More stories

Meer handvatten nodig voor meldplicht datalekken

De nieuwe Meldplicht Datalekken, die een dezer dagen door de Tweede Kamer met algemene stemmen is aangenomen, haalt nogal wat overhoop. Dat zegt branchevereniging Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA). Die pleit voor meer handvatten, zodat bedrijven risico’s kunnen inschatten en vermijden.

Legal

Mogelijk snelle beursgang voor Dropbox

Na Box kan Dropbox niet meer achterblijven. De benoeming van Vanessa Wittman als CFO wijst op de voorbereidingen van een reeds lang uitgestelde beursgang.

Hosting

Nieuwe CTO voor zoekmachine GoEuro

GoEuro, een zoekmachine voor trein-, bus- en luchtreizigers in Europa, stelt Googles Kacper Nowicki aan als technisch directeur.

Recruitment

Rocket Internet haalt 600 miljoen euro

Rocket Internet geeft nieuwe aandelen uit en haalt daarmee zeshonderd miljoen euro nieuw kapitaal uit de markt. Het geld wordt gebruikt voor investeringen en overnames.

Start-ups

KPN denkt weer over grensoverschrijdende acquisities

Telecombedrijf KPN overweegt toch weer grensoverschrijdende acquisities. Dat zegt topman Eelco Blok in een gesprek met De Telegraaf.

Start-ups

Thuisbezorgd ziet beursgang wel zitten

Eten-bestelsite Thuisbezorgd overweegt een beursgang. Dat zegt oprichter Jitse Groen van Thuisbezorgd tegen RTL Z.

Start-ups

Sanoma/SBS neemt belang in Social1nfluencers

Sanoma-dochter SBS neemt een belang in het Amsterdamse multichannel network Social1nfluencers en gaat een nauwe samenwerking aan. SBS krijgt er in een klap veel extra online bereik erbij via de aangesloten Nederlandse populaire YouTube-kanalen.

Start-ups

Withlocals start in Nederland, spoedig Europa in

Thuis dineren bij de bekende chef-koks of een rondleiding in Eindhoven of Amsterdam langs de plekjes die alleen locals kennen. Dat is mogelijk nu het in Azië populaire Withlocals.com ook in Nederland opent. Binnenkort volgt Spanje.

Start-ups

Telecity doet bod op Interxion

Datacenterprovider Telecity Group doet een overname op het Nederlandse Interxion. De combinatie van de twee levert een miljardenbedrijf op dat uit twee toch al sterke Europese specialisten bestaat.

Start-ups

TomTom verscheepte afgelopen kwartaal een half miljoen gps-horloges

TomTom heeft in het vierde kwartaal van 2014 een half miljoen gps horloges verscheept, waarmee een een nieuwe markt lijkt aangeboord. Vooralsnog heeft dat niet geresulteerd in betere financiele prestaties. De divisie Consumenten leverde weer fors in: 172 miljoen euro in plaats van 184 miljoen een jaar eerder.

Start-ups

Eerste jaarwinst voor Zalando

Zalando boekte vorig jaar voor het eerst een jaarwinst. Het bedrijfsresultaat (EBIT) kwam neer op 82 miljoen dollar, volgens voorlopige cijfers.

Start-ups

Social Conference: Young Influentials aan de macht

Young Influentials zijn de voorlopers van een nieuwe generatie met een wezenlijk andere mentaliteit en idealen, bij wie het niet draait om bakken geld en traditionele statussymbolen, maar om ondernemen, vernieuwing, zingeving, delen, creativiteit en diepgang. Op The Social Conference aanstaande donderdag stelt een aantal influentials zich voor.

Start-ups

Vastgoedman Jeroen Kool start investeringsfonds voor techstartups

Jeroen Kool, CEO van Singeldam Vastgoed BV, start een investeringsfonds voor technologie startups onder de naam Jeroen Kool Investments.

Start-ups

Broers Samwer brengen NestPick naar acht Duitse steden

Het Rotterdamse NestPick, waarmee huiseigenaren online een studentenkamer of -etage kunnen aanbieden, breidt uit naar acht Duitse steden dankzij een recente investering door Rocket Internet van de gebroeders Samwer.

Start-ups

1%Club: met strategische pivot tien keer meer sociale impact bereiken

Tienduizenden mensen hebben vanaf de oprichting in 2007 inmiddels ervaren dat je via crowdfundingplatform 1%Club online op een makkelijke en leuke manier je omgeving kunt mobiliseren om geld en kennis in te zamelen. Do good‐ideeën worden zo succesvolle campagnes. En samen vormen ze 1%Club. Bij de oprichters rees de vraag hoe ze dit jaar tien keer zo veel sociale impact kunnen bereiken, en tegelijkertijd een eigen verdienmodel ontwikkelen. Het antwoord: laten we het do good‐platform aanbieden bij bedrijven en gemeentes!

Start-ups