-

Men at Work: ‘App grootste groeifactor voor komende jaren’

De in januari gelanceerde app van Men at Work bevat personalisatietechnieken die in de gewone site niet zijn opgenomen. Een bewuste keuze, zo legt E-commerce Manager Martijn Hoeksema uit op Emerce eFashion. Het doel is om daarmee zoveel mogelijk mensen richting appgebruik te bewegen.

Ongeveer zestig procent van Men at Works online verkeer is nu afkomstig van mobiele apparaten. Tien procent van die bezoekers gebruikt de in januari gelanceerde app. ‘Het mobiele verkeer is in twee jaar tijd verdubbeld’, vertelt Hoeksema. ‘We hebben de app gelanceerd om klanten met personalisatie beter aan ons te kunnen binden. Met het klik- en koopgedrag richten we de app in. De applicatie probeert op dit moment heel veel meer te doen dan we online zijn.’

Hoeksema probeert ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen de app gebruiken als alternatief voor de e-commercesite. ‘Dat doen we omdat we vinden dat in de app onze look & feel, het DNA van Men at Work, het beste tot zijn recht komt. Op desktop en mobiel doen we ook ons best zo goed mogelijk te inspireren. Maar ‘lookbooks’, ‘shop and look’ reportages, inspiratie door bepaalde sets aan klanten te presenteren, kunnen we qua design het beste in de app kwijt. We denken dat de klant hier dus ook eerder geneigd is iets te kopen. De app is onze grootste groeifactor voor de komende jaren.’

De mobiele site is nog altijd belangrijk voor de keten, tegelijkertijd is het er lastig converteren. ‘Het heeft een beetje te maken met de customer journey door de mobiele site heen. Je moet best wel wat stappen ondernemen voor je in de checkout bent. Dat is op een klein schermpje niet helemaal ideaal. Dat checkoutproces moet eigenlijk zo snel mogelijk en zo eenvoudig mogelijk worden toegepast. Dan houd je klanten beter vast.’

Men at Work wil wat vaker op de troepen vooruit te lopen. Zo wordt er geëxperimenteerd met een checkout op basis van de vingerafdruk. Daarbij werkt het nauw samen met de andere retailers en merken binnen hetzelfde moederbedrijf: onder meer Sissy Boy, Open32, Kings of Indigo en Gsus. De apptechnologie van Men at Work wordt nu bijvoorbeeld binnen Sissy Boy gebruikt. ‘Dat is heel goed. Zo leren we van elkaar. Voor de gebruiker is het een totaal andere app, aan de achterkant is het op een zelfde manier ingericht.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond