-

Buzzfeed: ‘Zo gingen we door het dak’

Vorige maand wist BuzzFeed 50 miljoen op te halen bij durfkapitalist Andreessen Horowitz. Hoe weet het platform voor virale content zo goed sociale media te gebruiken? Executive Editor Doree Shafrir geeft een aantal praktische tips in dit interview.

In zes jaar tijd ging BuzzFeed van 0 naar 80 miljoen unieke bezoekers per maand. BuzzFeed ziet zichzelf als een nieuwsorganisatie die nieuws en entertainment brengt voor het sociale mobiele web: “We zijn goed in het maken van content dat goed gedeeld wordt. We kijken per platform wat werkt. Op Facebook is dat vooral emotionele, positieve content of humor, dingen die mensen met enige trots delen. Dat soort content heeft een langere levensduur op Facebook.” Facebook levert ook het meeste verkeer voor BuzzFeed.

Content per sociale media
“Op Twitter werkt nieuws goed. We denken veel na over het platform waarop gedeeld wordt voordat we een artikel plaatsen.” Dat was volgens Shafrir ook een deel van het succes voor BuzzFeed: “We hebben goede analytics en we monitoren alles grondig, we experimenten en leren altijd nog.”

Zo bleek dat hun content viraal ging op Pinterest, terwijl ze er nog weinig mee bezig waren geweest: “We gingen kijken: wat gaat viraal op Pinterest? Wie deelt het? En waarom? We weten wat werkt op Pinterest, dat is handwerk, voedsel, huisversieringen… maar ook weer boeken.” Instagram blijkt weer minder een platform waarop content gedeeld wordt, dus gebruikt BuzzFeed het vooral voor branding.

Dit bericht is 56 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond