitgebreid met Facebook, Google en Twitter

VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met cijfers van Facebook, Google en Twitter. Dat zet de oude top 20 helemaal op zijn kop, want elf titels moeten voorrang geven aan Amerikaanse webdiensten.

Online advertising

Twitter en privacy: meer woorden dan daden

Hoe ver mag Twitter met je persoonlijke gegevens gaan? Sinds vorige week heb je daar een héél kleine beetje meer over te zeggen. Lees hier hoe je Twitters ronkende aankondiging eigenlijk moet lezen.

Twitter/X

Twitter gebruiker krijgt meer controle over advertenties

Gebruikers van Twitter krijgen meer zeggenschap over de advertenties die zij te zien krijgen. Incorrecte interesses op basis waarvan advertenties worden getoond zijn voortaan handmatig te verwijderen.

Online advertising

Medeoprichter Biz Stone keert terug naar Twitter

Medeoprichter Biz Stone van Twitter keert terug naar het bedrijf dat hij in 2011 verliet. Stone heeft recentelijk zijn huidige bedrijf Jelly aan Pinterest verkocht en heeft zijn handen vrij.

Twitter/X

Studente ontwikkelt model om gehackte Twitter accounts te herkennen

Meike Nauta van de TU Twente heeft een manier ontwikkeld om tweets van gehackte Twitteraccounts te herkennen. Zij heeft de resultaten van haar bachelorafstudeeronderzoek gepubliceerd tijdens de WEBIST conferentie in Porto, Portugal.

Twitter/X

Twitter kondigt nog meer liveshows aan

Na de aankondiging gisteren dat het een live nieuwskanaal met financieel persbureau Bloomberg gaat beginnen, heeft Twitter nog meer deals voor liveshows onthuld. In totaal zestien.

Twitter/X

Cijfers Twitter beter dan verwacht, maar slechte vooruitzichten

Twitter rapporteerde zojuist beter dan verwachte kwartaalcijfers. De omzet kwam uit op 548 miljoen dollar, terwijl 511 miljoen was verdacht. Het aantal maandelijkse gebruikers stijgt weer: van 321 naar 328 miljoen.

Twitter/X

Is Twitter nog wel een goed marketingkanaal?

Terwijl veel marketeers zich steeds meer richten op Snapchat en Instagram, lijkt Twitter een vergeten marketingkanaal te zijn. Voor veel organisaties kan Twitter echter nog steeds van grote waarde zijn. Ik praat je graag bij over enkele nieuwe ontwikkelingen op Twitter en leg uit welke voordelen het kanaal biedt ten opzichte van andere socialmediakanalen.

Twitter/X

Twitter voegt locatiedata toe aan Direct Messages

Twitter voegt voortaan locatiedata toe aan zijn berichtensysteem. Bedrijven kunnen op deze manier locatiegegevens bij klanten opvragen.

Twitter/X

Twitter overweegt betaalde versie TweetDeck

Twitter overweegt om een betaalde versie van het programma TweetDeck beschikbaar te stellen met meer analytics. Op dit moment peilt Twitter of daar belangstelling voor bestaat.

Analytics

‘Minder mobiele advertenties naar Twitter’

Amerikaanse marketeers gaan dit jaar minder geld uitgeven aan Twitter. Dat voorspelt het bureau eMarketer. Het marktaandeel van Twitter voor wat betreft mobiele advertenties daalt naar verwachting van 2,6 procent vorig jaar naar 2 procent dit jaar.

Twitter/X

Edwin Tromp stapt in 90/24 Sports

Media-ondernemer Edwin Tromp investeert in 90/24 Sports en wordt er CEO. Het bedrijf, actief in Amsterdam en Londen, verzorgt de social media van bekende sporters. “We bereiken 100 miljoen fans en willen groeien naar 200 miljoen.”

Online marketing