XITE bouwt voort op crossmediale festivalcampagne
Na de zoektocht naar een nieuwe vlogger in 2016 is jongerenzender XITE druk bezig met het opzetten van een nieuwe spraakmakende campagne voor het komende festivalseizoen. Manon Fennis vertelt tijdens The Social Conference 2017 over de plannen.
Doel van zowel de actie ‘XITE zoekt vlogger’ als de nieuwe campagne is om de online community van de tv-zender uit te bouwen, zegt Fennis. “Sowieso zijn we een zender die veel millennials trekt, maar we hebben geprobeerd dat nog breder te trekken en met name ook online onze doelgroep aan te spreken. Het bereik van de vloggercampagne is volgens Buzzcapture uitgekomen op elf miljoen, zowel op social als alle andere kanalen. We weten natuurlijk niet of het allemaal millennials waren maar zij vormden vast en zeker een heel groot deel. Wat we zelf hebben kunnen meten op onze eigen kanalen was zeven miljoen impressies dus dat weten we honderd procent zeker.”
Ook dit jaar wil XITE buzz creëren rondom het festivalseizoen. Een herhaling van de talentenjacht van vorig jaar wordt dat niet. “Voor ons gevoel is zo’n zoektocht nu niet meer zo leuk. Het was vorig jaar natuurlijk heel hot, vloggers waren heel hot. Dit jaar gaan we een andere campagne opzetten rondom de festivals. Het wordt een soort winactie die de Festival Hunt gaat heten. We gaan elke keer een nieuwe hunt live zetten waar mensen tickets kunnen winnen voor festivals. We gaan ons heel erg focussen op het live element omdat je nu natuurlijk via heel veel social media kanalen live kunt gaan. Zo’n hunt kan bijvoorbeeld zijn dat onze vlogster op een bepaalde locatie staat en dat je moet raden waar dat is. We zijn ook aan het kijken naar Snapchatintegratie, zodat je via Snapchat kunt opsporen waar een ticket ligt. We proberen altijd vernieuwende dingen te bedenken.”
Fennis’ advies voor bedrijven die zich op millennials willen richten is ‘keep it real’. “Verdiep je eerst echt heel goed in de doelgroep – wat vinden ze leuk, wat willen ze doen – en zorg vervolgens voor een natuurlijke fit. Het heeft geen zin om iets te doen met bijvoorbeeld grote influencers omdat dat zo hoort. Kijk echt heel erg naar die fit met het merk, de influencer en de doelgroep en probeer daar dan een goede campagne voor te verzinnen. Maar doe het niet alleen maar omdat het moet.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond