-

Christiaan Solcer (Startpage): ‘We willen dat mensen nadenken over wat ze delen’

Jarenlang hamerde zoekmachine Startpage op het belang van privacy. Privacy betekent vrijheid. Privacy is een mensenrecht, dus gebruik Startpage. “Veel mensen leken dat niet echt te snappen. Natuurlijk is privacy belangrijk, maar hoe je er tegenaan kijkt is super persoonlijk. De groep die net als wij van mening is dat privacy vrijheid betekent is echt een kleine groep in de wereld.”, aldus CMO Christiaan Solcer. Vandaar dat Startpage haar positionering heeft geherdefinieerd. “We willen dat mensen gaan nadenken over wat ze wel en niet willen delen en we willen dat ze weten dat er alternatieven zijn.”

Want Startpage wil groeien. De site verwerkt op dit moment zes miljoen zoekopdrachten per dag, ofwel twee miljard per jaar. Dat lijkt misschien veel, maar wanneer je weet dat Google 3,5 miljard zoekopdrachten per dag verwerkt dan snap je dat er nog groei in zit. Die groei hoopt Startpage te bereiken door de nieuwe insteek.

Deel dit bericht

1 Reactie

Sjoerd

Waarom zoveel aandacht aan voor dit bedrijf? Ze ageren tegen Google terwijl zij zonder Google geen bestaansrecht hebben. Het is niet eens een goed verhaal het is gewoon commercie verpakt in een moralistische verpakking.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond