-

Hoe neuromarketing zorgt voor betere apps

Professor Lluis Martinez-Ribes van de Spaanse Esade Business School ziet kansen voor betere apps door de toepassing van neuromarketing: “Van al onze beslissingen maken we 85 tot 95 procent onbewust. Die maken we met ons limbisch systeem, waarmee we ook kopen. Dus hoe zorg ervoor dat consumenten jouw producten kopen en niet die van jouw concurrenten?”

“Wat we bewust doen, gebeurt in de cortex van onze hersenen, zoals autorijden”, vertelt Martinez-Ribes. “Als je al vele jaren autorijdt, dan gaat het automatisch. Dat gebeurt in het limbisch systeem van onze hersenen. Dit gedeelte is egocentrisch en wil zichzelf beschermen. Koopgedrag werkt vanuit het limbisch systeem, onbewust.”

Deel van je leven

Dat kan dus ook voor apps toegepast worden volgens Martinez-Ribes: “Een applicatie kun je bewust of onbewust gebruiken. Een app die je dagelijks gebruikt, zoals WhatsApp, Gmail, Facebook, wordt vanzelf onbewust. Ze worden deel van je leven.” Hoe zou een merk dat kunnen toepassen? “Elk bedrijf heeft een DNA. Zoals een modemerk dat staat voor positiviteit. In plaats van een app met kleding, kun je ook hier positiviteit leveren. Zoals elke dag een boodschap ter reflectie, waardoor ik uitgedaagd wordt om positiever te leven. Dan word je onderdeel van mijn leven.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond