More stories

Dutchies aan het digitale front

Een groeiende groep veelal jonge Nederlandse ontwerpers, engineers en marketeers werkt voor grote startups in Silicon Valley. Van Twitter, Google, Airbnb tot Nest en Pebble. Hoe is het om te werken voor the big guys? En wat is volgens hen the next big thing? We vroegen het aan een vijftal digitale avonturiers.

Internet of Things

Twitter richt ‘oorlogskamer’ in voor evenementen

Microblog Twitter wil meer doen met marketingcampagnes rond speciale evenementen en richt daartoe een soort oorlogskamer in onder leiding van merkstrateeg Ross Hoffman.

Marketing

Twitter introduceert knop ‘Koop Nu’

Gebruikers van Twitter kunnen binnenkort direct vanuit hun time line artikelen gaan kopen met een druk op de knop. De proeven lopen nu in Amerika. Nederland is technisch gezien gereed om snel aan te haken.

e-commerce

@hansvoorn interviewt Twitters @suzanneekel

Twitter heeft sinds kort een hoofdkantoor in Nederland, en Suzanne Ekel is daar Marketing Manager. Wat doet de Nederlandse organisatie precies? En kunnen we al adverteren op Twitter en hoe dan? Wat is een praktisch voorbeeld?

Marketing

Twitter opent zelfbedieningsstation in BeneLux

Twitter heeft vandaag het zelfbedieningststaion voor kleine adverteerders geopend! Tot voor kort moest je een paar duizend euro aan budget klaar hebben liggen als je in Nederland (en België en Luxemburg) aan de slag wilde met Twitters promoted producten (de advertentievormen die Twitter aanbiedt). Maar het belangrijkste in deze zin staat vooraan: “Tot voor kort”.

Marketing

Twitters nieuwe analysetool onder de loep

Twitter heeft haar adverteerders analysetool geopend voor iedereen, ongeacht of je adverteerder bent of niet. Ik ben de tool natuurlijk direct gaan gebruiken. Wat kan dit hulpmiddel voor je betekenen?

Marketing

Twitter lanceert ‘vliegschool’

Twitter begint een trainingprogramma voor adverteerders om ze vertrouwd te maken met nieuwe mogelijkheden van het microblog. Twitter is het programma Flight School gestart met drie partners Starcom MediaVest, MEC en Omnicom Group.

Marketing

Twitter rolt advertentienetwerk Europees uit

Twitter opent zijn advertentienetwerk in twaalf nieuwe Europese landen. Het zijn vooral adverteerders in het zuiden en oosten van het continent die nu met commerciële berichtjes aansluiting kunnen zoeken op lopende discussies en lokale actualiteiten.

Online advertising

Wat Twitters nieuwe timeline voor marketeers betekent

Twitter heeft de timeline op het mobiele platform aangepast. Favoriete tweets van mensen die je volgt kunnen in jouw timeline worden geplaatst. Wat betekent dit voor marketeers?

Conversie

Vermoedelijk dit jaar koopknop op Twitter

Twitter introduceert mogelijk nog dit jaar een koopknop, samen met betaalverwerker Stripe. Vermoedelijk hoeven gebruikers voor het afwikkelen van transacties Twitter niet eens te verlaten.

e-commerce

Twitter vergroot zicht op bereik en engagement

De focus van Twitter verandert. Wie nu de statistieken gebruikt, ontdekt dat Twitter de nadruk aan het leggen is op bereik van en engagement met tweets. Het Twitter statistieken platform dat voorheen voorbehouden was aan adverteerders, is nu beschikbaar voor iedereen.

Analytics

Nederlandse bedrijven zeer actief op Twitter

Bedrijven maken in toenemende mate gebruik van sociale media. Binnen de Europese Unie lopen de bedrijven in Nederland zelfs voorop wat betreft het gebruik van Twitter, zo blijkt uit gegevens van het CBS.

Marketing

Waarom Twitter wel geld waard is

Twitter wordt vandaag officieel genoteerd aan de beurs. Zo’n 26 dollar moet het aandeel opbrengen. Is dit terecht of niet? Spat de koers als een zeepbel uit elkaar of overtreft de vraag de verwachting en gaat het aandeel over de kop? Tegenstanders zeggen dat het bedrijf nog nooit geld verdiend heeft en de verwachtingen te hoog gespannen zijn. Voorstanders wijzen erop dat LinkedIn en Facebook het tegendeel bewijzen.

Social
1 16 17 18