Waarom zoekintentie en SEO perfect samengaan
SEO gaat steeds meer over het optimaliseren voor de gebruikers en de intentie die zij hebben met een zoekopdracht. Hoe kun jij inspelen op zoekintentie en waarom gaat het perfect samen met SEO?
SEO gaat steeds meer over het optimaliseren voor de gebruikers en de intentie die zij hebben met een zoekopdracht. Hoe kun jij inspelen op zoekintentie en waarom gaat het perfect samen met SEO?
150 usability-onderzoeken voor webshops in allerlei branches en voor allerlei doelgroepen leverden zeven gedragspatronen op. Wil je je webshopbezoekers een top beleving aanbieden? Check dan hoe je omgaat met deze zeven gedragspatronen in webshops.
Een mouse heatmap klinkt misschien als een spel voor knaagdieren, maar deze online tool is van onschatbare waarde. Het stelt je in staat de gebruikerservaring op je website vast te stellen, problemen of hindernissen te lokaliseren en conversieratio’s te boosten – naast het feit dat het helpt om een geoptimaliseerde website te creëren.
Vroeger kon je met trucjes zorgen dat je website beter gevonden werd door Google. Tegenwoordig is optimalisatie het devies. Yoast helpt je daarbij. “Wij maken software en cursussen die je helpen je website te optimaliseren en zo vindbaar te maken in zoekmachines en op social media”, aldus oprichter Joost de Valk. Yoast maakte een stormachtige groei door. In 2015 had het bedrijf 20 werknemers, vijf jaar later zijn dat er meer dan 100: 85 mensen in Wijchen en dan nog een kleine 20 in de rest van de wereld.
Eind vorig jaar kondigde Microsoft aan dat zijn Windows 10-browser voortaan gebaseerd zou zijn op Googles open source browser Chromium. Een dezer dagen lekte een eerste versie uit.
De website snelheid is voor de meeste SEO specialisten, websitebouwers en ontwikkelaars een terugkerend vraagstuk die velen vormen aanneemt. Een trage website kost veel omzet en dit is daarnaast funest voor de vindbaarheid binnen Google.
De Hero image – de grote foto die de homepage van een site overheerst – is alom tegenwoordig op het web. En dat terwijl het gebruik ervan zo vaak de plank misslaat. Toch lijkt iedereen het erover eens; de hero is belangrijk en verdient ruimte. Maar is dat wel zo?
Edge SEO is een nieuwe trend binnen technische SEO, wat gebruik maakt van edge computing-technologieën om totale HTTP(s)-verzoeken (incl. URLs, status, headers en body content) aan te passen, zonder toegang tot de broncode of server van de website. Denk aan Google Tag Manager, maar dan voor SEO.
Hoewel Yoastcon vooral een SEO-conferentie is, was er zeker ook aandacht voor aanverwante online marketing disciplines. Yoast, bekend van de wordpress-plugin, toonde haar bezoekers de laatste inzichten in CRO, websitemigraties en laadsnelheden.
Er bestaat een feature die de consument boven alles wil. Die je mobiele conversie met gemak 15% laat stijgen. En ook je bounce rate keihard terugdringt. Google is er ook nog eens dol op voor je SEO. En de groten der aarde hebben deze feature allemaal. Netflix, Facebook, Amazon, en dichterbij BOL, NU.nl en Coolblue.
Web performance is net als vele andere online activiteiten aan verandering onderhevig. De optimalisaties van 5 tot 10 jaar geleden, kunnen vandaag de dag een averechts effect hebben. Welke performance metrics zijn belangrijk, wat heeft de meeste invloed op deze metrics en hoe start je met performance metingen van je site?