CM.com: Shopper Recognition
Met geavanceerde shopperherkenningstechnologie brengt payment service provider CM.com het online en offline winkelgedrag van de anonieme shoppers in kaart voor retailers.
“Retailers willen weten wie hun klanten zijn en wat ze waar en wanneer kopen. Dat helpt hen bij het optimaliseren van het assortiment en bij het maken van strategische keuzes. Als je weet dat vaste klanten steeds in drie van jouw winkels komen, kun je wellicht een andere sluiten.” Aan het woord is Head of Commerce Pieter Stal bij CM.com. Een belangrijk onderdeel van de dienstverlening is de shopperrecognitiontechnologie. Stal: “Hiermee krijgen retailers inzicht in klant- en aankoopgedrag op basis van geanonimiseerde kaartdata. Dit stelt retailers in staat om terugkerende, maar onbekende klanten te herkennen, online en offline koopgedrag te analyseren en gerichte marketingcampagnes uit te voeren.”
Een andere betaalinnovatie is SoftPOS of ‘tap to pay’, waarmee elke smartphone of tablet als betaalterminal kan functioneren. Stal: “Carglass maakt hier al gebruik van om betalingen op locatie af te handelen. Deze manier van betalen is een snelgroeiende trend in de retailsector en biedt flexibiliteit voor retailers en servicebedrijven.”
Naast betaaloplossingen biedt CM.com ook AI-gedreven oplossingen. Stal: “Met ons AI-platform HALO kunnen bedrijven hypergepersonaliseerde ervaringen creëren en bedrijfsprocessen automatiseren. Retailers kunnen eenvoudig AI Agents bouwen die klantvragen beantwoorden, marketingcampagnes personaliseren, afspraken inplannen; de mogelijkheden zijn eindeloos. Grote merken zoals AS Watson (Kruidvat, ICI PARIS XL) zetten deze technologie al succesvol in.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond