More stories

Ewout Vis, Sanoma: ‘Omzetgroei door inzet van data’

Sanoma is samen met Emté, KPN en V&D genomineerd voor de Customer Data Award, die jaarlijks wordt uitgereikt door brancheorganisatie DDMA. Ewout Vis, Manager Marketing Intelligence & Big Data bij Sanoma, spreekt op de DDMA Data Dag over de data-driven aanpak van het mediabedrijf. ‘Mensen zitten niet continu te wachten op advertenties, dus het is de kunst om relevant te zijn.’

Strategy

IEX Group naar de beurs

Online beleggersplatform IEX Group gaat naar de beurs en neemt daartoe neemt de notering van lege fonds MTY Holdings over. Halverwege volgende maand kan gehandeld worden in aandelen IEX.

Venture

DQ&A Media en incuBeta fuseren voor 100 miljoen

De internationale marketingbureaus DQ&A Media uit Nederland en incuBeta uit Zuid-Afrika fuseren. De gezamenlijke omzet van het nieuwe, onafhankelijke bedrijf komt boven de 100 miljoen euro uit.

Online marketing

Crowdsourcing als onderdeel van recruitment blijkt succes

Wat als je niet de juiste werknemers kunt vinden? Zeker in de tech-sector is dit een serieus probleem. Crowdsourcing blijkt ook een goed alternatief als invulling van recruitment.

Recruitment

Jason Wheeler (Google) nieuwe CFO Tesla

Tesla heeft de VP Finance van Google Jason Wheeler als CFO aangetrokken. Hij vervangt Deepak Ahuja, die zijn vertrek eerder dit jaar heeft aangekondigd.

Venture

Nederlandse startup zoekt geld voor Tesla-scooter

De Nederlandse startup Bolt Mobility hoopt met zijn eerste product AppScooter een recordbedrag op te halen bij particuliere investeerders. Op […]

Start-ups

Lean Corporate: 5 tips voor corporates om succesvol samen te werken met startups

Vanuit het standpunt van de startup lijkt het zo aantrekkelijk om voor corporates te werken. Er spreekt vertrouwen uit, je kunt grote deals maken en leren van hun professionaliteit. Omgekeerd hebben de corporates veel aan de frisse aanpak van een startup, de innovatie en de lenigheid die inherent is aan een klein en wendbaar team. Ze gaan voor je door het vuur! Maar vaak pakt het anders uit.

Start-ups

Weebly zoekt Europese groei

Weebly, een dienst om makkelijk websites en -shops te bouwen met behulp van sjablonen, wil zijn Europese activiteiten opschroeven.

Start-ups

‘Crowdfunding breekt door bij consumenten’

Crowdfunding krijgt duidelijk voet aan de grond in Nederland. Eén op de tien consumenten heeft het afgelopen jaar deelgenomen aan crowdfunding projecten voor producten, diensten of kleinschalige goede doelen. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 2054 Nederlanders.

Start-ups

Beleggers nerveus over Fitbit

Fitbit, de fabrikant van fitnesstrackers, noteerde in het derde kwartaal een winst van 45 miljoen dollar tegen 68 miljoen een jaar terug. De omzet ging fors omhoog, van 152 naar 409 miljoen dollar.

Venture

‘Ecosysteem Salesforce goed voor 11.200 banen in Nederland’

Het ecosysteem van Salesforce in Nederland, inclusief partners en klanten, is volgens onderzoeksbureau IDC goed voor 1 miljard dollar in 2018. Het levert tegen die tijd 4.400 directe en 6.800 indirecte banen.

Recruitment

Investering van 11 miljoen voor nestpick

Mangrove Capital, Enern en Rocket Internet investeren gezamenlijk voor elf miljoen euro in woningverhuurplatform nestpick, vorig jaar opgericht in Rotterdam

Start-ups

WeWork Amsterdam groeit met 1.000 werkplekken

De co-working space van WeWork Amsterdam is met een factor vier gegroeid tot 1.300 werkplekken. Leden kunnen voor een paar tientjes per dag daar, en elders ter wereld, terecht in een eigen kantoor.

Venture

Oprichter The Things Network: ‘Ik heb flink wat leergeld betaald’

Wienke Giezeman had zich juli 2015 nog nooit verdiept in de Internet of Things. Zes weken later is er een eigen volledig dekkend netwerk The Things Network in Amsterdam. En daar blijft het niet bij.

Venture

BUX en Yippie! winnaars Accenture Innovation Awards

Nick Bortot, oprichter van de speelse beleggingapp BUX, is een van de winnaars van de Accenture Innovation Awards, die vandaag in Maarssen werd gehouden. Dealmaker app voor consumenten en winkels Yippie! kreeg de onderscheiding in de categorie Personalized Shopping & Paying. Jeroen Tas (Philips) werd Innovator van het Jaar.

Start-ups