Dapper: ‘Niche famous’
Met een innovatieve marketingaanpak is b2b-marketingbureau Dapper naar eigen zeggen in vijfenhalf jaar uitgegroeid tot het grootste in Nederland. Nu de rest van de wereld nog!
Volgens CEO Tycho Luijten loopt de marketing bij veel b2b-bedrijven achter. “Resultaten worden verkeerd gemeten en b2b-marketing is nog heel salesgedreven”, stelt hij vast. “Wij geloven dat je bekend wil zijn bij je doelgroep vóór ze je nodig hebben, want 81% van de b2b-bedrijven koopt van een bedrijf dat ze kennen en vertrouwen. Wij noemen dat ‘niche famous’: met een specifieke oplossing beroemd zijn bij een nichedoelgroep.”
Luijten vervolgt: “We helpen onze klanten om met een onconventionele marketingaanpak en nieuwe technologie op het netvlies van hun doelgroep te komen en een vertrouwd b2b-merk te worden. Daarmee trekken we vooral scale-ups; zij staan open voor deze nieuwe aanpak. Een aanpak die we zelf ook toepassen: met gave videocontent over b2b-marketing, mooie LinkedIn-posts en nieuwsbrieven zijn we continu zichtbaar bij b2b-marketeers. Daarom groeien wij zo hard. Zo zijn we in vijfenhalf jaar tijd uitgegroeid tot het grootste b2b-marketingbureau in Nederland. Op onze kantoren in Rotterdam en Lissabon werken veertig specialisten met wie we snel kunnen blijven groeien. Over twee jaar verwacht ik een investering op te halen om een ‘buy-and-build’ uit te rollen en de Europese nummer één in b2b-marketing te worden.”
Luijten besluit: “Onze aanpak slaat nu al buiten Nederland aan. Via LinkedIn komen we steeds meer op de tijdlijnen van buitenlandse b2b-marketeers, zodat we daar klanten binnenhalen. Uiteindelijk is ons doel om een leading global b2b-agency te worden.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond