SXSW: Erik Brown en Barbera Wolfensberger over het potentieel van ‘immersive experiences’
CreativeNL sprak op SXSW met makers van ‘immersive experiences’ en andere betrokkenen die al verder zijn in het proces waarbij de echte en digitale wereld naadloos in elkaar overvloeien. Waar liggen de creatieve en economische kansen, en waar de gevaren?
In dit tweeluik praten Erik Brown en Barbera Wolfensberger over de potentie van immersive experiences, over welke impact het gaat hebben op ons dagelijks leven en de schone taak voor de creatieve industrie: “Bring people together. We really need you!”. Erik Brown is een bekroonde media creative en inmiddels ook een onderzoeker die zich die zich op Stanford University heeft toegelegd op digitaal leren, en in het bijzonder op leren via immersive experiences. Barbera Wolfensberger is directeur-generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap, en in die hoedanigheid aanjager van immersive en opdrachtgever van Nationaal Groeifonds-programma CIIIC (de Creative Industries Immersive Impact Coalition), dat de Nederlandse IX-industrie een krachtige impuls geeft en internationaal op de kaart moet zetten.
Over de auteurs: interviews door Hilmer Thijs, eindredactie Nils Adriaans. In samenwerking met CreativeNL.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond