-

Sam Rohn (Red je pakketje): ‘Niet denken vanuit de vervoerder, maar vanuit de klant’

Het vervoeren van pakketten heeft de afgelopen jaren een grote vlucht genomen, met alle gevolgen van dien. Veel busjes op de weg en bestuurders die per afgeleverde pakket worden betaald wat haast in de hand werkt. Dat moet anders kunnen, dacht Sam Rohn in 2015.

“Je kunt enorm je best doen op een pakket, maar op het moment dat het de deur uit gaat verdwijnt het in een zwart gat en moet je maar hopen dat het er aan de andere kant weer veilig uitkomt. Dat was zeker in 2015 nog het geval toen ik nog bezig was met een webshop. Op een gegeven moment werd ik zo boos van de kwaliteit die wij kregen, zeker omdat we ook heel veel geld uitgaven aan verzendkosten, dat ik zelf in de auto ben gestapt in Amsterdam en mijn eigen pakketten ben gaan leveren. Dat was letterlijk het begin.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Over de auteur: Erwin Blom is mede-oprichter van Fast Moving Targets.

Deel dit bericht

1 Reactie

Nina - Online Business Tips

Je ziet nu steeds meer transportdiensten die service aanbieden waarbij je de pakketchauffeur real time kunt volgen, zoals bij uber. Wel top hoor! Kunnen transportbedrijven als DHL en UPS nog wat van leren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond