-

Peter Warman (Newzoo): ‘Met data uit de gamewereld trends in de echte wereld voorspellen’

De gamewereld is lang niet serieus genomen. Dat was het domein van bleke ongezonde jongeren die elkaar tot diep in de nacht achter de computer overhoop zaten te schieten. Maar het is al lang tijd voor een nieuwe blik. Niet alleen voldoen gamers natuurlijk niet aan het cliché dat over hen bestaat, maar ook de data die zij gezamenlijk creëren zijn heel leerzaam. Het Amsterdamse Newzoo is marktleider op het gebied van data over games. Daar kunnen gamebedrijven zelf profijt van hebben, maar het is ook heel leerzaam voor de buitenwereld. “Elk bedrijf dat bezig is met consumentenervaringen”, aldus CEO Peter Warman bij Top Names.

Bedrijven kunnen veel leren van de data en trends die je terugziet in de gamewereld. Die data worden verzameld op vier verschillende manieren: enquetes, via het gebruik van tools op de pc, via partners en partijen die software in een app hebben draaien. Data die van alles vertellen over consumentengedrag. Zijn mensen bereid voor iets te betalen of betalen ze liever met tijd? Een simpele vraag waar data antwoord op kan geven.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Over de auteur: Erwin Blom is mede-oprichter van Fast Moving Targets.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond