-

Michel Koch: ‘Rol van content is engagement en niet zozeer conversie’

“Veel contentbedrijven zoals magazines en uitgevers nemen nu de weg naar e-commerce. En de e-commmercebedrijven hebben bedacht dat ze content nodig hebben”, schetst omnichannel expert Michel Koch op eRetail Europe 2015. “De veranderende rol van content is niet zozeer gericht op conversie maar meer op engagement.”

“Met content trek je mensen naar je website, laat je ze blijven op je website en overtuig je hen dat je ook kennis hebt over wat je verkoopt”, vertelt Koch. Wat is content precies volgens Koch? “Content spreekt het hart aan, zorgt voor engagement en inspiratie. Het kan van alles zijn, als het maar het verhaal vertelt.

“Echte content werkt het beste, van mensen die weten waar ze het over hebben. Geef advies en doe niet teveel branding. Het is meer een probleem- en oplossingsaanpak dan een marketingaanpak.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond